5 november - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 5 november - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

5 november

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

05 November 2010 | China, Beijing

Nou, dit is in ieder geval het laatste stukje wat wij schrijven vanaf Chinese bodem. Us famke was erg vroeg wakker vanochtend, ongeveer om half 7, gelukkig heeft ze het tussen ons in nog volgehouden tot kwart over acht, dit was namelijk het wekker moment. Het lijkt dat het elke dag zwaarder wordt om op te staan. Ondanks dat we het reuze naar ons zin hebben en veel dingen zien, smachten we toch om naar it Heitelân te gaan.

Na het ontbijt spreken we af om toch nog even naar het Plein van de Hemelse Vrede te gaan. Het is toch een van de A-plekken in Beijing om te zien en te ervaren. Na een ritje met de taxi laten we ons om de hoek uit zetten. Taxi’s mogen namelijk niet stoppen op die brede laan, als je de situatie kent, snap je ook waarom. Wat is het hier druk. We rijden, samen met onze metgezellen onder de weg door naar het Plein. En het is een Plein, onvoorstelbaar, wat gigantisch is het hier, iedereen kent natuurlijk de beelden van 1949 en 1989 van een tjokvol plein. Het is het grootste plein van de wereld. Rondom het Tian’anmenplein, staan kolossale gebouwen die dienst doen als museum. Ook het Mao-mausoleum is hier. Na een tijdje gewandeld te hebben in een stralende najaarson gaan we nog even binnen bij de verborgen stad, over de golden river bridges. Dit is ook al zo groot en imposant. We besluiten een paar voorportalen te bezoeken en rond te kijken. Om een uur of 2 besluiten we om een taxi te proberen aan te houden om ons naar het hotel te brengen. Lindy heeft vandaag haar dag niet. De zon schijnt veel te fel, dat is iets waar ze absoluut niet over kan. Echter ze verkopen hier alles wat los en vast zit, echter een mini-zonnebril zijn we hier nog niet tegenkomen..

Om 15:30 hebben we onze afsluitende meeting in de lobby. Hier ontvangen wij de door de het Chinese Ministerie van Buitenlandse Zaken en Nederlandse ambassade gelegaliseerde documenten. Ook zit het Chinese paspoort van Lindy er bij. Nadat we de gegevens hebben gecontroleerd gaan we terug naar onze kamer. Nu is het wachten. Het is de bedoeling dat we nog een afsluitende maaltijd gaan nuttigen, echter ons gezin komt nog niet eens aan het voorgerecht toe. Jolanda is niet fit en ook ik loop om mijn laatste benen. De voeten doen zeer en het hoofd eveneens. Lindy gaat nog even lekker in badje en geeft haar al weer om kwart over negen af, nadat ze eerst nog even heeft getandenpoetst.

Morgen een drege dag. Onze koffers kunnen we om 10:00 buiten de kamer zetten. De bellboys halen ze dan op. Om half elf uitchecken en om 11:00 rijden en op naar het vliegveld van Beijing, samen met onze gids. Zij zal ervoor zorgen dat we allemaal het land weer uitkomen. Onze vlucht vertrekt om 14:20 lokale tijd.

Na een vlucht van 10 uur en 20 minuten hopen we morgen weer veilig aan te komen op Schiphol met vlucht CZ345 van China Soutern Airlines.

Het was me een waar genoegen om dit bij te houden, Veel liefs aan Jolanda en Lindy, vanaf de ontmoeting zijn wij ook een drie-eenheid. XXX

Ouders, broers, zussen, oom- en tantezeggers, familie, vrienden, collega’s, bekenden en andere belangstellenden. Wij gaan jullie zien!!!

• 05 November 2010 - 15:40

Petra Van Der Beek:

Silke vindt Lindy prachtig!
    Denk aan jullie, dreeg allemaal maar zo de moeite waard! Wens jullie een goeie reis naar huis, naar thuis. Liefs Petra

• 05 November 2010 - 16:01

Jetty:

Nog eventjes volhouden en dan lekker naar huis! Het is ook niet niks allemaal, maar het gaat jullie (met behulp van een hoop liefde van jullie en ons allemaal) LUKKEN!! Dikke kus, we zien elkaar snel! XXX, Jetty en Dick!

• 05 November 2010 - 16:08

Catelijne:

Hey Kees & Jolanda, nog even volhouden... goeie terugreis!

Groeten Catelijne

• 05 November 2010 - 16:35

Ilsa:

Kees, Jolanda en Lindy.. een hele goed reis terug.. heerlijk weer terug naar Nederland...

Groetjess...

• 05 November 2010 - 18:28

Mem :

ik geloof het best dat jullie het nu wel gezien hebben daar en lekker naar huis willen .wat weer een leuke foto van Lindy met de zonnebril op ,morgen een goede reis naar huis ik sta al te popelen van ongeduld dikke tut en tot moarn

• 05 November 2010 - 18:49

Paul, Annette & Boys:

Hoi Kees, Jolanda en Lindy,
    Super bedankt dat we jullie reis naar China zo gedetailleerd konden en mochten volgen. Nog even volhouden! Heb een goede reis en we zien jullie morgen op Schiphol.

• 05 November 2010 - 19:04

Heit:

Nou het is bijna zover, en jullie zijn weer thuis. Ik zal een rolator mee nemen voor Kees,want als hij onder uit gaat gebeurt er wat. Verder wens ik jullie een goede vlucht, en voor ons en jullie tot ziens morgen avond op Schiphol. Heit en Mem plus Silke.

• 05 November 2010 - 19:26

Æde Van Der Beek:

Een fijne en veilige reis toegewenst.
    En Welkom thuis,met jullie lieve dochter,
    GEFELICITEERD.
    Groetjes tante Richtje en omme Æde

• 05 November 2010 - 20:06

Henk,Jacoba En Kids:

Hoi Kees,Jolanda en Lindy
    Vanuit Heerenveen willen we jullie een goede reis toewensen.
    We hebben genoten van jullie reisverslag.
    Naomi en Lean vinden de foto s het leukst.
    Groetjes en voor morgen wel thuis.

• 05 November 2010 - 21:08

Bauke,thea &kids:

Heel mooi hoe wij dit samen met jullie meemochten beleven. echt uniek. maar wij zijn ook wel blij as jullie thuis komen.

wij wensen jullie een hele fijne reis terug en oant moan.

ps nog 1 nachje slapen.(tja de jongens liggen al enne ja...was een beetje vergeten omdat ze zenuwachtig zijn voor morgen)

tot gauw

• 05 November 2010 - 21:21

Arjen Geja En Kids:

hearlijk nei hús ta. goeie flecht en dan lekker sliepe in jimme eigen bêdzje. Neie wike lekker rustig oan.
    tút fan ús en knuffel. Ik sil moarn de hiele dei jimme in myn tinken hawwe.

• 05 November 2010 - 21:45

Willem En Boukje:

wel wat laat maar ik wens jullie een fijne reis naar huis naar heerenveen. welkom thuis met jullie lieve dochter. groetjes willem en boukje

• 05 November 2010 - 22:15

Sjoerd Joke Giovanni:

Nog 1 xtje , Hallo Lieverd's.
    Wat leuk dat jullie nog iets leuks hebben gedaan vandaag, gaat de tijd ook snel.
    Een fijne vlucht terug .
    en zie jullie .
    Liefs dikke Xjes
    dikke knuffeltjes voor Lindy van Giovanni

• 05 November 2010 - 23:08

Johan:

dit is ook mijn laaste verslag en erg kort.fijne vlucht en tot morgen.doei alle drie.

• 05 November 2010 - 23:16

Cathrien:

Yo! Suver jammer dat de ferslagen no ophalde haha! Goeie weromreis!

Tut

• 05 November 2010 - 23:19

Jelle En Afke Bouwsm:

Een hele goede thuisreis toegewenst! En dan is het bijna zover, wer thus
    Wat een belevenis daar in China. Dank jullie wel dat wij van jullie reisverslagen mochten mee genieten. Het heeft ons doen beseffen dat het niet allemaal vanzelfsprekend en gemakkelijk is geweest voor jullie alle drie.
    Op eigen bodum met familie en vrienden om jullie heen geloven wij dat het spoedig allemaal heel vertrouwd zal zijn.
    Heel veel geluk toegewenst!!
    Jelle en Afke Bouwsma

• 06 November 2010 - 08:40

Andrea Jurgen Elissa:

Lieve Jolanda, Kees en Lindy. Wij hebben zo genoten dat we graag willen dat jullie vanuit Heerenveen ook dagelijks een verslagje doen. Kunnen we lekker mee blijven genieten.
    Jullie zitten nu zo,n 2 uurtjes in het vliegtuig. Ik denk iedere minuut aan jullie want iedere minuut komen jullie dichterbij. Wij pakken zo lekker de trein naar Amsterdam en maken er een heerlijke dag van met als afsluiter dat we jullie mogen verwelkomen. Tot straks, megakus, kus, kus Andrea, Jurgen en Elissa

• 06 November 2010 - 11:04

Hains En Gerda:

Goede reis terug,en tot ziens.Bedaknt voor het op de hoogte houden van jullie reilen en zeilen en een kijkje in jullie belevingswereld.nogmaals goede reis en behouden thuiskomst.Groet`n.

• 07 November 2010 - 18:37

Fam. Douma:

Hoi Kees, Jolanda en Lindy!!

Wij hebben genoten van jullie reisverslag!!
    En hebben ontzettend met jullie meegeleefd, zo herkenbaar. Deze emotionele reis naar jullie dochter vergeet je nooit weer en niemand neemt jullie dat nog af.

Wij wensen jullie heel veel geluk en liefde met z'n drietjes!!!!!

Neem rustig de tijd om in jullie eigen omgeving aan elkaar te wennen.

We hopen jullie een keertje tegen te komen in H'veen en jullie prachtige oostere schone te kunnen bewonderen.

Groetjes,
    Johan, Frea, Jesper en Manou Yingdie