29 oktober - Reisverslag uit Guiyang, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 29 oktober - Reisverslag uit Guiyang, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

29 oktober

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

29 Oktober 2010 | China, Guiyang

Allereerst het volgende, wij zijn superblij met al de reacties die we van jullie allemaal mogen ontvangen. Het is voor ons hetzelfde, wij zijn ook elke keer zeer benieuwd welke reacties er nu weer geplaatst zijn. Dank jullie wel en wij gaan gewoon door, hopelijk doen jullie die ook.

Vandaag weer een excursiedag in onze tijdelijke stad. Het weer zit vandaag niet echt mee, we hebben regen. Dat hadden we nog niet gehad hier, wel wind en kou. Normaal gesproken zou het hier minimaal een graad of 8 warmer moeten zijn maar er heerst hier een depressie die ze in lange tijd niet gezien of gevoeld hebben. Om half 10 worden we weer opgehaald door Michael en onze trouwe vaste chauffeur. Vanwege het weer gaan we eerst naar het Guizhou Provincial Museum. Een museum met fossielen, geologische geschiedenis en heel veel aandacht voor de vele minderheidsgroeperingen en hun cultuur. Met Lindy aan de hand gaat het lopen door een museum iets sneller dan wat we gewend waren. En in een museum mag je niet zoveel dingen aanraken dan dat je wilt en dat is niet leuk voor de sfeer. De winkel bij het museum is redelijk groot en vol met kleurige klederdracht poppetjes, lapjes en sieraden en als je vier dingen koopt krijg je van vier verschillende medewerkers een handgeschreven bonnetje mee die je bij de kassa kunt inleveren en waar je mag betalen. We krijgen van de cassiere nog een kaart van de provincie mee. Vervolgens stappen we weer in de bus.

Onze tweede stop van vandaag Jiaxiu Pavilion en we hebben geluk, de zon komt erdoor. Dit is voor het eerst sinds onze aankomst hier. Dit paviljoen staat op the Nanming rivier in het zuiden van de stad. Om er te komen moet je over de Fu-yu brug. Deze is gemaakt in de Ming-dynastie. Een lekkere stop vanwege het weer, een mooi uitzicht over de rivier waar de vele wolkenkrabbers een groot contrast vormen met de tempeltjes en het paviljoen. Lindy vindt het wel ok zolang ze maar gedraagd wordt en zolang ze maar op tijd voedsel krijgt. Daar is ze gek op, vooral de Chinese cakejes en de Nederlandse dora-koekjes doen het goed. Als het even anders gaat dan hoe zij het graag wil, dan gaat het wel eens even mis. Het is wel eens even moeilijk hoe je hier mee om moet gaan als iedereen je aan loopt te staren en je begrijpt niet wat het famke tegen je zegt en je je realiseert dat zij dit ook heeft. Je hebt geen idee hoe ze groot is gebracht en met welke regeltjes en gewoonten, Haar hoofdje zal er van tollen, maar die van ons ook best wel. Wanneer weet je of je iets goed doet!??

Na een uurtje gaan we weer richting hotel, Lindy is redelijk moe om 1 uur ’s middags. Bij aankomst gaan we nog even pasfoto’s maken voor de aanvraag voor haar visum. Nou was even paniek want ze had gedacht dat ze op bedje ging, maar nee nog niet. Na de foto’s wacht het bedje waar ze ook snel in springt. Ze slaapt tot half 4 en heeft weer energie.

Michael komt om 4 uur langs met haar paspoortje en we kopen, van hem, nog een boek over haar geboorteprovincie. Samen met Michael ga ik de nodige kopieën maken voor de legalisaties in Beijing. Daarna nog even de stad in om een paar spulletjes te kopen. Het donker valt hier heel erg snel. Snel naar het hotel, eten en weer lekker in bad. Duurde het gisteren nog 5 minuten voordat ze op haar kont in het bad zit, vandaag presteert ze het in 5 seconden. Supermeid.

Morgen vliegen we naar Beijing, alleen niet volgens schema om 12:10 maar pas om 15:15. Vlucht CA1462 is nu al vertraagd. Het is drie uur vliegen, daarna moeten we nog naar ons hotel in daar. Het zal wel een latertje worden. Spannend is het zeker, het wordt Lindy haar eerste vliegreis, wij zijn zeer benieuwd hoe dit allemaal gaat…………….

Ps. Waar is Paul?

• 29 Oktober 2010 - 15:46

Menno Milou Juna Yan:

Morgen vliegen we, vanuit de geboorteprovincie van onze prachtige kinderen, met z'n zevenen naar Beijing...! We hebben een bijzondere, ontroerende en hartverwarmende tijd gehad in Guiyang, Guizhou. Fijn om bijzondere momenten samen gedeeld te kunnen hebben!

groetjes vanaf kamer 1601,
    Menno, Milou, Juna en Yan

• 29 Oktober 2010 - 15:47

Arjen Geja En Kids:

leuk om jullie te volgen, kijken een paar keer per dag of jullie al weer iets hebben geschreven. Het is net of wij met jullie mee op reis zijn. Zijn zo benieuwd naar haar, geniet in ieder geval van alles wat jullie daar zien en beleven en zeker van jullie kleine famke. Super zo als jullie met haar omgaan. Jullie stralende gezichten en verhalen zijn goed om te lezen. Ik ben zo blij voor jullie na alles van afgelopen tijd. Wat een mooi kaartje zo lief en zo gewenst jullie droom is zeker uitgekomen. HEIT EN MEM. Ook de naam Lindy vind ik zo mooi gekozen door jullie. dikke tut fan us allegeare ut Hearrenfean maar foaral fan my een dikke tut oan jimme allegeare. Geja

• 29 Oktober 2010 - 15:48

Cathrien:

Hoi! No bin wer helemaal op de hichte, leuk! Goeie reis, hoop dat Lindy ut fleanen leuk fient!

Tut

• 29 Oktober 2010 - 15:48

Willem En Boukje:

alweer een mooi verslag, we genieten er van , wat zit ze daar mooi in bad, ze is niet bang.Juliie zien heel veel. Het is hier ook triest, de zon zou komen maar helaas het is hier 10 graden wel droog.Geniet er weer van wat je meemaakt en ziet. groetjes willem en boukje

• 29 Oktober 2010 - 17:03

Andrea Jurgen Elissa:

Lieve Jolanda, Lindy en Kees. Superbedankt voor de mooie verhalen. Wij vinden dat jullie ze echt heel mooi schrijven en zo beleven we het een beetje mee. Jullie stellen de vraag van wanneer weet je of je iets goed doet? Zo te zien doen jullie het met z'n drietjes meer dan fantastisch en is alles al duizend keer mooier dan je in je mooiste dromen had gedroomd. Ondertussen dromen wij door over jullie thuiskomst waar we bijna niet meer op kunnen wachten. Succes met vliegen en megaveel plezier in Beijing, superstad! Kus kus kus
    Wij duiken voor The Voice, jippie!Ps een week gelden vertrokken jullie, de tijd vliegt!

• 29 Oktober 2010 - 17:17

Theo & Dineke:

Wat een supervakantie hebben jullie! Wie had dat ooit gedacht, dat je nog eens door een museum in China zou wandelen met een kleine Chinese schone aan de hand. Voor morgen een goede vlucht toegewenst en blijf schrijven en foto's maken, want dat is iets waar we hier met z'n allen dagelijks naar uitkijken.

Liefs

• 29 Oktober 2010 - 19:11

Simone:

Volgens mij doen jullie het heel goed! Maar jullie zullen alle drie wat meer moe zijn. Zo'n druk programma! Is zeker voor Lindy ook niet gewoon. ... Komt allemaal goed! Kost wat tijd, en alle heiten en memmen vragen zich wel eens af of ze het wel goed doen (momenteel heel vaak trouwens). De taalbarriere is een extra moeilijkheidsfactor maar lichaamstaal zegt heeeel veel.En jullie liefde voor Lindy lees en voel ik door de regels tekst heen.
    Veel plezier!!!!
    NB; ja Paul, waar ben je nu?

• 29 Oktober 2010 - 20:11

Sjoerd Joke Giovanni:

Hallo Lieve Jolanda Kees
    En de kleine Lindy .
    Wat weer een mooi reisverslag .
    En wat leuk dat jullie daar zo veel doen .
    En zien,het land waar jullie kleine meisje vandaan komt.
    De foto met lindy , met het Hello kitty jurkje, wat staan dat mooi bij haar. De foto met jullie 3-tjes wat zien jullie er gelukkig uit .
    Wens jullie al een goede reis terug naar beijing .
    Liefs en 3 dikke xjes van uit Friesland .
    ps , Lieves Jolanda
    vind het zo fijn om je nu zo gelukkig tezien .
    (maar mis je wel hoor)

zal m even roepen ;-)

• 29 Oktober 2010 - 20:21

Paul:

Hé Kees, Jolanda en Lindy,

Omke Paul is er nog wel hoor, maar hij laat anderen ook graag een keer de eer...
    Mooie reis weer gemaakt en goed om te horen dat het met Lindy en jullie ook goed gaat. Lijkt me toch wel heel spannend allemaal. Jullie weten natuurlijk niet hoe zij de dingen tot nu toe heeft gedaan en dan heb je ook nog die taalbarriere. Maar wees gerustgesteld, alle ouders vragen zich voortdurend af of ze het wel goed doen!

Hier gaat alles z'n gangetje. We hebben ons vanavond beziggehouden met triviale zaken als "kunnen we bij de outlet van Intersport nog iets goedkoops scoren voor de wintersport". Morgen weer echt belangrijke zaken. Zo gaan we kijken hoe SC Woerden F7 en E2 het er vanaf gaan brengen. Daarna naar de tweede verjaardag van nichtje Kira in Utrecht. Goede reis naar Beijing gewenst. De luchtdoop van Lindy, is ze er in ieder geval eerder bij dan d'r Heit ;-) Zal wel een 'dikke vette airport' zijn daar in Beijing...

• 29 Oktober 2010 - 20:24

Ilsa:

Wat een geweldig Hello Kitty jurkje, staat haar prachtig..

Hee succes met de reis naar Bejing en daar ook nog maar lekker genieten..

Ik zie weer uit naar jullie volgende verhaal!!

Groetsies Ilsa

• 29 Oktober 2010 - 21:31

Dyn Broerke:

hoi, jolanda kees en lindy.
    nou, jim he it nog wol nei jim sin in china zeker.ik he elke dei wol even op jim site sjoen, mar dat wurd no even oars. ik mat namelik snein betiid nei schiphol, want ik mat nei dubai, dus ken ik jim even wat minder volgje. ot we geluk he kom ik voor sneun wer thus. mar dat jerre jim dan nog wol.. dikke tut van us allejer, xxx

• 29 Oktober 2010 - 21:55

Mem:

hallo nog even een verhaaltsje ben wel wat laat maar we zijn naar een toneel avond geweest van de bond heit werd gehuldigd hij is 50 jaar lid van de bond .morgen een goede reis en hoop dat Lindy het leuk vind met het vliegtuig kruip haar maar lekker aan dan wordt ze vast niet bang het is voor haar ook heftig haar hele leventje staat op zijn kop maar dat komt als jullie thuis zijn helemaal goed een goede reis en morgen misschien weer een nieuw verslag en mooie fotos ik kijk er al weer naar uit dikke tut voor alle drie

• 30 Oktober 2010 - 06:01

Thomas:

hoi kees jolanda en lindy die foto met jullie drietjes die vond ik heel leuk dat lieve kleine handje van lindy ging ook omhoog

nog veel plezier in china groetjes thomas

• 30 Oktober 2010 - 06:09

Thea:

:$ sorry Paul is vast van mij geschrokken:D en nee Paul, ik krijg het niet voor elkaar, dus.....!

maar weer een mooi verhaal, en foto's
    het is toch wel mooi dat je ook van de omgeveingen ziet. het is voor ons ook de 1e keer.
    en dan is het mooi om dit zo met jullie mee te maken.

het is toch elke dag weer spannend wat er staat. jullie hebben echt een supermeid hoor!!
    om zo te lezen.

nou dan maar tot straks.

liefs Thea

ps.ja nu een berichje van mij alleen.

• 30 Oktober 2010 - 06:11

Thea:

oja goeie vlucht en en zet hem op Lindy. komt goed.

• 30 Oktober 2010 - 07:27

Jetty :

Goede vlucht toegewenst! Zeker weer een bijzonder gebeuren, maar nu met z'n drieen! Wat kunnen jullie eea mooi beschrijven en verwoorden! De liefde en geluk spat van jullie af!! En... dat is het allerbelangrijkst!!

Kus, je zusje

• 30 Oktober 2010 - 11:14

Jurgen Andrea Elissa:

Het regent, we zitten voor het raam, Nick & Simon zingen "Kijk omhoog, naar de zon..." . We wachten op de postbode die vandaag iets heel bijzonders komt brengen. Waar blijft ie nou? Eerst de krant, daarna wat foldertjes en dan eindelijk daar is ie. Stap, stap, de brievenbus gaat open en daar valt de envelop op de mat waar we zo lang op moesten wachten. En wat is ie mooi. Zo'n bijzonder mooi gemaakte kaart door een mem en een heit die het zo zwaar hadden. Een kaart voor hun meisje die in werkelijkheid nog mooier is dan in de mooiste droom. Nu maar hopen dat Lindy net zulke gouden creatieve handjes heeft als haar mem. Kus kus kus en bedankt voor de prachtige "minipykje" kaart!

• 30 Oktober 2010 - 11:16

Andrea Jurgen Elissa:

Oh en Kees graag je benen bij elkaar de volgende keer! Compromitterend gedoe.

• 30 Oktober 2010 - 11:58

Geertje Haringsma:

Hallo familie
    ik wil jullie hartelijk danken voor het mooie kaartje van Lindy.
    zag er mooi uit, heb je dat zelf gemaakt? mooi hoor!

gr Geertje Haringsma

• 30 Oktober 2010 - 12:22

Paul:

Ja Kees, de foto heeft inderdaad een ietwat vreemde compositie. Die arme Lindy valt helemaal in het niet!

Bedankt voor de kaart!

• 30 Oktober 2010 - 12:26

Bauke,thea En NiMaLa:

Hoi Kees,Jolanda en Lindy

ja sorry Andrea heeft gelijk:D....!

maar wat een mooie kaart, heel erg bedankt namens ons allen. zelfs de jongens vonden het geweldig dat ze er 1 kregen! tige thank.
    en ja Niels en ik waren vanmorgen postbode, want tja dat deed Kees altijd voor ons:D lag de weg op algeraburren en dwarsnoard eruit, konden we omrijden(bedankt kees haha.....geintje)

maar wat heb je het mooi gemaakt Jolanda. ooh wat ben je weer erg crea geweest. Niels en Mark vonden het al zo knap.
    Wendy(onze dochter, zoals ik dat las :D)vond het ook al erg mooi. ja iedereen die hier komt, wordt gelijk bij de computer gezet en alles wordt getoond door de mannen. ik hoop dat Lindy de vlucht goed heeft meegemaakt, want het is natuurlijk een hele ervaring. en voor jullie ook natuurlijk.

Met Mark gaat alles goed en zal maandag as. 2 uurtjes naar school om te proberen. ik ben in het ziekenhuis met Niels, dus ben dichtbij voor Mark. en 2 nov wordt Lars aan zijn oortje geholpen. dat die is dan klaar voor 6 nov. ooh wat hebben de mannen er zin in en wij natuurlijk ook(om niet te vergeten) nouja meer weet ik niet, tot de volgende.

liefs de folkertsma's

• 30 Oktober 2010 - 12:35

Karin:

Hey Kees, Jolanda en Lindy,

Wat een mooie reis maken jullie toch. En door de verslagen is het net of we mee zijn. Echt heel leuk. En wat een trots gezinnetje!!
    Een goede vlucht en ben benieuwd hoe Lindy het vindt.

Groetjes Karin

oant sjen.
    bourfrou pebesma

• 30 Oktober 2010 - 16:00

Petra Van Der Beek:

Wat een geluk..! Vind het fijn om mn grote neef als heit te zien, kippevel, fantastisch. Knuffel voor jullie alle-3