16 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 16 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

16 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

16 Mei 2013 | China, Peking

Vandaag een ingeplande rustdag. Lindy is niet helemaal fit en daarom even rust. Ook heit en mem zijn niet helemaal APK. Alles bij elkaar zullen we maar zeggen. Bij het ontbijt even weer bijkletsen. Daarna naar boven waar Lindy zich lekker installeert voor de dora dvd's die we meegenomen hebben. Lekker weer even hangen voor de tv. Dat is alweer een tijdje terug. Meilan gaat lekker kleuren, maar probeert ook uit om het op de vloer te doen, ook hebben we ineens 3 groene stipjes in ons bed...en haar handen zijn alle kleuren van de regenboog aan het worden. Je moet het echt in de gaten houden. Langzamerhand ontdek je nieuwe dingetjes aan haar en proberen we torentjes te bouwen, te kleuren, tekenen en praten. Dat is namelijk wel iets wat ze heel graag doet en het klinkt zo fantastisch. Af en toe denk je te weten wat ze zegt of wat ze roept, sommige dingen zijn universeel. Je kan wel merken dat ze is groot gebracht door vrouwen, ze heeft een duidelijke voorkeur voor Jolanda. Het is echt wennen, het familieleven voor haar.

Het slapen wil bij haar moeilijk, volgens de verzorgingslijst slaapt ze altijd tussen een uur of elf en twee 's middags. Vergeet het maar daar heeft ze even wat hulp bij nodig. We pakken de buggy's en gaan even een blok om. We zijn amper een tien minuten onderweg en Lindy ligt al, natuurlijk heeft ze ook vandaag haar lichtje-schoenen weer aan. Meilan heeft iets langer werk maar ook die verliest de strijd. Het is heerlijk weer, ietsje minder warm dan gisteren maar zo aangenaam ;) sorry.

We belanden in Forest Park, een park wat speciaal voor de Olympische Spelen in 2008 is aangelegd, ook vonden hier hockey-, tennis- en boogschietwedstrijden plaats. Wat een park, je kan hier fietsen huren of elektrische karretjes maar je kan ook lekker lopen hier. Bij een enorme waterpartij komen we lekker tot rust en eten we wat en kunnen we wat klauteren op de rotspartijen. Lindy vindt het prachtig, Meilan is nergens bang voor en probeert Lindy weer te imiteren. Dit park is zo gigantisch groot dat we hier later vast nog wel even naar toegaan om dit te ontdekken. We besluiten mooi op tijd weer terug te gaan om het ritme niet te veel in de war te laten raken.

Als het al een beetje donker is gaan Lindy en ik nog even naar de supermarkt. Nu hebben we helemaal een boel bekijks met haar lichtje, super gezicht en trots dat ze is. Als we terugkomen weet Meilan inmiddels dat we thuis een glijbaan en een trampoline hebben, dit uit het welkomstboekje wat we ter ere voor haar hebben gemaakt. We hopen dat ze het mooi vindt in Akkrum.

• 16 Mei 2013 - 17:45

Mem :

Wat weer een mooie foto,s en inderdaad jullie kijken ook zo trots ,nog een kleine week en lekker naar akkrum dan kan Meilan mooi op de trampoline met Lindy wat zal dat mooi zijn ik heb er echt zin in dat jullie thuiskomen nog effe wachte .xxxx gr mem en heit

• 16 Mei 2013 - 18:54

Sjoerd Joke Giovanni Kian *:

Lieve Kees Jolanda Lindy & Meilan .
    Wat heerlijk even een dagje niets doen . En jullie hebben nog gelijk ook .
    En als je een mooi park hebt om even naar toe te kunnen gaan is dat altijd fijn .
    En zo te zien genieten jullie alle 4 .

Liefs dikke kus TûT en een smok .

• 16 Mei 2013 - 19:35

Bauke, Thea En Jongens:

HoiHoi
    sorry alweer tijdje geleden. maar beetje druk gehad. Maar wel de verhalen gelezen en foto's gezien. Super allemaal. Heerlijk die meiden. Leuke en mooie foto's.

Zeg maar tegen Lindy, Dat Lars heeft gister zijn 1e wedstrijd dressuur gehad met Flynn. een hele grote beker gekregen. Dus helemaal trots.En nu ff voor ome Kees. Toen Kwam Lars Dinsdag thuis met een handtekening van Pele. voetballer van heerenveen jaja kees onthoud niet alles. Gelukkig geen Garcia meer haha. Maar deze speler kwam naar Gr 3 en Gr 4. en natuurlijk ff bij de andere klassen.

Het is hier koud en nat. de winterjas kan wel weer aan. Bah!!

geef de 3 vrouwen maar een dikke knuff en voor jw ook 1. hele fijne dagen nog.

Liefs van ons 5en.

• 16 Mei 2013 - 20:37

Henriette:

Wat een prachtige reisverslagen, erg indrukwekkend om jullie belevenissen te lezen..(met kippenvel)..en natuurlijk de prachtige foto s van jullie Famke Meilan! Mooi Famke! Geniet nog maar lekker met z'n allen! En Lindy, kom je snel weer spelen bij ons op 't Giraffe Huske!!

Groetjes Henriëtte

• 16 Mei 2013 - 20:37

Dineke:

Goedenavond familie Folkertsma,

Ben zojuist even gaan zitten om jullie belevenissen door te nemen. Mensen, wat hebben jullie een pracht vakantie, samen met twee zulke mooie meiden! Maar het is jullie van harte gegund. Ben alleen wel een beetje jaloers op het mooie weer daar bij jullie. De regen komt hier met bakken tegelijk naar beneden en dat terwijl het pinksterweekend voor de deur staat... Geniet nog maar even van jullie avonturen en blijf schrijven, want dat is elke keer weer fantastisch om te lezen. Nogmaals dank. Liefs, Dineke

• 16 Mei 2013 - 22:07

Sverre:

Wat hebben jullie een mooie tijd daar!
    En dat mooie weer, super! Dat is hier ietsepietsie minder helaas.......
    Zo leuk dat de meiden elkaar helemaal gevonden hebben!

Anne, Hiske en Sverre

• 17 Mei 2013 - 07:59

Jetty En Dick:

Fijn om te lezen hoe jullie al een heerlijk gezin vormen zo met z'n vieren, alsof het nooit anders is geweest. Lekker om het park in de buurt te hebben, heerlijke bijtank plek! Kan niet wachten om jullie in real life te zien. Heel veel liefs van ons 2!