1 november - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 1 november - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

1 november

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

01 November 2010 | China, Beijing

Gisteren net het verhaaltje op internet gezet en daarna was het weer even mis met Lindy. Dromen doet ze en verwerken natuurlijk van weer een vermoeiende dag. Maar ze lijkt zo weerloos in haar slaap. We troosten haar en Jolanda loopt even met haar de kamer door, even later wijst ze weer naar haar bedje en gaat weer slapen. De wekker gaat om acht uur weer en we hebben alle drie even tijd nodig om wakker te worden. Na ons weer aangekleed te hebben en het ontbijt te hebben genuttigd spreken we, om 10:30 uur, met 2 families af om de stad verder te verkennen. Het is tenslotte mooi weer met een lekker zonnetje erbij. We gaan met de metro. Wat een avontuur en wat is het af en toe lastig om een buggy bij je te hebben met al die treden, want niet overal zijn liften en roltrappen. We willen Lindy ook niet te vaak in en uit de buggy hebben, aangezien ze al niet staat te springen om er in te gaan. Dit kost elke keer een klein huilbuitje, maar we hebben wel het idee dat het vooruit gaat. Gelukkig.

Onze eerste stop is de tempel van de hemel, eigenlijk is het een complex wat bestaat uit diverse tempels, parken en gebouwen met diverse betekenissen. Het stamt uit 1420. In het park besluiten we om onze lunch te nuttigen. Lindy is inmiddels al in slaap gevallen en maakt hier niets van mee. Hartstikke gezellig om even te kletsen over van alles en nog wat. Na onze lunch lopen we verder het park in naar de gebedshal voor goede oogsten oftewel: ‘the hall of prayer for good harvests’ zoals het in het engels klinkt. Indrukwekkend gebouw met veel kleur en een reeks aan diepere betekenissen. In het park gymnastieken de ouderen er weer rustig op los en ook wordt er muziek gemaakt, we herkennen de ‘vader Jacob’-tune. Lange rijen met senioren die een kaartje leggen of producten proberen te verkopen in de lange gang.
Lindy vindt het allemaal interessant en bij de muziek zit ze meteen mee te bewegen. We besluiten om het complex achter ons te laten en nog even bij Pearl Market langs te gaan. Wat een drukte en wat een horloges, sjaaltjes en 1001 andere dingen die je, na afdingen, kunt kopen c.q. meenemen. We hebben een memorycard voor de videocamera gekocht, onvoorstelbaar we mochten deze eerst proberen en na wat handel hebben we het voor nog niet de helft van de prijs in Nederland gekocht. Onze Lindy krijgt van mem nog een echt lief Chinees jurkje. We zijn heel benieuwd hoe het haar staat, vast heel schattig. Na nog even wat gelopen te hebben in dit 5 verdiepingen tellende gebouw besluiten we om terug te gaan naar het hotel, de benen worden moe dus weer op naar de metro. Om half 5 zijn we ongeveer terug op onze kamer.

Het was vandaag weer een mooie dag alleen kregen we nog bezoek van onze gids. Het was , niet helemaal goed gegaan met de papieren en iedereen is nu druk bezig om het in orde te krijgen. Vannacht komen de papieren (hopelijk) aan in Beijing vanuit de stad waarin we een week hebben gezeten. En een van ons gaat morgen, samen met nog 3 personen van onze groep om de puntjes op de i te krijgen. 07:30 moet ik klaar staan in de lobby, het wordt dus een vroegertje. Lindy neemt na het eten weer een verfrissende duik in ons bad, oh wat vindt ze het lekker in bad. Nog even spelen, verstoppertje spelen is op dit moment haar spelletje. In de badkamer, achter het gordijn, in de kast, achter het bed of met de handen voor de ogen, het maakt helemaal niet uit. Geweldig! We hebben vandaag een panda-rugzak gekocht waarmee ze de hele middag en avond rond paradeert, haar eerste rugzak, natuurlijk gaat ie mee naar bed. Welterusten…..

• 01 November 2010 - 16:37

Paul:

Yep :-)

• 01 November 2010 - 16:45

Paul:

Vervelend dat de papieren nog niet helemaal rond zijn. Succes ermee morgen, het zal vast goedkomen. Met de andere stellen erbij staan jullie er gelukkig niet alleen voor.

En Lindy, wat heb jij een mooi rugzak. Als ik jou was zou ik hem nooit meer afdoen, ook niet onder de douche of in bad!

• 01 November 2010 - 17:15

Jetty En Dick:

Zo ... dan ga ik vanaf nu maar super duimen dat de papieren er morgen zijn! Think positive and happy thoughts! Wat doen jullie het allemaal super! Liefs, Jetty en Dick

• 01 November 2010 - 17:58

Willem En Boukje:

ik ben er weer, kees wat weer een mooi verslag. en de verhalen van lindy.het is iedere dag weer prachtig om te lezen.Het gaat jullie allemaal goed, dus met de papieren zal het ook wel goedkomen. wat loopt lindy er mooi bij met haar rugtas. je hebt straks een goeie hulp, ze mag graag wassen. nu dit was het weer. groetjes willem en boukje tot morgen

• 01 November 2010 - 18:11

Age En Hilda:

Wat een prachtige verslagen en wat zien jullie veel. Wat genieten jullie van Lindy! Geweldig. Ze doet het goed. Zo jong nog en zoveel al meemaken. Mooie foto's. Groetjes van Age en Hilda

• 01 November 2010 - 18:24

Arjen Geja En Kids:

Hoi Kees Jolanda en Lindy, wat een leuke foto's. Je hebt bij de buggy's staan picknick maar je kunt het beter de buggy-club noemen. Fleur praat, als wij de verhalen lezen, steeds tegen de computer. Dat is Kees dat is Jolanda en daar is Lindy oh wat leuk. Leuke knuffelbeer Lindy heeft een grote knuffelbeer. Het is net of kennen wij Lindy al
    een beetje, maar graag zien wij jullie in het echt, dus kom maar snel terug naar Heerenveen.

Die 'ambtelijke molens" werken in china dus al net zo als in Leeuwarden/Den Haag. Het komt allemaal goed je hebt nog een aantal dagen en gelukkig kom je er niet op het laatste moment achter.
    Mem binne Lindy, Landa en Kees der noch. Dikke tut fan us ut Hearrenfean

• 01 November 2010 - 18:49

Mem :

jamer dat de papieren nog niet in orde zijn maar dat komt vast wel goed jullie hebben nog een paar dagen dus maak je nog maar geen zorgen en Jolanda wat staat haar dat jurkje leuk en wat een mooie rugzak heel schattig het is wel een scheetje hoor die lieve Lindy ik hoop dat ze vannacht wat beter slaapt maar ja het is ook wel heel druk voor haar en natuurlijk ook voor jullie maar ik vind dat jullie het prima doen met zijn drie,en geniet nog maar even van al dat moois daar het is nu zo voorbij .een dikke tut en een lekkere knufel tot gauw xxx

• 01 November 2010 - 19:29

TERUGREIS EEN DIKKE
    KNUFFEL VOOR LINDY

• 01 November 2010 - 20:27

Heit En Mem:

Lieve Kees, Jolanda en Lindy.
    zondagavond verslag en foto's gelezen en gezien.
    Wat fijn om dit zo mee te maken wat een fijn gezinnetje zo vol trots en wat een blij famke onze Lindy.
    we hebben genoten van jullie verslag en de mooie foto's, het is een hele belevenis.

veel liefs van Heit en Mem.
    pake Lolke en beppe Akke.

• 01 November 2010 - 20:34

Bauke En Thea:

hallo lieve Fam,

nou Lindy kan al goed mee helpen zeg!! het is toch een mooi gezicht.
    en dan die mooie rugtas.
    Vandaag was Mark voor het eerst naar school voor 2 uurtjes en ik was met Niels in het ziekenhuis en ja dat duurde dus ff. maar toen gingen wij 2en naar Bolsward. en zei Mark...Mem we gaan winkelen. wij hebben met zijn 2en om nieuwe kleren uitgeweest, samen met Mark hebben we wat gekocht voor zijn super nichje. eindelijk zei Mark, kan mem bij meisjes kleren kijken:D hihi ja indd... De dominee was hier net, en hadden we zo er over en die vond het zo mooi en mooi voor jullie. (die kwam ff langs voor Mark.

nouja en morgen Lars aan de beurt.

wat vervelend met de papieren maar het komt vast goed! we houden de vetrouwen erin.

welterusten en tot morgen

liefs de folkertsma's

• 01 November 2010 - 21:02

Andrea Jurgen Elissa:

Wat een mooie plaatjes van ons kleine nichtje en heit en mem zien er ook zo gelukkig uit. De geluksteen heeft geholpen dus die maakt die papieren ook wel in orde. Wat een popje is Lindy, zelfs heel Kema kent haar al. En wat een mooie plaatsen bezoeken jullie. Bij de tempel ben ik ook geweest en ik was toen ook erg onder de indruk. Ben heel benieuwd naar het Chinese jurkje voor de kleine prinses. Ik moet me inhouden om niet de winkels leeg te kopen voor haar. Maar ik beloof dat ik wacht tot jullie er weer zijn. En Yoko beloof me dan gaan we weer lekker shoppen maar nu met z'n viertjes, jij en ik en onze meisjes.

Kus kus kus

• 01 November 2010 - 21:25

Sjoerd Joke Giovanni:

Hallo Lieverd's
    Wat leuk dat jullie weer een leuke dag hebben gemaakt .
    En dat jullie daar veel zien en veel foto's maakt.
    ook leuk voor Lindy .
    Wens jullie veel succes met de papieren , en dat alles snel achter de rug is .
    liefs en dikke xjes van ons .
    slaap lekker .

• 01 November 2010 - 22:43

Johan:

ik volg jullie elke dag op jullie reis door china.en vind jullie verhalen en foto,s ook leuk om te lezen en te zien.en zo als jullie weten ben ik niet zo'n prater en al helemaal geen verhaal verteler dus daarom weinig reactie.leef wel met jullie mee en zal er zaterdag ook zeker zijn,en heb ook de kaart gekregen.prachtig. doei fijne dinsdag.weer en dag dat ik kei hard aan het werk ben,jullie verder fijne dinsdag en heb veel plezier,doei

• 02 November 2010 - 09:01

Heit En Mem.:

Hallo allemaal. Alweer koffietijd, en weer niks te melden. Jullie gaan vandaag naar de Grote muur, neem dan het wagente mee, dan kan Kees even een paar stenen mee nemen voor mijn verzamelingvan archeologiesche verzameling. De fottos zijn mooi en worden op geslagen voor later. Met de papieren komt het wel goed, want er zijn chinezen zat, en er kan altijd wel een even een stempeltje zetten. (grapje) Nu veel plezier vandaag en tot morgen. heit-mem-Silke