4 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 4 mei 2013 - Reisverslag uit Peking, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

4 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

04 Mei 2013 | China, Peking

Nadat eergisteren, 2 mei, gelukkig de visums en het gelegaliseerde document klaar lagen in Den Haag konden we ons eindelijk klaar maken voor ons avontuur. Een stuk spanning is eraf.
Via internet onze plaatsen gereserveerd en weer een zorg minder. We zitten naast elkaar.

Het eerste deel van onze reis liep voorspoedig en bracht ons op Schiphol. Na een hartelijk afscheid liepen we door de douane richting slurf E19 vanwaar we zouden vertrekken. Bij aankomst aldaar een te lange rij. Helaas vertraging omdat er een aantal van de crew niet meer konden vliegen. Die waren namelijk opgepakt door de marechaussee. Wachten dus.

Om een uur of 3 gingen we eindelijk de lucht in. Lindy, Jolanda en ik houden elkaar even vast om meerdere redenen. Us famke vindt het prachtig, niet veel later valt ze in slaap. Het is en blijft een lang eind vliegen naar China. De vlucht loopt voorspoedig, alleen dat slapen op vreemde tijden blijft een probleem.

Eenmaal geland op Beijing international airport gaat ons verhaal even een andere kant op. Eerst al de wat strengere controle bij de douane maar het gaat helemaal mis als onze 3 koffers niet verschijnen. Wat blijkt door een storing bij Schiphol zijn niet alle koffers meegenomen. Echt balen is een redelijke understatement maar in je achterhoofd ben je natuurlijk met 5 mei bezig. De dag waarop we weer verder vliegen naar de provincie Gansu om Lindy haar zusje en onze tweede dochter te ontmoeten en in ons harten te sluiten. Je meent dat je op alles voorbereid bent, maar op sommige dingen kun je je dus niet voorbereiden.

Op het vliegveld probeert onze gids Grace er alles aan te doen om het te veranderen. Helaas kan zij geen toverwerk verrichten. Na de benodigde formulieren ingevuld te hebben verlaten we het vliegveld. Met een busje worden we naar ons eerste hotel gebracht, deze ligt op ongeveer 5 minuten rijden en er is voor een ontbijt gezorgd.

Na in de lobby nog enige formaliteiten over de procedure geregeld te hebben gaan we erop uit naar de lokale jumbo om enige dingen te halen voor morgen. Wat weer een herkenning, er wordt door de meeste met open mond gekeken naar de combinatie van ons en Lindy. Ook mijn lengte doet er hier nog toe.

Aan het eind van de middag heeft Lindy nog even lekker gespeeld in het speeltuintje buiten het hotel. 'S avonds met de familie De Bruijne even uit eten geweest. Lindy en hun zoontje kunnen het goed vinden met elkaar. Na eten lekker gaat us famke nog even in bad en vrij vlot daarna op bed.

Morgen wordt een hele spannende dag, niet alleen vanwege de koffers, waarvan we hopen dat ze op het volgende vliegveld staan...maar vooral we gaan haar ontmoeten...

Het Suske van Lindy en us twadde famke!

Heel graag heel hard duimen dat mijn zusje haar knuffeltje op tijd krijgt, want die zit ook in de koffer!!!

• 04 Mei 2013 - 16:27

Sverre :

Wij duimen!!

• 04 Mei 2013 - 16:33

Andrea Jurgen En Elissa:

Lieve Jolanda, Kees en Lindy,

Wat waardeloos van die koffers. Ik hoop dat jullie je nu even kunnen redden. Meestal worden koffers meteen nagezonden dus dat komt vast goed. Wij denken iedere minuut aan jullie en ik ben blij dat jullie veilig geland zijn en dat Lindy de vliegreis zo goed heeft gedaan. Wij duimen voor de koffers maar denken natuurlijk ook maar aan één ding. Jullie meisje. Slaap lekker, rust uit en megaknuffel van ons! Jurgen, Andrea en Elissa

• 04 Mei 2013 - 17:04

Dinie Vries:

Ook Lieke is al heel hard aan het duimen! Het komt vast helemaal goed. Ga morgen lekker genieten van elkaar. En die knuffel komt er vast.

Dikke kus van Lieke en familie

• 04 Mei 2013 - 21:25

Anneke De Boer:

Wat vervelend van koffers ,en hoe moet het nu morgen als jullie verder vliegen en ze zijn er nog niet,heb je wel iets bij je in de handbagage.en wat fijn dat Lindy een vriendje heeft leuk.de groeten van Andre en ook van ons en een dikke tut far jim trijen.hoop dat het snel goed komt .

• 05 Mei 2013 - 07:45

Fam Postma:

Lieve Jolanda Kees & Lindy .
    Wat vervelend dat jullie koffers er niet waren .
    Wij hopen dat jullie snel de koffers terug hebben .
    Zo dat jullie het knuffeltje aan jullie dochter kunnen geven .
    Geef Lindy een dikke kus .
    We leven met jullie mee .
    Liefs de groetjes Sjoerd Joke Giovanni & Kian

• 05 Mei 2013 - 09:35

Andrea Jurgen En Elissa:

Een bevrijdingsdag om nooit te vergeten. Een bevrijdingsdag waarbij onze gedachten in China zijn, in Lanzhou. Waar zijn jullie nu? Wat gebeurt er nu? Hebben jullie je meisje al in de armen mogen sluiten? We wachten vol spanning af. Megaknuffel voor jullie allemaal...

• 05 Mei 2013 - 09:52

Johan & Anneke:

Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen!, jammer van de bagage maar deze komt vast en zeker gauw jullie kant op. Vandaag is dan eindelijk de grote dag gekomen! Zo spannend hopelijk mogen jullie elkaar nu snel in de armen sluiten! Geniet van elkaar en jullie mooie dochtertje en zusje! Dikke knuf en liefs, Johan & Anneke

P.s. Kees volgend seizoen Heerenveen-cambuur ze zijn kampioen geworden,dus de eerste zes punten zijn binnen hahaha..

• 05 Mei 2013 - 11:08

Jetty En Dick:

Super dat jullie in ieder geval goed zijn aangekomen! Blijft altijd spannend en zeker nu met zo'n mooi gebeuren in het vooruitzicht... ! Had inmiddels via teletekst al begrepen dat het een drama was op Schiphol met de bagage... maar ook dit komt weer goed! Zijn in gedachten bij jullie en duimen heel erg hard! Heel veel knuffels en een dikke tut fan us! Geniet van deze ZEER BIJZONDERE dag! XXX Dick en Jetty

• 05 Mei 2013 - 11:39

Memen Heit:

Wel spannend he om de kleine te zien en hoe Lindy het vind,wij zijn ook heel nieuwsgierig ik ben in gedachten steeds bij jullie dikke knuffel en een kus .