17 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 17 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

17 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

17 Mei 2013 | China, Peking

Vroeg (7:30) uit de veren aangezien de dames de koes redelijk snel uit hebben. We hebben trek en zijn voor ons doen vroeg voor ontbijt. Even wat lekkers naar binnen gooien, aan de ene kant heb je veel keus, maar dan in de Chinese ontbijtvariant. Voor ons zijn er één soort van alles, hinberen-jam, croissants en cakejes. Ook gekookte en gebakken ei. En die gaan er wel in. Ook jus d'orange is fijn bij het ontbijt, maar alleen als deze koud is, helaas komt het ook nog wel eens warm uit de automaat.

Om tien uur hebben we afgesproken om met onze reisgenoten een tripje te maken om het zomerpaleis te zien. We regelen twee taxi's en weg zijn we. Wanneer we aankomen realiseren we ons dat we niet alleen zijn, het is ook een nummer 1 attractie voor de Chinezen zelf en ook voor schoolreisjes gewild.

Het betreft hier een park van zo'n 300 hectare waarin zich ontelbare tempels, verblijven, pagode's en paviljoenen bevinden. De eerste gebouwen dateren al van 1760. Alles is heel mooi en kleurrijk gebouwd, helaas laat het onderhoud wat te wensen over, maar het is zo indrukwekkend hier en onvoorstelbaar dat dit alles tot voor kort niet voor de gewone man te bezichtigen was. Op het meer, ontelbare waterfietsen en volgens de lokalen kan men 's winters hier schaatsen, zal ook een mooi gezicht zijn. Ook veel rotspartijen en beelden en elk weer met een eigen uitleg of functie. Fascinerend.

Ook hier natuurlijk weer veel bekijks, alleen je went er niet aan. Niet even stiekem gluren zoals wij dat doen, maar gewoon aangapen! We vergelijken ons wel met Koning Willem Alexander en Koningin Maxima. Lindy vindt dit wel mooi want dat betekent dat zij dan een prinsesje is, en wie wil dat nou niet. Ook zijn er wereldwijd ettelijke foto's van onze familie en kinderen in omloop. Ongegeneerd wordt er geknipt.

Lindy vermaakt zich kostelijk met haar vriendje Hu en Meilan die loopt, drinkt, springt en zit en lijkt al steeds meer op haar gemak. Echt bewonderenswaardig. Nog maar 12 dagen een gezin van 4 en je weet al niet meer beter.

De tijd vliegt om en we kletsen een eind weg met onze reisgenoten. Het is ideaal weer voor dit uitstapje, niet te warm en niet te koud. Het park is veel te groot om in één dag verkend te worden en aangezien we de buggy's bij ons hebben ga je ook minder snel de hoogte in. Gelukkig zijn de meeste paadjes goed begaanbaar. Maar de indruk is goed, wel aan de drukke kant maar dat is ook logisch met zo'n trekpleister van formaat. Lindy valt lekker in slaap, het kost Meilan weer moeite. Ja hoor we zullen bijna weg en daar ligt ze te slapen, jammer dan.

Na een ongelofelijke file-rit in de taxi komen we weer aan bij ons hotel, nog een paar boodschapjes en pizza en spaghetti gehaald en terug naar de kamer. Lindy en Meilan smikkelen lekker van de spaghetti, daarna nog even in bad, spelen en dan roept het bedje alweer.

We hebben nu weekend, pinkstermaandag wordt er op de Nederlandse ambassade niet gewerkt. Het is de bedoeling dat we dinsdagsmiddag onze gelegaliseerde documenten terug krijgen evenals het paspoortje van Meilan met inreisvisum.

Fijne Pinksteren vanaf deze kant!!!

• 17 Mei 2013 - 18:40

Mem:

Wat een prachtige foto van Lindy en wat een knappe meid om verliefd op te worden maar dat ben ik al,en natuurlijk Meilan ook dat is ook een schat en geweldig dat ze het zo goed doet.ja jullie ook een fijne pinkster vieren ze dat ook in china .groetjes heit en mem.

• 17 Mei 2013 - 19:42

Anneke Postma Mem Van Sjoerd En Joke:

hallo jolanda en kees gefeliciteerd met jullie tweede dochter
    twee prachtige dochters geniet ervanveel liefde ,gezondheid en geluk
    voor jullie viertjes een goede reis terug anneke

• 18 Mei 2013 - 15:07

Jetty En Dick:

Hoi hoi, wat weer een lekkere dag voor jullie...Lijkt mij fantastisch om het zomerpaleis te zien... Foto's zijn wederom schitterend. Wat ook een mooie foto van Lindy en Meilan. Echt, wat een geluk! Vandaag hebben wij eindelijk eens een droge dag, ja het is echt waar... Dick is samen met Hans nu electra etc aan te leggen in de schuur. Dus ook wij zijn lekker bezig. Fijne pinksteren en duimen dat de papieren er snel zijn. Liefs, Jetty en Dick

• 19 Mei 2013 - 17:39

Fam Postma :

Hallo Lieverds .

Wat een prachtige tempels !
    Maar jullie zijn toch ook Koning kees en koningin Jolanda met
    jullie 2 prinsesjes ! haha .
    Gezellig dat jullie het ook goed kunnen vinden met jullie reisgenoten .
    En geniet nog van de leuke dagen die jullie nog hebben , de tijd vliegt .

Lieve groetjes
    Sjoerd Joke Giovanni Kian *