14 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 14 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

14 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

14 Mei 2013 | China, Peking

En ja, na de nacht weer de dag. Jolanda en ik beginnen steeds verkoudener te worden. Meilan is weer wat opgeknapt en Lindy zit er tussen in, maar is niet verkouden, maar ook niet echt fit. Na het ontbijt besluiten we om een taxi naar de silk market te nemen. Een lange rit, want ze hebben hier ook al last van een traffic jam. De rit duurt dik een half uur, maar uiteindelijk komen we aan. Het is onbewolkt en omstreeks de dertig graden, dus je kan je voorstellen dat het knap benauwd is zo'n geval.

De silk market is een gebouw van 7 verdiepingen waar ze een heleboel dingen verkopen. Vooral juwelen, kleding en zijde in alle soorten vinden aftrek hier, maar ook speelgoed, koffers en andere hebbedingetjes. De verkoop is redelijk heftig want iedereen maar dan ook iedereen staat je naar binnen te roepen. "He mister, you want to buy shirt for wife", or buy dress for babies", dat is het wat je hoort continu. Lindy en Meilan zijn vooral onder de indruk van het speelgoed en Lindy vindt kleertjes leuk als er maar een kitty of een dora opstaat. Ook glitters en prinsessen doen het goed. Na alles eerst even snel te hebben bekeken nemen we even wat te eten en te drinken. Is echt wel nodig in de warmte, gelukkig binnen is het lekker koel en we besluiten nogmaals naar binnen te gaan om hopelijk schoentje voor Meilan te kopen.

En dit lukt, een paar prachtige schoentjes en leuk kunnen afdingen wat echt een sport is waarin je je moet bekwamen. Meilan trekt de schoentjes meteen aan en is zo ontzettend trots en laat ze steeds weer zien. Ook Lindy krijgt een paar dora-schoenen met lichtjes erin. Ontzettend hoe trots zij ook is en bedenkt alvast hoe ze straks de blits zal maken op haar school. Ze zijn de rest van de dag zo ontzettend meegaand ondanks dat ze beide nog niet geslapen hebben. Ook ik ben onder de indruk van de Lego die ze hier hebben, ik wist niet dat ze de ingang van de verboden stad in steentjes hadden, en nog veel meer...

Om ongeveer 3 uur proberen we een taxi richting ons hotel te pakken, echter het is zo druk dat het niet haalbaar is, wel kunnen we met de snorders mee maar dat doen we maar niet. Ook al omdat de prijs ineens hoog is. Na nog wat gedronken te hebben proberen we de andere kant en bijna meteen raak. Als het druk is geen meerprijs maar een prijsafspraak. Tijdens de rit vallen de meiden in slaap, Gelukkig dat hebben ze maar weer.

Zodra we het hotel binnen komen heeft ook Lindy haar schoentjes aan. En ja hoor in de kast kruipen met zijn tweeën en dan even stampen en de lichtje beginnen te branden en dan maar lachen, lachen. Geweldig, Lindy heeft ons wel 10 x bedankt en Meilan laat haar schoentje maar steeds weer even aan ons zien en geeft Jolanda dan een dikke tut. Wat een geweldig gezicht.

Nog even wat boodschappen en dan besluiten we in het restaurant in het hotel te eten, ijsje na en snel naar bed. Morgen moeten we om 9 uur present staan voor onze trip naar de Chinese Muur. Dit betekent ook dat onze papieren tot zover in orde zijn want anders hadden we het tripje later deze week gehad. Lekker koese.

Oh ja, ook nog even foto van onze wifi plek op de kamer, 18 hoog tegen het raam aan of half eruit.

• 14 Mei 2013 - 20:54

Jetty En Dick:

Hey hoi, weer een leuk berichtje van jullie... Hoop maar dat verkoudheid over is wanneer jullie weer in het vliegtuig stappen... Anders loop je het hier wel op met al die regen en kou... Heerlijk dat jullie echt qualitytime hebben met zijn vieren. Morgen weer een leuk uitje op het programma, hopelijk weer een paar leuke foto's. Die foto van de ladies bij dit verslag is gewoon weg een plaatje. Dus ik begrijp dat jij lego hebt gekocht.. ha ha ha... Liefs van ons! Jetty en Dick

• 14 Mei 2013 - 22:57

Heit :

Als jullie Wifi doen met het raam open pak dan wel even de camera uit de vensterbank. hou je taai daar in dat grote land, en geniet morgen van de Chinese muur. heit en ook mem natuurlijk.

• 14 Mei 2013 - 23:35

Andrea Jurgen Elissa:

Lieverds,

Wat een heerlijk verhaal. En wat weer een mooie foto's. Yoko kom eens van dat bureau af, beetje goede voorbeeld geven hè. Ik wil trouwens ook graag schoenen met lampjes erin, maatje 38

• 15 Mei 2013 - 13:19

Doutzen Schouwstra:

lieve lindy
    hoe gaat het met jou en met de anderen
    ik hoop dat je nog en mooie tijd in china heb
    en zullen we na de tijd nog en keer spelen

groetjes doutzen schouwstra

• 15 Mei 2013 - 15:05

Sjoerd Joke Giovanni Kian *:

Hoi Daar in het verre China !
    Wat een grote winkel hebben ze daar .
    Wat geweldig dat de meiden zo lief zijn .
    Lindy zal straks zeker de show stelen met haar nieuwe Dora schoenen .
    Fijn dat alles zo goed gaat he' .
    Een fijne dag morgen op de Chinese muur .
    Lieve groetjes xxx