20 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 20 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

20 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

20 Mei 2013 | China, Peking

Gordijnen open en wat denk je...stralend weer. Met die gedachte kleden we ons aan en gaan naar beneden naar de ontbijtzaal. Je kan merken dat het weekend voorbij is, er is weer voldoende plaats om te zitten. Plots realiseren we ons dat we eigenlijk nog maar één nachtje hoeven te slapen in het hotel en dat is best wel een fijn gevoel. We willen wel naar huis.

Na het ontbijt nog even wat spullen pakken en nog wat halen voor de middag bij de bakker en dan gaan we met de taxi richting centrum, naar de Verboden Stad. Helaas zet en de chauffeur ons aan de uitgang-kant eruit en is het maandagmiddag gesloten zodat we alleen de hoge poort en -muren zien. Deze zijn alleen al 10 meter hoog. Daarom heen nog een brede gracht. Aangezien het inmiddels elf uur is is het te laat om nog ergens verder weg heen te gaan en besluiten we Jingshan park te bezoeken. Dit park met tempels ligt tegenover de uitgang van de Verboden Stad. We treffen het, het is open en er zijn optredens van koren (klassiek). Behoorlijk indrukwekkend klinkt het. Ook zijn er mooie bloemen in de tuin.

Er zijn vijf tempels in de voormalige privé-tuin van de keizer en liggen geometrisch correct van elkaar af. De trappen zijn goed te nemen en bij de eerste tempel stoppen we even. Lindy en Meilan gebruiken de stenen als glijbanen en dat geeft natuurlijk ook weer bekijks. Ze zien er weer prachtig uit, beide dezelfde jurkjes aan en weer allebei zo vrolijk. We klimmen via de tweede tempel naar de middelste en veruit de hoogste. En dan te begrijpen dat dit allemaal grond is wat uit de gracht rond de Verboden Stad is gegraven. Wat een uitzicht hebben we weer over Beijing. En toeval of niet, het middelpunt van de stad is hier. Gisteren in het Forest Park hebben we aan de noordkant gestaan en zien in de verte de bekende gebouwen als het IBM gebouw en de nog in aanbouw zijnde toren in het Olympisch gebied. En dan lijkt het niet ver, maar het was toch echt een 40 minuten met de taxi. Zowel de tweede- als de derde tempelstenen worden door de meiden gebruikt als glijbaantjes en ze hebben zo'n lol.

Bij de hoogste tempel hebben ze nog een attractie, waarbij de meiden als echte Chinese prinsessen op de foto kunnen op hun troon. We doen het en wat is Lindy enthousiast, geweldig gezicht om haar zo te zien stralen. Meilan laat het over haar heen komen en wacht het wel af, ze krijgen een jurk aan, een zijden shawl en een mooie grote bloem op hun hoofd. En daar zitten ze, ze volgen heel goed de instructies op van het personeel. Onvoorstelbaar. Het zijn allemaal aaaaah's en oooooh's, vooral van een apetrotse heit en mem. Ze lopen de rest van de dag met hun hoofd in de wolken. Wat een ervaring.

We lopen langs tempel nummer 4 weer naar beneden en bezichtigen de rest van de mooie tuinen met haar bloemenpracht. Hebben nog een welverdiend ijsje en gaan vervolgens weer richting uitgang. Het duurt weer even voordat we een taxi hebben, maar gelukkig gaat de terugreis zonder de traffic jam gepaard en zijn we omstreeks half vier weer bij het hotel. In de kamer gaan Meilan en Lindy weer met volle overgave spelen en tekenen. Ook nog even een dvd-tje erin en het is weer tijd voor wat eten, gevolgd door het bedje.

Zoals gezegd nog één nachtje hier, we hebben morgen nog wel een volledige dag hier maar we vliegen om 0:50 op 22 mei met vluchtnummer CZ345 en landen op Schiphol op 22 mei om 5:40 (lokale tijd).

We proberen morgen nog een verslagje er op te zetten over onze gebeurtenissen morgen maar zeker is dat nog niet in verband met de tijd...we doen ons best. En anders tot snel.

• 20 Mei 2013 - 18:47

Mem:

Lekker het schiet op wij nog anderhalve nacht slapen en ja dan zijn jullie er hiep hiep hoera ,en wat weer schattige foto,s het zijn net modelen .doe ze maar een vestje aan want het is hier erg koud en nat en dat blijft de hele week zo ,ik wordt al een beetje zenuwachtig maar toch zijn de weeken voorbij gevlogen .nog een dikke knuffel van uit Akkrum en een dikke tut en tot gauw.

• 20 Mei 2013 - 19:37

Dinie Vries:

Wat fantastisch om jullie belevenissen te lezen. Aan de foto's te zien zijn de dames ook wel blij met elkaar. Geweldige foto van de dames in de tempel, die kan zo in een reisblad gebruikt worden. Wij wensen jullie alvast een hele goede terugvlucht. We zien jullie vast binnenkort in Akkrum.

Groeten Dinie Vries en Lieke

• 20 Mei 2013 - 19:39

Fam Postma :

Lieve Kees Jolanda Lindy & Meilan .

We vonden het leuk om jullie te volgen met de komst van jullie dochter en zusje .
    Helaas kunnen wij woensdag niet naar schiphol komen .
    Maar we wensen jullie wel een goede vlucht en natuurlijk welkom thuis .
    Geniet maar eerst even van jullie nieuwe gezinnetje .

Mooie foto's
    voor al de foto van Lindy en Meilan verkleed op de gouden stoel
    Jullie 2 prinsesjes prachtig !
    Slaap lekker en goede reis .
    Heel veel lieve groetjes
    Sjoerd Joke Giovanni Kian
    en een vlinder kus van Gallyon*

• 20 Mei 2013 - 19:40

Bauke Thea Niels Mark En Lars:

hOIHOI

Het is omgevlogen, het is bijna zover......Spannend.
    Leuke mooie foto's en heerlijke verhalen.
    Zijn wel jaloers op jullie weer. Jullie hebben weer veel gezien.

Hier is vandaag de 11 stedentocht en natuurlijk dan nat. Sebastiaan vriend van Niels kwam nog ff aan bij ons. Mark is boos, omdat Lars morgen vrij heeft en Niels heeft zomervakantie........Jaaaa examens zijn klaar. 12 juni as uitslag vanaf 17.00uur. Dus wordt spannend! En Mark moet dus morgen wel na school ;) Maar zal Lars helpen met spreekbeurt. En zaterdag hebben wij hier Hike en Bike. Dus nog van alles opruimen vd week.

Geniet er nog ff van en misschien tot Woensdag. Net hoe het hier reilt en zeilt.

Liefs van ons

• 20 Mei 2013 - 22:15

Johan En Anneke. Ut GROU:

Hoi,Meilan,Linda en Jolanda en Kees.

We hebben natuurlijk de afgelopen weken van jullie reisverslag genoten,maar niet elke dag en reactie geplaats maar wel elke dag gelezen,we vonden het prachtig om te lezen hoe het jullie verging daar in China, en de foto's waren ook erg mooi om te zien en wat en prachtige dames zijn het ook,we gaan nog veel plezier met hun beleven,en daarom kijken we er naar uit dat jullie woensdagnhier in Nederland aan komen,we zullen jullie opwachten,en dat zullen jullie verhalen hier in Nederland verder gaan en dan zijn we er bij,ik wens jullie en veilig en rustige vliegreis terug, bedankt Meilan ,Linda en Kees en Jolanda voor jullie mooi verhalen van jullie belevenissen daarbinnen China, fijne avond en tot snel

• 20 Mei 2013 - 22:38

Wilfred,sandra,jetse,senna En Jelka:

hallo, kees,jolanda,lindy en meilan!

we hebben ook elke dag meegelezen met wat jullie daar uitspoken.
    al met al toch wel 2 leuke weken gehad dacht ik zo, maar mooi dat jullie nu bijna thuiskomen.
    we kijken er naar uit om dat mooie plaatje in het echt te ontmoeten, en zijn benieuwd wat ze van 'fryslan'vind.
    ook weer spannend zo'n lange vliegreis weer met die 2 kleine meiden. we staan helaas niet op schiphol, word wat moeilijk met die 3 donderstralen hier, maar we proberen op tijd klaar te staan als jullie thuis komen in akkrum.
    nou , morgen nog een fijne laatste dag in het verre oosten, en dan maar snel naar het hoge noorden!
    een goede reis voor straks,en tot snel!
    groetjes van ons allemaal!
    dikke tutten, xxx

• 20 Mei 2013 - 23:28

Andrea Jurgen Elissa:

Lieve Yoko, Kees, Meilan en Lindy,

Wat een heerlijke dag op een bijzondere plek. En wat een prachtige foto's. Ongelooflijk dat er twee prinsesjes naar Nederland komen. Ik kan bijna niet wachten tot ik jullie zie. Mochten we jullie niet meer spreken dan wensen we jullie een hele mooie laatste dag en een hele goede reis. Woensdagochtend op Schiphol zie ik jullie. Ik kan echt niet meer wachten.

Nu koesen jullie lekker, wij gaan er nu ook in. Geniet van de laatste dag China, en kom daarna gauw terug naar ûs heitelân, Meilan's nieuwe thuis. Niets dan geluk en liefde, heel veel liefde, wensen we jullie.

Megaknuffel,

Andrea Jurgen en Elissa

• 21 Mei 2013 - 10:37

Boukje:

Hallo iedereen,
    Wat weer een geweldig verslag,en wat zien jullie veel met jullie prinsesjes.de foto's zijn ook weer ontroerend.nog 1dag en gaan jullie weer naar het Friesland. Ik wens jullie dan ook een fijne reis met jullie prinsesjes. Tot ziens
    Boukje

• 21 Mei 2013 - 10:49

Jetty En Dick:

Jihaa..... de weken zijn (bijna) voorbij en dan weer terug in NL. Spannend hoor... hoop dat de vliegreis goed verloopt... Het verslag van vandaag is ook weer helemaal leuk, makkelijk dat je dan de glijbanen zo bij de hand hebt. Ook de foto van de meiden in de chinese kledij is helemaal geweldig!! Tot snel, liefs Jetty en Dick XXX

• 21 Mei 2013 - 17:45

Susanne, Koos, Qi Jia En Fu Yun:

Hallo Kees, Jolanda, Lindy en Meilan,

Wat heerlijk dat jullie straks naar Nederland vliegen. Na een indrukwekkende reis lekker naar je eigen huis.
    We hebben genoten van het volgen van de weblog en waande ons weer even in het mooie China.
    Wij wensen jullie een hele goede reis toe. Helaas gaat het ons niet lukken naar Schiphol te komen, maar zodra de "adoptie-quarentaine" voorbij is hopen we jullie heel snel te zien. Tot gauw horens.
    Liefs, Susanne

• 21 Mei 2013 - 21:38

Karin, Arjen En De Meiden:

Hoi allemaal,

Wat geweldig om jullie verhalen iedere dag te lezen! En wat een leuke foto's van de meiden in de traditionele kleding.
    Het duurt nu niet lang meer voordat jullie terug in Nederland zijn. Kunnen jullie in jullie eigen omgeving van elkaar gaan genieten.
    Wij wensen jullie een hele goede reis.

Groetjes

• 22 Mei 2013 - 06:40

Ilsa:

Hoi allemaal,
    Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad.. als alles goed gegaan is zijn jullie vanochtend vroeg al aangekomen.. Welkom thuis!!!

Groetjes