4 november - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 4 november - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

4 november

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

04 November 2010 | China, Beijing

Op een dingetje na is de nacht goed verlopen. Us famke was uit haar bedje gekropen, maar na een keer de kamer in het rond te hebben gesjouwd ging ze terug naar Jolanda en die mocht haar wel weer in het bedje leggen. Eind goed al goed. Onze wekker ging om half 8, Lindy lag nog lekker te slapen en was nog niet van plan om wakker te worden. Voorzichtig maken we haar wakker, we wassen ons en kleden ons aan en pakken alvast onze spullen voor vandaag.

Bijna iedereen gaat mee op excursie naar de Chinese Muur. De busreis erheen bedraagt ongeveer een uur en 20 minuten en dan te bedenken dat je Beijing nog niet eens uit bent. Onderweg vertelt onze gids over het ontstaan en de geschiedenis van deze Muur. Onze stop is bij Mu Tian Yu. De busreis voor Lindy duurt alweer te lang en ze is weer in slaap gevallen. We maken haar weer wat wakker. Om bij de kabelbaan te komen dien je je eerst langs de souvenirwinkeltjes te wurmen. De panda’s vallen nu al weer in de smaak bij us famke. Het tochtje naar boven duurt enkele minuten en dan kom je aan bij iets wat altijd zeer groots is geweest in je beleving. En groots is het en geweldig en uniek en ga zo maar door. Wij staan als gezin op de Chinese Muur. Het is echt een belevenis om hier te lopen en de wachttorens te passeren. Het is echt onvoorstelbaar dat er zo’n verdedigingsmuur is gebouwd die weet ik hoeveel kilometer lang is. En als je dan aan de lijve mag ondervinden hoe het gebouwd is, door diepe dalen en hoge bergtoppen, dan kan je hier alleen maar respect voor krijgen en dat voel je ook. Het lopen gaat moeizaam in verband met de ongelijke treden en hellingen. Lindy vindt het wel goed zo, die wil lopen als ze eigenlijk gedragen moet worden en andersom. Om half een hebben we weer afgesproken bij de bus dus we zorgen dat we om 12 uur weer naar beneden gaan met de kabelbaan. En dan volgt de nationale sport hier, afdingen bij de kraampjes. Het is onvoorstelbaar wat ze hier aan de man/vrouw proberen te brengen. Hele mooie dingen maar ook het standaard t-shirt van I climbed the wall. Natuurlijk made in China, etc.

Na een kwartier in de bus stoppen we voor een gezamenlijke lunch die ontzettend lekker is. Lekker kletsen en nog wat drinken en dan op naar het hotel, waar we om 3 uur aankomen. De rest van de dag hebben we gelukkig niets en kunnen we relaxen op de kamer, nou relaxen daar kom je niet aan toe.

Je realiseert je nu wel dat we nog maar een volledige dag in Beijing hebben voordat we naar huis vliegen. Wat ons betreft mag het nu ook wel. We snakken naar ritme en vaste dingen zoals omgeving en eten. Het is hier echt fantastisch maar een gezinsleven is moeilijk te realiseren op zo’n manier. Aan de ene kant wil je 101 dingen zien, maar aan de andere kant ben je wel met iets bezig wat veel energie vergt van je. De pootjes beginnen wat vermoeiender te worden en zelfs ik snak om een uur of tien al naar mijn bedje.

We halen nog even wat eten bij de Mac om de hoek en maken wat noodles klaar voor Lindy. Daarna natuurlijk nog even in bad en na nog wat spelen, fruit en drinken hup naar bedje. Dit gaat wat minder spontaan dan gisteren.

Morgenmiddag hebben we nog een bijeenkomst om 15:30 in de lobby. Hier ontvangen we de gelegaliseerde documenten en het visum om Nederland in te mogen komen voor us famke. Het is toch wel spannend nog….je bent er niet eerder gerust op totdat je weer voet op eigen grond zet. We zijn er bijna!!!

• 04 November 2010 - 16:01

Willem En Boukje:

hoi daar is jullie verslag weer, geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken. Nog een dag, inpakken en de rest gaat vanzelf .Ik blij dat jullie straks weer in nederland zijn Nog een lange vlucht. Ik ben benieuwd.Vanuit Sneek wens ik jullie een fijne reis, en dan maar weer tot horens

• 04 November 2010 - 16:03

Willem En Boukje:

ben wat vergeten. prachtige fotos die jullie weer gemaakt hebben . hoi boukje

• 04 November 2010 - 16:18

Paul:

Gaaf, dat jullie op de Chinese Muur zijn geweest. Dat kan niet iedereen zeggen!

• 04 November 2010 - 16:25

Arjen Geja En Kids:

hoi familie, natuurlijk wil Lindy lopen ze heeft de loopschoenen aan, dan ga je je toch niet laten tillen.
    mooie foto van de muur. Nog even en dan weer lekker thuis, dan kan daar het genieten van jullie famke beginnen.Wij wensen jullie een hele goede reis naar huis. Lindy kom maar snel naar Heerenveen want wij zijn heel nieuwsgierig naar jou. Fleur wil graag met je spelen, eindelijk een meisje van haar eigen leeftijd. Haar grote zus en vriendinnen zijn niet leuk om mee te spelen. Maar Lisanne en Thomas zijn ook heel nieuwsgierig naar jou. Hebben je verjaardag al op de kalender gezet, maar eerst komt sinterklaas nog naar Nederland en de kerst is ook heel leuk en misschien kunnen wij daarna spelen. groetjes en een knuffel fan Fleur.
    Natuurlijk ook een dikke tút fan Lisanne Thomas Arjen en Geja

• 04 November 2010 - 16:42

Jetty:

Super, wat een belevenis!! En nog eventjes.... en dan naar huis!! Grote groet!

• 04 November 2010 - 17:12

Sjoerd Joke Giovanni:

Hallo Lieverd's
    Wat weer een mooie dag hebben jullie gehad Geweldige foto's.
    He' de foto met jullie 3en heb ik vaker gezien maar dan op jullie WC met je 2tjes , Deze is veel mooier .
    Nog even en dan vliegen jullie weer naar huis .
    Leuk gezellig .
    Liefs Dikke xjes .
    ooooooooojaaa , Wat een prachtig kaartje heel mooi.TOP.

• 04 November 2010 - 17:35

Auke Pier En Wietske:

Hallo Kees, Jolanda en Lindy.Wat beleven jullie toch veel en wat leuk dat jullie ons mee laten genieten door jullie reisverslagen. Echt fantastisch. Alvast een hele goede reis toegewenst en een dikke tut van ons voor jullie alle drie

• 04 November 2010 - 17:57

Age En Hilda:

Weer mooie reisverslagen en foto's. Nog eventjes en dan vliegen jullie samen met Lindy terug naar huis. Age en ik wensen jullie alvast een goede terugreis en heel veel geluk.geniet nog een paar uurtjes in China. Groetjes uit Nijeveen

• 04 November 2010 - 19:07

Bauke En Thea Nimala:

woowww
    wat mooie foto's zeg!
    vooral die van de muur. indd Paul heeft gelijk, dat kan een ander niet zeggen, oohh nee....dan krijgen we straks weer (een tik van de broers folkertsma) hey daan ben ik over heen geweest, hey daar ben ik onder door gevaard ect :D nouja, ach wij weten dan wel beter hihi geintsje kees.
    kees en jolanda en Lindy nog paar dagen en dan zijn jullie in friesland.
    wat zal dat wennen moeten, platte land en rustig.

die foto van jullie 3n op de muur vind ik geweldig.
    nou kees jolanda en lindy, wij wensen jullie nog een fijne dag toe en tot zaterdag en een goeie reis.

liefs Bauke,Thea en Niels,Mark en Lars en wendy die hier bij zit.

• 04 November 2010 - 19:08

Paul, Annette, J&T:

hele goede terugreis toegewenst met z'n 3-en, we verheugen ons er allemaal op jullie te zien!
    x Paul, Annette, Jens en Ties

• 04 November 2010 - 19:12

Niels,Mark En Lars:D:

nog 2 nachjes,,,,,wordt spannend.

cool die muur, en is me kees nog van de ene naar de andere kant geweest:D
    en tante Jolanda, vond Lindy het ook cool die muur?

doei ome kees en tante jolanda en Lindy dikke tut van ons 3en

• 04 November 2010 - 19:56

Andrea Jurgen Elissa:

Ja nu ben ik echt jaloers. Ik was twee maanden in China maar die muur heb ik niet gezien. Big mistake. En wat heerlijk met z'n drietjes op zo'n bijzondere plek. Hier droomden we van toen ik jullie tweetjes fotoshopte op de muur. Gaaf dat het nu werkelijkheid is. We gaan nu echt aftellen. Over 48 uurtjes zitten jullie al weer lekker in Heerenveen en kunnen jullie beginnen aan jullie normale leven samen, heerlijk.
    Hele dikke kus + kus + kus Jurgen Andrea en Elissa

• 04 November 2010 - 20:33

Johan En Hanneke:

Net geland op Schiphol het was een fantasties land.ik wens jullie een goede vlucht

De grondstra

• 04 November 2010 - 20:46

Krijn En Tjitske:

Nog even en dan zijn jullie weer thuis. Wel leuk dat jullie ook nog wat van het land en de cultuur hebben mee mogen maken.Wij hebben genoten van het reisverslag en de prachtige foto's. Een hele goede vlucht en een fijne thuis komst met de fam.Tot horens

• 04 November 2010 - 20:49

Auke En Trijnie:

Nou beste mensen, wat een belevenissen allemaal. Je zit er in maar soms zal het ook wel eens wat surrealistisch overkomen. Zodra jullie weer Nederlandse bodem onder de voeten hebben, komt het besef dat jullie iets heel bijzonders hebben mee mogen maken. Handig een digitale camera!. Alvast een fijne en prettige vlucht retour tawinske en tot ziens in Heerenveen.

hartelijke groeten,
    Auke en Trijnie

• 04 November 2010 - 22:09

Johan:

het begint nu toch spanned te worden.nog twee dagen en dan zijn jullie(lulie)hier.ben erg benieuwt hoe jullie in het echt zijn.dus dacht neem vrijdag vrij gaat de tijd sneller dus snel zaterdag,nee hoor grappje ik ga tjette helpen,maar hoop dat het wel snel zaterdag kijk uit naar jullie terug komst.en vandag weermooie foto,s,leuk om tezien.geniet nog van jullie laatste dag en heb veel plezier..hoi en groetjes

• 04 November 2010 - 22:15

Fam. Spijkerman:

Hallo Jolanda, kees en lindy, op de valreep een berichtje van ons,heel hartelijk gefeliciteerd met jullie mooie, lieve dochter,heb de reisverslagen net gelezen en van genoten, wij wensen jullie drie samen, alle geluk en liefde van de wereld.Goede reis en we zien de kleine meid hopelijk snel eens misschien wel met Beppe Anneke mee voor een stukje worst.Dikke tut van ons allemaal.

• 04 November 2010 - 22:19

Mem:

wat leuke fotos hebben jullie nog weer gemaakt daar geniet ik echt van kan ze niet vaak genoeg bekijken .ik denk nog een verhaal en dan gelukkig weer naar huis ook fijn voor mij kan bijna niet langer wachten om jullie weer te zien maar nog even geduld ga nu eerst even slapen dan komt het weer wat dichterbij goede reis terug .knuffeltje voor Lindy xxx

• 04 November 2010 - 22:39

Danny En Miranda:

Hallo, wat weer een belevenis, maar het na genieten straks thuis, met jullie Lindy in H'veen en dan weer je eigen plekje en bedje.
    Zal ook heerlijk zijn.
    Wij wensen jullie een goede vlucht terug.
    En bedankt van het mee mogen genieten van jullie verslagen en foto's, bijzonder.

Groeten Danny, Miranda
    Marije en Brecht.

• 04 November 2010 - 23:27

Simone:

We wensen jullie alvast een goede vlucht toe!

Hartelijke groet, Hedwig, Ilse,
    Kees en Simone

• 05 November 2010 - 09:21

Heit:

Hoi Jolanda Kees en Lindy. Ik was gisteren even mis met het aantal dagen, maar nu is het toch bijna zo ver, morgen om deze tijd zitten jullie al fijn in het vliegtuig, op naar huis. Wel leuke fotos van de muur,dus moet ik weer fotos printen voor de familie, en zo als gewoonlijk betalen ho maar.En wat een reacties op de reis verslagen van van jullie, geweldig.Verder vandaag nog veel plezier,spullen inpakken (niks vergeten Kees zoals de stenen) dan slapen en morgen op naar huis met jullie DRIEEN. Heit en Mem Silke.

• 05 November 2010 - 10:34

Auke,coby,tiemen,lau:

wat indrukwekkend om daar te kunnen staan, wens jullie een hele goede reis, nog 30uur en jullie staan weer op nederlandse bodem. Krijg je alles nog wel in de koffer?? succes!

groet a,c,t,l

• 05 November 2010 - 12:37

Alex En Dineke:

Beste buurtjes, we willen jullie alvast een hele voorspoedige terugreis toewensen. Wat een belevenis is dit allemaal! Straks bij thuiskomst maar weer lekker relaxen in jullie eigen hûske en we zien jullie gauw.

• 05 November 2010 - 13:02

Theo & Dineke + Bern:

Hallo Kees, Jolanda en Lindy,

Die muur is inderdaad indrukwekkend. Fantastisch om daar eens op te staan. Wij zullen wel niet verder komen dan naar de foto's van anderen kijken, maar wie weet? Alvast een hele goede vlucht toegewenst terug naar Nederland. Tot ziens!

Liefs van ons.

• 06 November 2010 - 10:10

Senna:

gggghy54eewwqvvvbvvvvvvvvvbbbnnmmmkuytesxxcbnnnm,,m,,,,,nm,o,kmmmnnlllllsc
    mnbgbgjuhgyserfdxs45fdxxdsewvgfrtfggfggtrrr5ttrdc

• 06 November 2010 - 10:20

Jetse:

en roos vis zeep maan sok
    aap boom bal in teen voet

• 06 November 2010 - 10:29

Wilfred,Sandra&kids:

welkom thuis, fam. folkertsma. jetse en senna woeden ik even een berichtje stjoere, ik hoop dat jim een goeie reis hoan he. ik fjil mij nog net fit, bin 12 oeren voor jim land, dus he nog een dipje. sa mar even sliepe, en dan sjog ik jim straks. groetjes van us allejer.! xxx