30 oktober - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 30 oktober - Reisverslag uit Beijing, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

30 oktober

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

30 Oktober 2010 | China, Beijing

Bedankt weer voor jullie mooie, lieve en grappige berichten. We genieten ervan en het geeft ons ook kracht.

Vandaag een vreemde onbekende dag. Nadat we vanochtend hadden ontbeten, besluiten mem en Lindy om nog maar even in bad te gaan, dan gaat de tijd tenslotte ook wat sneller. Heit gaat nog even wat geld wisselen bij de bank in het hotel. Om half 1 checken we uit het hotel en om ongeveer 13:15 rijden we met onze reisgenoten naar het vliegveld. En dat zul je altijd zien, stralend weer met een temperatuur van 25 graden en wij gaan vliegen. Zonder vertraging komen we aan bij het vliegveld, waar we eerst afscheid nemen van onze chauffeur. Michael, onze gids loodst ons door de eerste formaliteiten en houdt een oogje in het zeil totdat alles ok is. Een van onze koffers moet nog opengemaakt worden. De fles lactulose mogen we houden. Bij de volgende controle dienen we wel afscheid te nemen van de Chinese Yoki-drink terwijl we het deo-spuitbusje bij ons mogen houden. Hoe later het wordt hoe meer het besef komt dat Lindy zo meteen weg gaat uit haar geboorteprovincie. Zij zit er niet mee, heeft wel het besef dat er wat gaat gebeuren. Na de douane snel nog wat Chinese yoki gekocht om haar rustig te houden, maar het gaat hartstikke goed. Dan is het zover, we gaan aan boord van vlucht CA4165 die ons naar Beijing gaat brengen. De stad waar we 7 dagen geleden zijn vertrokken.

Ongelofelijk, wat hebben wij een super stoere dochter. Bij het opstijgen is het maar goed dat er een gesloten raampje in zit, anders had ze er ook nog uitgehangen, ze vindt het prachtig en jubelt erover. Ze geeft echt geen kik. Halverwege de 2,5 uur durende vlucht en na een lekkere pork-rice maaltijd geeft ze haar lekker neer. Haar slaapje duurt tot en met de landing in Beijing. Nadat we onze koffers en de buggy weer hebben opgehaald zoeken we onze gids op. We volgen haar naar ons busje en we vertrekken richting ons hotel. Het Comfort Suite Hotel. Dit is redelijk dicht in de buurt van het Olympisch Stadion. De lobby is op de 3e verdieping, aangezien er een supermarkt zit op de eerste en tweede verdieping.

Onze kamer (nummer 176) ligt in toren A en op de 17e verdieping. Onze kamer…als we de deur open doen slaken we beide een welgemeende WOW. Wat een ruimte, badkamer, keuken, loungebank met tv, eetkamergedeelte met 4 stoelen en een tafel en een slaapgedeelte met een joekel van een bed en tv, schuifdeurenkast en natuurlijk het kinderbedje voor Lindy. Wij zeggen wow, maar us famke slaat in de stress, ze had natuurlijk verwacht om weer in dezelfde kamer te komen en dan kom je binnen in zo’n grote, kale kamer met laminaatvloer. Ze denkt natuurlijk waar brengen zij mij nu weer heen. We proberen haar gerust te stellen en nemen wat afstand en dan komt mem met een lumineus idee…..het BAD. Weg verdriet, ze trekt snel haar kleren uit en nog voordat er een druppel water in het bad zit, liggen de blokjes er al in, gevolgd door Lindy. Ze is heel vrolijk maar je ziet haar af en toe denken, wat gebeurt er toch allemaal. Het slapen zal er ook wel niet beter van worden met de vlucht en de tijden. We bestellen wat eten op onze kamer en ondanks dat het 21:00 is, gaat het er echt wel in. Lindy krijgt nog een telefoontje met geluid van ons, dat hebben we geweten, de hele avond hetzelfde deuntje en maar dansen en dansen, want dat doet ze op elke vorm van muziek. Bij het slapen gaan komen er een paar traantjes om de hoek, weer een ander bedje. Eerst maar even op het grote bed, dan nog in de armen van mem, een paar liedjes, de foto’s van vandaag en uiteindelijk pakt ze mem beet en dirigeert haar naar haar bedje. Gelukkig.

Morgenochtend worden we om 10:00 in de lobby verwacht voor de verdere instructies en het inleveren van de laatste serie documenten om te legaliseren bij de Nederlandse Ambassade. Dit zal ook een happening worden, dan ziet iedereen elkaar weer na een hele intense week terug inclusief zonen en dochters. We zijn heel benieuwd naar een ieders verhaal.

• 30 Oktober 2010 - 17:46

Marco En Ellen:

Wat heerlijk dat de vlucht zo goed ging. Gisteren vroegen jullie nog of je het allemaal wel goed deed. Nou het idee van het bad, je moet er maar op komen. JA, JULLIE DOEN HET SUPER, wat een liefde voor jullie dochter!!!! En wat is Lindy een stoere meid, ze heeft geen idee en doet het zo super. Nog een goed verblijf in jullie nieuwe hotel. Bedankt voor het kaartje, erg mooi.

• 30 Oktober 2010 - 17:54

Lou:

Net terug van vakantie heb ik meteen jullie verslagen gelezen. Ik ben enorm onder de indruk hoe jullie alles aanpakken. Jim famke kan zich geen betere ouders wensen. Van harte gefeliciteerd met jullie Lindy. Bedankt voor jullie kaartje en blijf genieten. Groetjes Lou

• 30 Oktober 2010 - 18:12

Fam Koopsma:

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad.Heb vandaag voor postbode gespeelt voor juliie.Wat een mooi kaartje.Nog een fijn verblijf voor jullie allemaal.Iedere avond lezen we allemaal jullie verslag.Welterusten voor straks.

• 30 Oktober 2010 - 18:14

Mem:

ik ben ontroerd en zit met tranen in de ogen te kijken naar de mooie fotos en niet te vergeten het mooie reisverslag wat fijn Dat die lieve schat het zo geweldig doet en mem wordt ook al zeer creatief in dingen oplossen natuurlijk met steun van heit geweldig en het is zeker niet makkelijk voor haar zoveel veranderingen in een paar dagen maar met heel veel liefde komt het helemaal voor elkaar daar twijfel ik niet aan lullie doen het prima geef ze maar weer een dikke knuffel en heb er echt zin in dat thuis is ook een dikke pakerd voor jullie beiden en geniet van alle belevenissen xxx

• 30 Oktober 2010 - 19:10

Wilfred En Johan:

wij zitten nu lekker aan de koffie.wel raar want jullie liggen al op bed,wel morgen klok voor uit zetten hoor,en hoe gaat het met(julie)of zo als mem zegt lullie

• 30 Oktober 2010 - 19:13

Sandra En Wilfred:

ja, de familie de boer zit weer te profiteren op het melkerspead. maar snel thuis komen, dan kunnen ze weer terecht bij jullie.. of zoals mem zegt.... lullie...

• 30 Oktober 2010 - 19:17

Willem En Boukje:

wat een geweldig verslag. en dat lindy het zo goed doet,vooral met jullie als geweldige ouders.nog bedankt voor het prachtige kaartje.super.ik kijk al weer spannend uit naar morgen. Geniet nu maar weer van alles wat er op je pad tegenkomt deze week en veel badderen met lindy groetjes willem en boukje

• 30 Oktober 2010 - 19:22

Jurgen Andrea Elissa:

En bedankt weer janken, wat een mooi verhaal en wat een herkenbare foto's van Lindy in het vliegtuig.

En mem heeft een borrel op want die praat over lullie (tja waar het hart vol van is).

Nou ga maar genieten dan zetten wij hier het klokkie terug en nemen we nog een heerlijk borreltje.

Veel plezier lullie en tot morgen...

Kus kus kus

• 30 Oktober 2010 - 20:25

Sjoerd Joke Giovanni:

oooohhhh, wat is het toch een schatje die kleine Lindy om op te vreten .
    En Jolanda & Kees Supper hoe jullie het met je 3tjes doen .
    Hoop dat het met Kian net zo gaat .
    Lekker slapen en dikke xjes van ons .

• 30 Oktober 2010 - 20:31

Heit :

Hallo jullie allemaal. Ten eerste Jolanda bedankt voor het belletje naar ons.Ik zie en hoor dat het harstikke goed gaat met jullie drie, en ook de vliegreis ging goed. Geweldig want aanstaande Vrijdag komt er nog en veel langere vlucht NAAR HUIS. Dus wat moet ik verder nog zeggen (schrijven)het is allemaal SUPER mooi. Verder Kees heerenveen heeft gewonen met O-2 ondanks een negatief saldo van 14 miljoen, maar ja wie valt daar dan nog over. Verder gisteravond verheven in de adelstand bij het FNV, na 50 j lidmaatschap, gekregen (eingenlijk zelf betaald) een gouden speld met diamant welke zo groot is als een koreltje zout. Hoi tot morgen. (ridder Fokke) Heit en Mem .

• 30 Oktober 2010 - 21:09

Bauke En Thea:

wat maken jullie toch weer mooie verslagen en foto's
    mooi dat de vlucht super ging. wij zijn trots op jullie, en vooral op Lindy. wat voor haar is het een hele belevenis, vliegtuig en enz.
    wij gaan op bed en we lezen morgen wel weer.

welterusten

• 31 Oktober 2010 - 03:40

De Clementjes:

Nu we Lindy hebben ontmoet, hebben we het 2e prinsesje gezien in de groep van veel jongens. Wat een lief meisje en we zijn erg blij voor jullie. Volgens mij wordt het een mooi fries famke. We hopen nog een leuke week te hebben met jullie erbij. Groetjes.

• 31 Oktober 2010 - 08:43

Paul:

Hé Folkertsmaatjes,

Weinig bijzonders hier te melden in NL. Het regent en we konden vannacht een uurtje langer slapen.
    Twente heeft gewonnen in E'hoven en is nu koploper. Zoals jullie (schoon)vader al meldde heeft H'veen weinig overtuigend 3 punten gepakt in Kralingen. En inderdaad H'veen is lang het braafste jongetje van de klas geweest qua financien, maar glijdt nu ook af naar de grote groep clubs met een zorgwekkende financiele status. Ze komen er nu achter dat ze een te grote spelersgroep hebben met allemaal een te hoog salaris. Daar hoef je volgens mij niet voor gestudeerd te hebben om dat soort conclusies te trekken ;-)
    Waarschijnlijk allemaal oud nieuws voor jullie, want ik neem aan dat je het NL nieuws wel een beetje via internet volgt. Hoe is dat daar trouwens in China met nieuwsvrijheid etc? Kun je alle sites bezoeken en kunnen jullie je een beetje vrij bewegen in China?
    We zien weer uit naar jullie volgende verslag en geniet van jullie verblijf in Peking.

• 31 Oktober 2010 - 09:29

Danny En Miranda:

Elke dag jullie verslag even lezen, een mooi kaartje van jullie op de mat. Marije en Brecht het verhaal gedaan die vonden het heel bijzonder met de gewone kinderlogica die denken heel gemakkelijk. Jullie doen het super.

• 31 Oktober 2010 - 09:38

Fam. Risselada:

Wat een skat!! En wel een "stoere" skat, en gelijk heeft ze want ja vliegen is natuurlijk ook erg mooi!
    Wat weer een prachtige verhalen en super mooie foto's! Kunnen niet wachten tot het volgende verslag. Even met z'n allen lezen, genietend van het verhaal!
    Heel veel plezier met het elkaar weer zien en het delen van de verhalen! En natuurlijk bedankt voor het leuke, leuke kaartje!!

Liefs

• 31 Oktober 2010 - 11:43

Jetty En Dick:

Lezen iedere keer weer bijzondere verhalen en zijn het helemaal met jullie eens: wat een stoer nichtje hebben we gekregen! Ook WOW is hierop van toepassing! Hebben tevens een paar tranen geplengd van meeleven met jullie! Zijn gisteren op verjaardag geweest en delen met iedereen het bijzondere nieuws van jullie! Tot morgen!
    XXX, Dick en Jetty

• 31 Oktober 2010 - 15:11

Alexandra:

Hallo Kees en Jolanda,

Van Thea had ik al es het één en ander gehoord en ik kreeg van haar deze link toegestuurd. En nu zie ik dat jullie de trotse ouders zijn van Lindy! Heb alle reisverslagen gelezen en de foto's bekeken, woorden schieten hier tekort. Ik vind het prachtig mooi voor jullie! Ik wens jullie heel veel geluk toe met jullie drietjes.
    Goede reis terug.

Groetjes,
    Alexandra Dijkstra

• 01 November 2010 - 11:39

Karin:

Hey familie,

Fijn om te lezen dat de vlucht zo goed gegaan is. En tja, je kunt je niet voorstellen wat er allemaal in dat kleine koppie omgaat. Weer een andere omgeving. En je kunt het zo moeilijk uitleggen. Maar Jolanda, slim bedacht dat bad!! Aldoende leert men, hahaha.

Groetjes Karin