1 november - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 1 november - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

1 november

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

01 November 2010 | China, Beijing

Gisteren net het verhaaltje op internet gezet en daarna was het weer even mis met Lindy. Dromen doet ze en verwerken natuurlijk van weer een vermoeiende dag. Maar ze lijkt zo weerloos in haar slaap. We troosten haar en Jolanda loopt even met haar de kamer door, even later wijst ze weer naar haar bedje en gaat weer slapen. De wekker gaat om acht uur weer en we hebben alle drie even tijd nodig om wakker te worden. Na ons weer aangekleed te hebben en het ontbijt te hebben genuttigd spreken we, om 10:30 uur, met 2 families af om de stad verder te verkennen. Het is tenslotte mooi weer met een lekker zonnetje erbij. We gaan met de metro. Wat een avontuur en wat is het af en toe lastig om een buggy bij je te hebben met al die treden, want niet overal zijn liften en roltrappen. We willen Lindy ook niet te vaak in en uit de buggy hebben, aangezien ze al niet staat te springen om er in te gaan. Dit kost elke keer een klein huilbuitje, maar we hebben wel het idee dat het vooruit gaat. Gelukkig.

Onze eerste stop is de tempel van de hemel, eigenlijk is het een complex wat bestaat uit diverse tempels, parken en gebouwen met diverse betekenissen. Het stamt uit 1420. In het park besluiten we om onze lunch te nuttigen. Lindy is inmiddels al in slaap gevallen en maakt hier niets van mee. Hartstikke gezellig om even te kletsen over van alles en nog wat. Na onze lunch lopen we verder het park in naar de gebedshal voor goede oogsten oftewel: ‘the hall of prayer for good harvests’ zoals het in het engels klinkt. Indrukwekkend gebouw met veel kleur en een reeks aan diepere betekenissen. In het park gymnastieken de ouderen er weer rustig op los en ook wordt er muziek gemaakt, we herkennen de ‘vader Jacob’-tune. Lange rijen met senioren die een kaartje leggen of producten proberen te verkopen in de lange gang.
Lindy vindt het allemaal interessant en bij de muziek zit ze meteen mee te bewegen. We besluiten om het complex achter ons te laten en nog even bij Pearl Market langs te gaan. Wat een drukte en wat een horloges, sjaaltjes en 1001 andere dingen die je, na afdingen, kunt kopen c.q. meenemen. We hebben een memorycard voor de videocamera gekocht, onvoorstelbaar we mochten deze eerst proberen en na wat handel hebben we het voor nog niet de helft van de prijs in Nederland gekocht. Onze Lindy krijgt van mem nog een echt lief Chinees jurkje. We zijn heel benieuwd hoe het haar staat, vast heel schattig. Na nog even wat gelopen te hebben in dit 5 verdiepingen tellende gebouw besluiten we om terug te gaan naar het hotel, de benen worden moe dus weer op naar de metro. Om half 5 zijn we ongeveer terug op onze kamer.

Het was vandaag weer een mooie dag alleen kregen we nog bezoek van onze gids. Het was , niet helemaal goed gegaan met de papieren en iedereen is nu druk bezig om het in orde te krijgen. Vannacht komen de papieren (hopelijk) aan in Beijing vanuit de stad waarin we een week hebben gezeten. En een van ons gaat morgen, samen met nog 3 personen van onze groep om de puntjes op de i te krijgen. 07:30 moet ik klaar staan in de lobby, het wordt dus een vroegertje. Lindy neemt na het eten weer een verfrissende duik in ons bad, oh wat vindt ze het lekker in bad. Nog even spelen, verstoppertje spelen is op dit moment haar spelletje. In de badkamer, achter het gordijn, in de kast, achter het bed of met de handen voor de ogen, het maakt helemaal niet uit. Geweldig! We hebben vandaag een panda-rugzak gekocht waarmee ze de hele middag en avond rond paradeert, haar eerste rugzak, natuurlijk gaat ie mee naar bed. Welterusten…..

• 01 November 2010 - 17:35

Henny De Jong:

Hoi Kees en Jolanda

Wat een verassing om van Simone te horen dat jullie heit en mem zijn geworden. Wat geweldig en het is jullie gegund. Het mooiste wat er is. We hopen dat jullie er van genieten. En wat een scheetje. Ik heb alle foto's uitgebreid bekeken en wil me nu al aanbieden om een keer op te passen. Haha. Zal me aansluiten in de rij.
    Geniet nog even van de "vakantie" en hopelijk komt het snel goed met alle papieren en kunnen jullie 6 november weer naar Nederland komen met zijn drieen.

Groeten van Henny de Jong en de hele familie.

• 01 November 2010 - 18:20

Alex En Dineke:

Ten eerste, van harte gefeliciteerd met dit prachtige meisje! We hebben jullie verslag gelezen en vinden het geweldig dat we samen met jullie dit avontuur mogen beleven. We hadden ook geen idee hoe zoiets in z'n werk gaat. Wel heel erg prettig dat er mensen om jullie heen zijn die jullie bij alles helpen. Onvoorstelbaar dat Lindy het al zo goed doet! Jullie hebben thuis toch ook nog wel een bad hé???
    We hebben er geen woorden voor om uit te drukken hoe geweldig fijn we dit voor jullie vinden. Geniet er van en we zien jullie gauw terug in Heerenveen.