15 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 15 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

15 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

15 Mei 2013 | China, Peking

Joepie, vandaag gaan we naar de Chinese Muur. Jolanda en ik hebben het hoogtepunt van verkouden zijn hopelijk bereikt, het loopt er bijna uit. Om 9:00 worden we in de lobby verwacht. Gids Grace zit om 8 uur al klaar. We ontbijten eerst nog even.

Samen met de familie De Bruijne stappen we in het inmiddels gereed staande busje, onderweg krijgen we nog allerlei informatie van onze gids te horen zoals de betekenis van de naam van Meilan. Ook weet ze ons te vertellen dat er twee dingen zijn die vanaf de maan zijn waar te nemen: namelijk de Chinese Muur en de Hollandse kanalen. De ene weten we dat het waar is maar aan die andere twijfelen we lichtelijk. Het verhaal wordt er wel mooier op en het vervult me met trots;)

Lindy heeft haar gympen met lichtjes alweer aangetrokken en ook Meilan heeft haar nieuwe stappers aan. Ze zien er weer beeldig uit en hebben zin in het uitstapje. Na een busrit van ongeveer een anderhalf uur zien we de Great Wall hoog in de bergen verschijnen. Het is onvoorstelbaar dat we in principe Beijing nog niet uit zijn. We stoppen bij Mu Tian Yu, inderdaad dezelfde plaats die we in november 2010 ook hebben bezocht met Lindy.

We lopen door de eerste kraampjes richting de kabelbaan en stappen in, wat een feest. Meilan geeft geen krimp, maar wil alleen gedragen worden door Jolanda en dat is best wel moeilijk voor beide. Lindy stapt zelfverzekerd uit de gondel en zegt dan dat ze hier al eens eerder is geweest, we weten alleen niet of dat bewust of niet is. We lopen een eindje op de Muur wat weer een fantastisch gevoel is. Het is zo imponerend, indrukwekkend en onvoorstelbaar om hier te zijn. We treffen het natuurlijk ook, alweer, met het weer, wel skier maar een lekkere temperatuur met zon. Na de nodige foto's laten we Jolanda en Meilan weer achter bij het station en ga ik samen met Lindy nog even de andere kant op. Ze huppelt er over en vindt het heel mooi om hier te zijn zegt ze. In de verte zien we nog de kanonnen staan op de Muur. Na een hele klim weer terug gaan we weer naar beneden en worstelen we ons weer langs de kraampjes met prullaria. En ja we hebben voor beide meiden een Chinees jurkje, natuurlijk een roze voor Lindy en een rode voor Meilan. En voor mij een "Grote Muur-muts", echt kasjmier werd er bij verteld, maar ik denk het niet.

Onderweg hebben we nog een heerlijke lunch met zijn allen, waarbij traditionele gerechten een lekkere rol spelen. Heerlijk, ook de meiden hebben lekker gegeten, we hebben het anders meegemaakt deze reis. En dan is het weer tijd om terug te gaan richting hotel. Natuurlijk komen we even vast te staan in het drukke verkeer, maar toch verloopt de reis terug voorspoedig. Meilan ligt de terugrit lekker te slapen in het busje. Lindy zit samen met Gu lekker te spelen op de ipad, zodat je ook aan hen geen kind hebt.

Terug in het hotel liggen Lindy en ik even lekker te koesen, voor de rest van de dag doen we het rustig aan. Nog even wat eten halen in de supermarkt en daarna Lindy en Meilan lekker in bad. Meilan ligt vanavond als eerste. Lindy eet nog wat chippies en dan is het voor haar ook tijd.

Oant moarn. Ik pak nog even een zakdoek.

• 15 Mei 2013 - 18:52

Sjoerd Joke Giovanni Kian *:

Hallo Allemaal in China !

Wat weer een mooi verhaal , en jullie hebben leuke uitstapjes .
    Wat een mooie foto van jullie 4 tjes . Ik kan mij de foto in jullie wc nog goed herinneren ,
    Met jullie 2 tjes en toen moesten jullie Lindy nog op halen .
    En kijk nu op de chinese muur met twee prachtige meiden .
    En de chinese jurkjes zullen Lindy & Meilan ook wel erg mooi staan .
    Wens jullie een fijne avond .
    Lieve Groetjes Joke
    Sjoerd Giovanni Kian *

• 15 Mei 2013 - 18:57

Mem :

Jullie zijn toch maar een paar bofkonten twee prachtige dochters en dan die bezienswaardigheden gewldig ik zou het graag eens met eigen ogen zien en dan het weer prachtig hier is het huilen met de pet op nou ik hoop maar dat de verkoudheid morgen weer wat beter is dan voel je weer wat beter .wat zijn het toch mooie meisjes ben elke avond weer nieuwsgierig naar de foto,s heel mooi .nou dan maar weer tot morgen dikke tut voor allemaal.

• 15 Mei 2013 - 20:12

Susanne, Koos, Q Jia En Fu Yun:

Wat een prachtige foto van jullie viertjes op de Muur!
    Genieten, om elke dag jullie reisverslag te lezen.
    Warme groetjes uit een koud kikkerlandje.
    Susanne, Koos, Qi Jia en Fu Yun.

• 15 Mei 2013 - 20:19

Johan En De Familie Van Der Meer:

Hallo,

Wij zitten hier gezellig met Johan, Elissa en Jurgen en Andrea een koffietje te drinken en jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Wij zijn mega jaloers dat jullie op de Chinese muur lopen en wij in ugchelen zitten tussen 4 muren. Het weer is nog steeds klote hier.

Jurgen vraagt hoeveel vogelsoorten jullie al hebben gezien en gefotografeerd?

• 15 Mei 2013 - 21:46

Cathrien:

Heej familie Folkertersma! Super om de reis sa ek een bietsje mei te meitsjen! Betterskip foar jim he?! Dikke tuut X

• 15 Mei 2013 - 22:10

Annette:

Lieve familie,
    eindelijk ff tijd gehad om al jullie verhalen en foto's te lezen: gefeliciteerd met jullie 2e prachtige dochter Meilan!! Wederom een ge-wel-dig meisje! Heel expressief en vrolijk, als ik de foto's zie! En wat zijn Lindy en Meilan al 'suskes', zo lief samen, ongelofelijk! Geniet nog in China met z'n 4-tjes! Ik denk niet dat het mij gaat lukken om de 22e op Schiphol te staan want ik moet dan werken :-( Weten jullie al hoe laat jullie aankomen?
    Dikke tút!
    Annette

• 16 Mei 2013 - 09:30

Jetty En Dick:

Wat weer een leuk en gezellig verhaal, heerlijk om te lezen met een glimlach om de mond! TOP! Jullie hebben echt heerlijk weer....worden jullie al een beetje bruin..? ha ha... Geniet maar weer lekker en we kijken weer uit naar de foto's! Liefs, Jetty en Dick

• 16 Mei 2013 - 14:12

Johan En Henny:

Hoi Kees, Jolanda, Lindy en Meilan.
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Meilan. Wat een grote rijkdom om dit te mogen beleven.
    We wisten wel dat jullie in China waren maren hoorden van Simone over jullie verslagen. Super om te lezen.
    Geniet van alles maar dat komt volgens mij wel goed. Met twee van die mooie meiden kan jullie leven niet meer stuk. Het is jullie gegund.
    Veel plezier nog.

Groeten van Johan en Henny