2 november - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 2 november - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

2 november

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

02 November 2010 | China, Beijing

Vroeg op vandaag en hopelijk niet voor niets. Om half 7 gaat de wekker, maar was al eerder wakker. Lindy had ook een onrustige nacht weer. Op het moment dat ik naar beneden ga, slaapt us famke wel lekker. In de ontbijtzaal zie ik de andere drie mannen die mee gaan om de juiste papieren nog op het Chinese Ministerie van Buitenlandse Zaken te krijgen. Deze papieren zijn vannacht nog uit de diverse streken van China aangekomen met de airmail. (Door deze papieren te regelen gaan we niet vandaag maar overmorgen naar de Chinese Muur.)

Om 7:50 vertrekken we met het openbaar vervoer, eerst met de bus en later met de metro. Vervolgens nog een stuk lopen naar een dependance, met de lift naar boven en dan aankomen bij een lege kantoorruimte. Ja dat was even een slechte film die zich afspeelde voor onze ogen. Na een paar telefoontjes van onze gids moesten we nog even lopen naar een ander gebouw. De hele afdeling was verplaatst naar een nieuw kantoorpand. Gelukkig waren hier de balies wel bemand. Na wat invulwerk was het weer wachten en werd, in ons geval, het nieuwe, gewijzigde document in behandeling genomen. Vervolgens werd er naar de Nederlandse Ambassade gebeld en is de situatie uitgelegd. En volgens hen zou het geen probleem hoeven op te leveren, zodra zij morgen de stukken maar compleet hebben. Om 10 uur werden we door een taxi weer afgezet bij het hotel. Nog even verslag uitbrengen in de ontbijtzaal en vervolgens snel naar boven naar Jolanda en dochter. Lindy vond het een hele lange verstoppertje dit keer. Ondertussen hadden ze lekker ontbeten met hun lotgenoten.

Om de spanning er toch ook nog wat af te krijgen besluiten we met twee familie’s naar de Beijing Zoo te gaan, de dierentuin die voornamelijk bekend staat om zijn fokprogramma voor de Panda’s. Aangezien we gister een redelijke strijd hadden met de buggy’s met de trappen van de metro besluiten we met drie taxi’s te gaan. Leuk om eens te mogen zeggen: “follow that cab”! Lindy vindt de taxi heel rustgevend en ligt redelijk snel te dommelen. Dit komt natuurlijk ook door het tijdstip en het zonnetje wat lekker op de ramen schijnt. In de dierentuin wordt je direct richting de panda’s geleid, eerst binnen en vervolgens buiten. Indrukwekkend en schattig zijn ze, we besluiten Lindy wakker te maken want voorlopig ziet ze deze dieren niet snel weer live. Ze vindt ze echt mooi en vol bewondering staart ze erheen en brabbelt maar door. Voor de rest lekker geslentert door de dierentuin en her en der even naar binnen gekeken. Vervolgens weer met de taxi naar het hotel. Wat weer een leuke dag met Lindy en ze doet het vandaag super, we hebben haar zelfs al een keer niet huilend in de buggy gezet. Hopelijk denkt zij er ook zo over. Het blijft lastig en moeilijk om te bepalen hoe je dingen aan moet pakken. Gelukkig hebben we steun van de andere families!!!

’s Avonds zijn we gezellig uit eten geweest bij de ‘roasted duck’ met de dezelfde families. En als afsluiter zit Lindy al weer in bad. Wat hebben wij toch een famke uit duizenden getroffen.

Dikke tut, famke en lekker sliepe!!!

• 02 November 2010 - 15:27

Willem En Boukje:

wel spannend alles ik was er snel bij het verslag weer te lezen geweldig. gelukkig ging het vandaag goed met lindy, en dat het ook nog mooi weer is . een prachtig kaartje. bedankt. groetjes willem en boukje

• 02 November 2010 - 16:05

Paul:

Hé Kees, weer die benen niet netjes en doe je ogen eens open ;-)

• 02 November 2010 - 16:27

Arjen Geja En Kids:

hoi Folkertsma's wat weer een mooi verhaal. De foto's zijn ook al zo mooi. Het wordt volgende week afkicken om niet meer verhalen van jullie mee te beleven, of gaan jullie er thuis mee door zodat wij kunnen volgen hoe het verder met jullie gaat. tut en knuffel ut Hearrenfean

• 02 November 2010 - 16:41

Lisanne:

Leuke foto met die panda rugzak en het panda beertje gaat het goed met jullie
    dikke tut fan Lisanne

• 02 November 2010 - 19:32

Jetty :

Hey hoi, leuk hoor... weer eens een "ouderwetse" foto van Kees (maar nu met zeer knappe dochter) met ogen dicht..ha ha...
    En... die kamer..wat een balzaal!! Nu op naar morgen, we duimen dat alles goed zal gaan met de papieren! En wat een skôtsje is die Lindy toch!! Lekker sliepe en oant moarn! Tut fan us!

• 02 November 2010 - 20:13

Andrea Jurgen Elissa:

Lieve Jolanda, Kees en Lindy,
    Jullie worden zo te zien al een echte drie-eenheid. 't is zo fijn om met z'n drietjes te zijn en te genieten van al die mooie dingen. Maar nog even dan kom je lekker naar al je familie en vrienden hier in Nederland. En meisje ik kan je verklappen dat je het mooiste slaapkamertje van de wereld krijgt. Wat zal je je oogjes uitkijken. Geniet nog maar even, wij wachten met grote spanning op jullie terugkomst. Megakussen vanuit Ugchelen

• 02 November 2010 - 20:16

Ellen En Marco:

Mooie foto's, en mooie verslagen. Goed om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. Jullie zien er als gezin stralend uit. Prachtig om te zien. Veel plezier nog.

• 02 November 2010 - 20:17

Broerke Ut Dubai:

hee, hallo.
    der bin ik ik wer es.
    ik zit no in de nacht op de castor in dubai, en heb jir internet, dus ken ik jim nog mooi volgje.die papieren komme wol goed, dat is in elk lan it zelfde, altijd moeilijk,moeilijk.
    Nou ik hoef gelukkig net sa hurd te wurkjen as johan, ik heb it jir lekker relaxt.eigenlijk hoef ik niks te dwan, allineg oppasse op it skip. tja, hie johan mar een vak lere matten.hahaha
    ot it goed is bin ik sneun wer thus, dus tot dan.Dikke tut van mij...

• 02 November 2010 - 20:33

Anna & Andre:

Bureaucratie ten top. Het lijkt Nederland wel. Blij te horen dat deze papieren nu wel geregeld zijn. Mooie foto's, gelukkig hebben jullie tijd om de cultuur te ervaren die Lindy tot nu toe ook meegekregen heeft. Maar, wat zal het fijn zijn om samen thuis te komen.
    Doeg,
    Andre en Anna

• 02 November 2010 - 21:12

Wim, Jacoba & Harmen:

Hoi Kees, Jolanda en Lindy
    Na een weekje te zijn weggeweest hebben we een avondvullend programma gehad om al jullie verhalen en foto's te lezen/zien. Wat is het toch geweldig allemaal. En wat is het machtig mooi om jullie zo te volgen. Wat is het een poppie. Nog een paar dagen en dan komen jullie eidelijk weer thuis. En wat een gedonder met die paperassen! We wensen jullie nog een paar fantastische dagen in China en een hele goede en veilige reis weer naar It Fean. Groetsies fan us en in tutsie fan Harmen foar jim alle trije!!
    (en it bin op it heden lekkere wiete tutsies)

• 02 November 2010 - 21:21

Thea:

ooh Harmen,, Kees houd wel van natte zoenen is ie gek op:D

en je lijkt je broer wel,...heeft ook wel eens de ogen dicht op een foto!geinstje

operatie van Lars is goed gegaan,ligt weer lekker boven in zijn bed. alleen van 12uur tot 17.00.uur daar gezeten ppfff.
    nou en succes morgen.

waar zijn die tellende nachjes gebleven van de jongens?????

dikke tut van us.

oja ben ff alleen op de site, Bauke is te touwtrekken en de jongens slapen.(denk ik :D)

• 02 November 2010 - 21:47

Simone:

Ilse is verslaafd aan kleine kinderen en geniet optimaal van jullie leuke foto's, m.n. die van Lindy natuurlijk.Ze heeft in de klas over jullie reis verteld.Ga vooral zo door!
    Veel plezier!

• 02 November 2010 - 22:12

Sjoerd Joke Giovanni:

Hallo Laiverd's
    Wat weer een leuke dag .
    En fijn dat het met de papieren ook goed komt .
    Wat leuk dat jullie naar een chinees dieren tuin zijn geweest zo te zien ziet het er erg mooi uit .
    En Lindy geniet er ook zo van , En jullie weer van Lindy .
    Nog fijne dagen en tot snel .
    Liefs dikke tÛtjes

• 02 November 2010 - 23:06

Mem :

hallo ik ben wel een beetje laat maar we konden vanavond eerst geen verbinding krijgen en toen ben ik gaan klaverjassen helaas niks gewonnen . wat staan jullie er weer leuk op en wat fijn om met zijn allen naar de dieren tuin te gaan dat vond Lindy vast heel mooi kinderen vinden dieren kijken meestal wel mooi en wat fijn dat het zo goed gaat en met de papieren komt het huis wel goed .dat bericht met alleen de letter A was van hendrik en aukje dan hoef je je kop daar niet meer over te breken van wie zou dat zijn ,die volgen het ook ja jullie hebben aan belangstelling geen gebrek nu ga ik naar bed en dan maar weer tot morgen dikke tut xxx

• 03 November 2010 - 09:28

Heit En Mem.:

Eerst maar weer even goede smogel. Daar ben ik weer, en net weer de koffie op. Wat weer prachtige fotos, van jullie en Lindy. We gaan vandaag met Silke weer naar de dierenarts voor het verwijderen van de 14 hechtingen. en verder word het nu spannend want DE ZATERDAG komt steeds dichter bij.O ja behalve een paar stenen van de muur, vallen een paar botten van een dinosausur ook niet te versmaden, dus Kees doe je best. Nou Jolanda Kees en natuurlijk het lytse famke maak er een mooie dag van vandaag en tot morgen. Heit

• 03 November 2010 - 10:07

Sandra:

Hallo, had problemen met internet, maar gelukkig werkt het nu weer..en kunnen wij de verslagen weer lezen! Ben onder de indruk van wat jullie allemaal meemaken, maar kan mij ook voorstellen dat jullie naar wat rust en eigen huis en zo verlangen. Jetse en Senna zijn zo trots op hun kleine nichtje dat inmiddels ook de juffen en zo met jullie mee leven. Helaas ligt Jetse nu ziek op de bank, maar beter nu dan zaterdag!Dus een dikke tut van Jetse en mij!

• 03 November 2010 - 11:31

Lars:

woowwww ik wil ook wel na die zoo toe.

voor straks slaap lekker Lindy.

• 04 November 2010 - 12:20

Karin:

Hoi,

Kees, misschien moet je volgende keer maar niet weer zo goed verstoppen, hahaha.
    Fijn dat alle papieren nu wel in orde zijn. Indrukwekkend die pandaberen. Groot gelijk dat jullie Lindy wakker hebben gemaakt. Dit zie in NL eigenlijk niet.

Groetjes