13 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 13 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

13 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

13 Mei 2013 | China, Peking

Alweer een nacht voorbij en het was weer een goede nacht. Lekker ontbijten en even bijkletsen met de andere familie. Bij het ontbijt hebben ze lekkere honingrondjes die we meenemen als lekkernij voor overdag. Na het ontbijt lekker even luieren op de kamer en zorgen dat we goed uitrusten van alles.

Lindy & Meilan gaan weer lekker kleuren en spelen. Jolanda leest op een gegeven moment een kabouter Plop-boekje voor aan Lindy, waarop Meilan het boekje oppakt en over de kop begint voor te lezen in het Chinees. Zo fantastisch om te horen en te zien dat ze dingen oppakt en door heeft.

's Middags even een ommetje, ook om Meilan even in de slaap te krijgen. we zijn amper buiten, waar het gelukkig iets minder warm is dan gisteren, en ze valt al in slaap. Lindy ook, zij begint nu echt verkouden te worden, iets wat Meilan al wat langer is. Het winkelcentrum waar we gister over hadden bezoeken we. Eigenlijk kom je nu de keerzijde van de Olympische Spelen tegen, onvoorstelbaar hoeveel winkelruimte er leeg staat en hoe rustig het daar is. We lopen overal rond, een complete verdieping met eetgelegenheden, het kan niet op. De prijzen liggen hier op een hoger niveau dan in de provincie waar we vorige week waren. Voor de rest veel kleding en schoenen en natuurlijk een uitgebreide kinderopvang. We sneupen wat rond en hebben weer een lekker ijsje bij de Mac. 4 ijsjes voor omgerekend e 1,20. Je went er snel aan.

Als we weer buiten komen is de zon weg en nog steeds lekker aangenaam en we drinken en eten buiten nog wat en dan... Heeft Lindy de ontmoeting van haar leven, het is net Disneyland primitief maar toch, ze vindt het fantastisch en raakt er niet over uitgesproken. Op de foto met Minnie Mouse en zij tilt Lindy ook nog op. Meilan moet er niks van hebben en vindt ze allemaal maar eng. Klopt ook een beetje, want het draait allemaal weer om de centjes. Achteraf willen ze geld, jammer dan. Gelukkig hebben wij de foto's. Na deze hektiek lopen we weer rustig richting hotel. Nog even spelen dan eten en dan weer lekker naar bedje. Morgen weer een dag.

• 13 Mei 2013 - 19:20

Andrea Jurgen Elissa:

Lieve Yoko, Kees, Lindy en Meilan,

Wat een bijzonder Moederdag gister. Moesten steeds aan jullie denken. Binnenkort haalt het Kees dit in met vaderdag. Heel bijzonder twee van die prachtige meiskes. En wat heerlijk daar lekker rondstruinen in Peking. Ben wel jaloers hoor. Wij gaan de dagen nu ook aftellen tot jullie weer thuis komen, kunnen niet meer wachten. Ik wil dat klein hummeltje wel even in het echt zien en een knuffeltje geven. En wat weer een heerlijke foto's. Jullie liggen al weer te koesen denk ik. Ik net thuis van het werk. De vakantie is weer voorbij en alles weer normaal. Dikke kus van ons en we kijken weer uit naar het volgende verhaal en de foto's.

Jurgen Andrea en Elissa

• 13 Mei 2013 - 23:09

Sjoerd Joke Giovanni Kian <3:

Wat zien jullie er heerlijk ontspannen uit !
    Lindy en Meilan gezellig aan het kleuren .
    Het weer is daar beter dan hier nu, op dit moment onweer en veel regen .
    Maar wel heel leuk dat Lindy minnie mouse heeft gezien , en ook nog haar heeft op getild .
    jammer dat ze dan weer geld willen hebben he' ( dan maar heel hard weg rennen) haha grapje hoor .
    Leuke foto's .
    lieve groetjes en dikke x

• 14 Mei 2013 - 07:46

Jetty En Dick:

Al weer een heerlijk verhaal, blijft leuk om dit dagelijks nieuws van jullie te volgen! Vaak net voordat ik naar mijn werk ga, kijk ik al eventjes.... :-) Fijn dat de meisjes elkaar ook goed leren kennen en lekker kunnen spelen... Geniet nog maar eventjes van jullie tijd in Peking! Liefs, Jetty en Dick

• 14 Mei 2013 - 09:44

Paul Bremer:

Een vent in Minnie Mouse pak en dan nog geld willen ook! Gelukkig was Lindey er blij mee en het was vast goedkoper dan Disneyland Parijs ;-)
    Veel plezier nog daar en troost je met de gedachte dat het hier in NL nog lang geen 'slipper-weer' is.

• 14 Mei 2013 - 10:49

Mem:

Wat prachtige foto,s fijn dat ze zo goed kunnen slapen want dan komen jullie ook aan wat rust toe want het is wel heftig met twee van die jonge dames geniet er maar lekker van .groetjes xxxx