12 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 12 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

12 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

12 Mei 2013 | China, Peking

Ondanks de gebeurtenissen van gisteren een lekkere nacht gedraaid. Meilan heeft geslapen als een osje, gelukkig maar. Als je niet beter wist dan zou je ons verhaal van gister niet eens geloven.

Ons eerste ontbijt weer in Beijing, we ontmoeten onze reisgenoten Familie De Bruijne die eveneens de trotse ouders zijn geworden van een meisje en de grote broer hier ook mee gefeliciteerd. Leuk om even snel herinneringen aan de afgelopen dagen op te halen.

Zoals gezegd rustig aan, na het ontbijt terug naar onze kamer. Even lekker douchen terwijl de zusjes spelen, soms samen en dan weer even alleen. Meilan mag graag schrijven, zie je bij ons voornamelijk krassen bij haar is het 'echt' op zijn Chinees. Kleine streepjes bij elkaar in de buurt. Heel mooi om te zien. Het is echt lekker dat we nu over meer ruimte beschikken, het was in Lanzhou een krappe bedoening als je het nu vergelijkt. Een zit- en een slaapgedeelte gescheiden door de keuken en de badkamer. Er is genoeg ruimte om even een balletje te trappen met Lindy.

's Middags heerlijk naar buiten, de temperatuur schommelt om de 30 graden en we zijn blij met af en toe een windje en vooral schaduw. We besluiten even naar het Olympisch stadion te lopen wat eigenlijk om de hoek ligt. Het ligt er nog hetzelfde bij als de vorige keer toen we hier met Lindy waren. Lindy gaat weer met de mascotte's op de foto, maar ze heeft weinig herinneringen hieraan. Het is lekker koel op de tribune en hier eten we onze broodjes op. We lopen bijna het hele stadion rond en bezoeken de diverse souvenier-winkeltjes. Meilan en Lindy hollen of het een lieve lust is. Maar eenmaal in de brandende zon weten ze niet hoe snel ze weer in de buggy's moeten klimmen met de nodige bescherming. Ook vindt Meilan het sinds gisteravond het heerlijk om als een baby gedragen te worden. We lopen bij de wall of Fame langs waar alle medaille-winnaars staan vermeld en we zien al snel wat Nederlandse namen. In het parkje bij het water is het lekker lopen en hier blijkt ook nog een groot winkelcentrum te zijn wat we in de komende tijd ook nog wel even kunnen bezoeken nu we hier toch zijn.

Vlak bij het hotel valt Lindy in slaap, Meilan nu niet, die heeft de hele heenreis al lekker geslapen. Nog even lekker spelen terwijl Jolanda even naar de supermarkt gaat. Dit is voor mij heel spannend want dit is mijn eerste keer met Meilan alleen, wel met Lindy erbij. Het is een hele overwinning want ze heeft het amper door dat mem even weg is. Wel controleert ze de hele kamer op haar aanwezigheid. Maar gelukkig krijgen we met spelletjes de tijd voorbij. Joepie. Oh poppie wat heb je toch mooie kuiltjes in je wangetjes.

Na het eten gaan de meiden lekker in bad en dan weer lekker koese. De gids belde ook nog even om te vragen hoe het met Meilan was afgelopen en dat ze morgen naar de Chinese buitenlandse zaken gaat.

... En als ik het goed geteld hebt zijn we op de helft. Voor beppe Anneke en beppe Akke geldt: Moederdag halen we in! Jullie zijn zo wie zo heel dicht bij ons. Geldt natuurlijk ook voor mijn eigen Jolanda, memmedei, Nu met twee meisjes. Jij bent echt speciaal. Love u.

• 12 Mei 2013 - 18:28

Mem :

Bedankt ik heb al een hele mooie memedag gehad zo,n mooi lief meisje er bij dat maakt heel veel goed .fijn dat Meilan er niks aan heeft over gehouden en dat ze lekker heeft geslapen en wat mooi dat de meisjes zo fijn met elkaar spelen ookmooi voor Lindy en dan went het ook sneller voorMeilan ik heb zo,n zin om jullie weer thuis te zien maar inderdaad Kees de helft zit er op en dat ging best vlug .nou de groetjes kusjes mem.

• 12 Mei 2013 - 18:37

Susanne, Koos, Qi Jia En Fu Yun:

Wat een bijzondere moederdag moet dit zijn geweest voor jullie.
    Rijk zijn jullie, met twee van die prachtige meiden! En rijk met elkaar! De liefde spat van het scherm, Kees.
    Ik schoot vol van je lieve woorden voor Jolanda. Geniet van elkaar en van China. Voor je het weet ben je weer in Nederland. Dikke kussen voor vier schatten.
    Susanne.

• 12 Mei 2013 - 22:30

Hanneke:

Zo! en nu eerst jullie pagina bekijken. Is wat ik net dacht. Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! Mooie naam heeft ze. En wat een prachtig stel op de foto's. Heel mooi om te zien. En ook mooi om jullie belevenissen te lezen!
    Groetjes van Jacco en Hanneke

• 12 Mei 2013 - 23:07

Sjoerd Joke Giovanni Kian *:

Hallo Daar in Beijing !
    Fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad .
    En het is daar lekker warm , en kan mij voorstellen dat het soms ook iets te warm is .
    Dan maar zo nu en dan naar het stadion voor een koel briesje .
    Fijn dat Lindy en meilan fijn kunnen spelen , en het is ook niet erg als ze even hun eigen ding doen .
    Jolanda & Kees nog fijne dagen in Beijing . En geniet maar fijn van jullie prinsesjes .
    En Jolanda wat bijzonder, Moeder dag in China met 2 prachtige dochters .
    lieve groetjes

• 13 Mei 2013 - 08:22

Jetty En Dick:

Heerlijk om te lezen dat het goed gaat! Inderdaad, jullie zijn al weer op de helft! Fijn dat het ook zulk lekker weer is, hier erg regenachting maar dat is dan weer goed voor de natuur. Foto's zijn wederom erg leuk! Knuffel voor jullie allemaal! Liefs, Jetty en Dick

• 13 Mei 2013 - 17:45

Koos:

Beste Meilan, Lindy, Jolanda en Kees,

Ben (wederom) onder de indruk van jullie belevenissen en hoe jullie omgaan met de situaties waarmee je geconfronteerd worden. Alle respect. Ik hoop dat de tweede helft van de reis ook zo verloopt. Enfin, dat lees ik wel.

Groeten,

Koos