18 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 18 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

18 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

18 Mei 2013 | China, Peking

Weer niet al te laat wakker, we hebben al een soort ritme ontwikkeld, blijkbaar. Heerlijke ochtend rituelen om gereed te komen voor dat we naar beneden gaan voor het ontbijt. Luiers eraf en bij Meilan er weer om. Als we het even laten, dan weet je bijna zeker dat er ergens wat nattigheid volgt. Ik fris me op en doe mijn lenzen erin anders zie ik ook maar weinig. Jolanda is de motor van het geheel en zorgt elke dag weer voor de mooie meisjes en dito haartjes met speldjes, elastiekjes en bandjes. Trots komen de meiden dan weer even langs om even te horen hoe mooi ze wel niet zijn. Vervolgens is Jolanda aan de beurten dan kunnen we naar beneden voor het ontbijt.

Ook vandaag een rustige dag, na het ontbijt terug naar de kamer en spelen, lezen, koffie drinken etc. 's Middags even stokbrood gehaald voor de lunch en dan nog even op pad. We besluiten de straat nog even uit te lopen en verder te verkennen. Het blijft een sport om heelhuids aan een overkant van een straat te komen. Zodra het licht op groen staat (als er al een licht is tenminste) moet je nog even goed op het afslaande verkeer letten want die heeft geen licht namelijk, zodra deze rij voorbij is gaaaaaaaan!!! Het werkt toch op de één of andere gekke manier. Ook moet je rekening houden met fietsers of brommers die toch even tegen het verkeer in gaan. Meilan imiteert het verkeer wat, is het een claxon die je hoort, dan doet zij dit even na. De sirene van de brandweer idem dito.

We gaan nog in een paar winkelcentrums kijken, één hebben we heel snel bekeken, nieuw marmer en onpersoonlijk. In de ander krijgen twee meisje dansles (cha cha cha), zowel Lindy als Meilan kijken er erg geboeid naar, vooral Lindy vindt het heel mooi en vraagt even later of ze nog heel even mag kijken. Wij vermaken ons nog even in de lokale boekenwinkel met allemaal oude tekeningen en plattegronden.

We zitten een beetje op een kruispunt. In principe is het nog maar een paar dagen dat we weg mogen, maar we willen wel naar huis toe. Elke dag uit eten hebben we wel weer gehad. Helaas moeten we nog even wachten op de papieren en zullen we ons natuurlijk wel vermaken. Vooral het weer speelt hier een rolletje in, sinds we hier zijn hebben we nog geen jas aan hoeven hebben, kan echt niet beter. Dit in tegenstelling tot hetgeen we horen over de situatie in Fryslan en de rest van Nederland.

Meilan en Lindy zijn, na het eten, weer even lekker in bad geweest, daarna nog even een stukje watermeloen, dan tanden poetsen en daarna koesen. Meilan heeft de playmobil al mee op bed, die moeten ook slapen...prachtig. Lindy slaapt in haar eigen bed naast die van ons. Meilan valt in slaap op ons bed. Na ongeveer een uur...rara ligt Meilan ook ineens in het bedje van Lindy. Wat een ontroerend en mooi gezicht is het.

• 18 Mei 2013 - 20:03

Sverre, Anne, Hiske :

Oooooooooh, de foto van de twee slapende zusjes zegt zóveel!
    Prachtig!

• 18 Mei 2013 - 23:12

Andrea Jurgen Elissa:

Lieve schatten, wat een heerlijk verhaal. Nog vier nachtjes en dan komen jullie thuis. Voor je het weet kan je de winterjas, de regenjas en de paraplu weer opzoeken :-)
    En die foto, hmmmmm, inpakken en wegwezen. Zo mooi, zo lief.
    Terwijl jullie lekker slapen moeten wij het Eurovisie songfestival kijken. Anouk is fantastisch en staat in de finale en wordt getipt als horende bij de beste 10. Helaas heeft Elissa besloten op ieder nummer te dansen en niet naar bed te gaan voor de uitslag bekend is. Wordt een lange nacht....

Als wij er in gaan gaan jullie weer bijna op. Geniet nog maar even. Wij denken aan jullie.

Megakus, voor Lindy, Meilan, Lala en Kees van Elissa Jurgen Andrea

• 19 Mei 2013 - 00:33

Geja:

Wat een mooie verhalen zeer ontroerend, maar wat ook een prachtige foto's. Wij kijken elke dag uit naar jullie belevenissen. De slaap foto van de meiden bij elkaar in bed vind ik super dat is waar het toch allemaal om draait. Jullie als trots en gelukkig gezin te zien doet goed. Geniet er nog even van en volgende week een goede terugreis. Op naar jullie begin in fryslan met zijn vieren. Groetjes van ons allemaal

• 19 Mei 2013 - 09:33

Ilsa:

Ooooo wat een prachtige foto van Meilan en Lindy slapend...... Geweldig!!
    Geniet nog even daar en dan komen jullie alweer snel deze kant op.....

• 19 Mei 2013 - 10:28

Boekje:

Hallo Jolanda en Kees,

Eindelijk een berichtje van ons uit sneek. Al die verhalen ,belevenissen en foto,s in een woord geweldig. En wat doet Meilan het geweldig, dat Lindy dit allemaal mag meemaken. Het zijn al echt twee zusjes, ontroerend. Die fotos op bed, vertederend. We leven met jullie mee, .nog een paar dagen en zijn jullie echt thuis.wij wensen jullie nog een paar fijne dagen, en alvast een fijne reis terug.
    Groetjes Willem en boukje

• 19 Mei 2013 - 12:05

Jetty En Dick:

Hoi hoi, wat een pracht foto van die 2 heerlijk slapende ladies, bijzonder! Vandaag (= in ieder geval vanmorgen) schijnt de zon! En zijn we dus nog eventjes lekker buiten bezig. Nemen jullie het weer mee naar NL, lijkt me helemaal prima. Nog een paar dagen en ...dan lekker thuis! Liefs, Jetty en Dick

• 19 Mei 2013 - 12:55

Mem:

Wat mooi die twee meiden bij elkaar in bed,het schiet nu lekker op kan bijna niet meer wachten maar ik moet nog even geduld hebben .je kunt de zomerjurkjes wel opbergen want het is hier koud en regenachtig dus geniet daar nog maar even van de zon en warmte .groetjes xxxxxxxxxxxxxxxxx heit en mem.

• 19 Mei 2013 - 17:54

Sjoerd Joke Giovanni Kian *:

Wat heerlijk even een dag doen waar je zelf zin in hebt .
    En dan maar even wat winkels en de buurt verkennen .
    Maar wat een verkeer dan is Friesland wel een stuk rustiger .
    Wat schattig Lindy & Meilan bij elkaar slapend .
    Geniet nog van jullie dagen .

Lieve groetjes van uit Workum .
    xxx

• 20 Mei 2013 - 03:46

Karin, Arjen En De Meiden:

Kan me voorstellen dat jullie nu wel weer naar huis willen. Ondanks de mooie dingen die jullie zien en uiteraard het mooie weer, gaat er toch niks anders boven je eigen vertrouwde omgeving. Geniet er toch nog maar even van!
    En wat een ontzettende lieve foto van de meiden! Echte zusterliefde.