31 oktober - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 31 oktober - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

31 oktober

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

31 Oktober 2010 | China, Beijing

Zo wat een nacht hebben we gehad met weinig slaap. Lindy ging gisteren redelijk vlot slapen, maar de nacht was verschrikkelijk, wat kan zij dromen. Op een gegeven moment hebben we haar uit bedje gehaald en op het grote bed gelegd in de hoop dat ze daar wat rustiger van zou worden. Maar niets was minder waar, ze bleef onrustig. Mem heeft haar, na een lange poos weer wat rustig kunnen krijgen en daarna heeft ze nog wat kunnen slapen. En dan gaat de wekker om 8 uur, de start is even moeizaam maar us famke wordt snel wakker en de stralende lach verschijnt gelukkig. Na ons aangekleed te hebben (maatje 86 is voorlopig groot genoeg), gaan we naar beneden voor het ontbijt. De papieren voor de verdere legalisatie nemen we alvast mee. Deze dienen we in leveren om 10 uur in de lobby van het hotel. Het ontbijt hier in Beijing is wat luxer dan in GuiYang, maar de insteek blijft hetzelfde. Hadden we in GuiYang de keus uit aardbeienjam of aardbeienjam, hier hebben we de keus uit blackberryjam of blackberryjam. De keus in ei-soorten is wel toegenomen. Lindy eet lekker, voor dat je het weet heeft ze een boterham opgegeten. Daarna nog wat lekkernijen en natuurlijk haar eitje.

Wat helemaal fantastisch is om de andere stellen en hun kinderen (weer) te ontmoeten, wat kan er eigenlijk veel veranderen in een week tijd. Onvoorstelbaar. Om tien uur in de lobby is het helemaal een dolle boel, de kinderen laten zich lekker gaan en de trotse ouders halen herinneringen op aan de 6 verschillende provincies waar we onze kinderen hebben mogen ontmoeten en natuurlijk aan de eerste dagen en nachten met hen. Lindy moest eerst even los komen, maar later zaten er al 5 meisjes naast elkaar te spelen. De papieren hebben we gelukkig op orde en onze tolk/gids gaat ermee naar de Nederlandse Ambassade.

We besluiten om een uur twaalf met een aantal stellen naar het Olympisch Stadion te lopen. Wat een optocht en lekker in het zonnetje, zeer aangenaam. Lindy heeft het niet zo op de zon, die prikt haar in haar oogjes en de kap omlaag is ook geen optie, want dan zien we niets meer. Het gaat steeds iets beter met haar om haar in de buggy te zetten, ze wil er niet in, we proberen haar op een zo’n normale manier in te zetten, maar daar is ze het dan weer niet mee eens. Even lopen en wat geruststellen en dan gaat het wel weer. Tot de volgende keer en dan begint het weer opnieuw. Het is heel prettig, fijn en leerzaam om ervaringen te kunnen uitwisselen met mensen die hetzelfde meemaken als jezelf. Het stadion is prachtig om te zien, eigenlijk onvoorstelbaar dat je hier rond loopt bij het stadion waar je 2 jaar terug nog als een verslaafde naar zat te kijken. Ook is de beveiliging om dit stadion nog steeds groot, tot twee keer toe moeten we langs de beveiliging, scanapparatuur en detectiepoortjes.

Nadat we terug zijn gekomen van onze excursie, bezoeken we de supermarkt om de nodige voorraden te halen voor op de hotelkamer. Eigenlijk vreemd, er wordt een complete keuken in een hotelkamer gebouwd, echter zonder kookpit, maar ook kun je er geen pot, keukengerei of bestek vinden. Lindy’s favourite tekenfilmfiguurtje komen we overal tegen in de supermarkt en we geven haar een set pantoffeltjes en een mokje en bordje van ‘pleasant goat and big bad wolf”. Bij haar heten ze allemaal: ‘ninja’ of zoiets. En Lindy lust nu ook de frietjes, kipnuggets van de MacDonalds die hier bij ons om de hoek zit. We eten het lekker op in onze kamer. Ook wij vinden dit geen straf. Na eten is Lindy nog even in bad geweest en we spelen nog wat.

Hopelijk heeft us famke een rustiger nacht als de vorige…..slaap lekker Lindy!!!

• 31 Oktober 2010 - 16:46

Thea:

yes ben de eerste

• 31 Oktober 2010 - 16:51

Bauke,thea En NiMaLa:

wat een mooie foto';s en ja Kees kan niet missen he!! voetbalstadion.

jullie hebben echt een wonderkind, om trots op te zijn. en dan elkaar weer tegen komen.dat is toch mooi! je hebt al heel wat gesprekken met elkaar gehad. nou de jongens zeiden al, eindelijk aftellen is begonnen.

en ja sorry Paul, kon het ff niet laten :D.

ach het slapen zal vanacht wel goed komen denk? het is voor Lindy ook hele ervaring.
    jullie hebben weer een mooi verhaal gemaakt.
    tot morgen. ik ga Bauke helpen achter. want tja de beesjes moeten weer melk hebben.

liefs van de aldedyk

• 31 Oktober 2010 - 16:56

Niels.,mark En Lars:

nog 6 nachjes. joeppiieeeee

veel plezier verder

liefs je 3 neven (3 muskatiers:D:D)

• 31 Oktober 2010 - 16:58

Thea En Niels:

ooh kreeg te horen van Niels dat het olympish stadion moest zijn....oeps sorryy :D

• 31 Oktober 2010 - 18:20

Kees En Simone:

Nog een paar dagen....
    Denk dat jullie inmiddels graag met Lindy naar jullie eigen huis willen, of heb ik dit verkeerd? De verhalen zijn prachtig, maar alles lijkt me erg intensief en emotioneel. Nog een paar dagen dan zullen jullie weer in Nederland zijn. Op naar THUIS te Heerenveen, met z'n drieen!!!
    Tot morgen.

• 31 Oktober 2010 - 19:16

Andrea Jurgen Elissa:

Lieve alledrie, wat een prachtige foto's. Gaaf naar het Olympisch stadion en wat heerlijk dat je lekker kunt bijkletsen en ervaringen kunt uitwisselen met de anderen. En Yoko volgens mij is dat paarse majootje ook gelukt. Wat ziet ze er weer prachtig uit. Lindy meisje slaap zacht vannacht en duim maar voor je nichtje want die heeft net de auto en het bad vol gekotst en ligt ziekies in haar bedje.

Kus kus kus en tot morgen.

Liefs!

• 31 Oktober 2010 - 20:12

Paul:

Prachtig verhaal wederom. Zijn jullie niet helemaal kapot, al die emoties, nieuwe ervaringen en dan ook nog een beetje toeristisch doen. Volgens mij doen jullie in één week indrukken en ervaring op wat wij normaal in één jaar doen of niet soms? Anyway, het is het waard als ik de foto's van jullie drietjes zie!
    Zo Kees, alweer een Olympisch Stadion, nou ja het vorige in Barcelona was ook al weer een tijdje geleden!

Eh Thea, ik kon niet sneller. Vrouw aan het werk en dan moet papa eten koken, voetbal kijken, lego'en etc. en dan zit je dus 's avonds weer achter de computer....

• 31 Oktober 2010 - 20:28

Willem En Boukje:

Zo we waren weg.gelijk thuis eerst verslag gelezen en de fotos gezien. fantastisch. het komt allemaal goed.Jullie kunnen nu de dagen aftellen, maar je ziet nu ook heel veel, en dat wil je ook niet missen. Ik hoop dat lindy nu vannacht lekker slaapt, en jullie ook. groetjes willem en boukje

• 31 Oktober 2010 - 20:29

Theo & Dineke + Bern:

Dank je wel voor alle prachtige verhalen en foto's die we dagelijks van jullie mogen ontvangen en dat we deelgenoot mogen zijn van jullie Chinese avontuur. Kan me echter wel voorstellen dat jullie blij zullen zijn als alles straks achter de rug is en je rustig op de bank in Heerenveen kunt hangen. Dan komt Lindy ongetwijfeld ook tot rust, want dit is natuurlijk niet niks wat zo'n klein meisje allemaal meemaakt. Welterusten voor nu en ik hoop dat jullie morgen uitgerust wakker worden. Tût fan ûs.

• 31 Oktober 2010 - 20:34

Mem :

ja leuk he heit en mem er komen vast meer slaaploze nachten hebben wij ook gehad maar ja dat hoort er allemaal bij , het is ook allemaal wel heftig voor haar maar dan maar even bij heit en mem in bed dat deden jullie vroeger ook ,zo de zondag zit er ook weer bijna op het komt nu steeds dichter bij dat jullie thuiskomen ,Wilfred is nu voor een week naar Dubai die komt ook zaterdag terug alleen die komt zes uur in de morgen aan ,nou maar weer tot morgen dan horen we een nieuw verhaal van jullie belevenissen heel fijn weer een knuffel voor Lindy en een dikke tut far jim doei

• 31 Oktober 2010 - 20:52

Sjoerd Joke Giovanni:

Hallo lieverd's .
    Wat fijn om weer een mooi avondtuur te lezen , kijk er elke dag naar uit .
    Wat leuk dat jullie nu ook de anderen weer hebben gezien ,dan kan je een beetje, babbelen .
    En Lindy zal vast vanacht lekker slapen .
    Wat een klein meisje maatje 86 wel heel erg lief , Geef haar een dikke knuffel van mij.
    mooie foto's .
    slaap lekker en tot snel .
    Dikke xjes van ons

• 01 November 2010 - 09:19

Heit En Mem.:

Goede morgen Jolanda-Kees en Lindy. Hier nu Maandag morgen 10.00 uur en ik heb net koffie gedronken, en mem is naar Metsje, verder heb ik eingelijks niets bizonders te melden. Dus maak er nog een mooie dag van, en tot morgen. Heit mem en Silke.

• 01 November 2010 - 11:35

Cathrien:

Hoi!Echt superleuk om sa un bietsje mei jim mei te reisigjen! Geniet nog even fan jim leste dagen der!

Tùt

• 01 November 2010 - 11:52

Bregt:

Vandaag weer aan het werk gegaan en zag dat jullie een weblog bijhouden, dus thuis gelijk kijken. Wij vinden het echt fantastisch voor jullie. Wat een schatje en wat een mooie foto's. Geniet nog lekker daar even met z'n 3-tjes.
    Groetjes van ons allemaal.

• 01 November 2010 - 12:41

Gosse En Aaltsje :

beste kees en jolanda IK HEB VAN JE VADER GELEERD JULLIE SITE OPTEZOEKEN EN DE FOTOS BEKEKEN.IK WENS JULLIE EEN GOEDE REIS TOE ZATERDAG EN EEN GOEDE THUISKOMSTVEEL GELUK MET JULLIE KLEINE LINDY GROETEN UIT AKKRUMl

• 01 November 2010 - 15:10

Auke,coby,tiemen,lau:

hoi kees, jolanda, en lindy

Wat kunnen jullie mooi vertellen!!, Zie het bijna voor me, wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat SUPER! Nog een paar dagen en dan kunnen jullie elkaar helemaal leren kennen in heerenveen. Zoals je schreef wat gaat er wel niet in dat kleine koppie om als het soms bij ons al duizelt....en dan elkaar niet kunnen verstaan, gelukkig is het houden van tastbaar.

groet a,c,t,l