5 mei 2013 - Reisverslag uit Lanzhou, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 5 mei 2013 - Reisverslag uit Lanzhou, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

5 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

05 Mei 2013 | China, Lanzhou

Vandaag de GROTE dag. Alleen niet op de manier waarop je het graag zou willen. Maar we beginnen bij het begin. Na het ontbijt werden we om 8:30 in de lobby verwacht. Na een korte rit waren we weer op dezelfde plek als gister. Het vliegveld. De controles zijn strenger dan op Schiphol, alleen ze krijgen niet zo veel lengte door de poortjes want ik moest redelijk door de knieën voor de oogcontrole.

Omstreeks 11:00 gingen we de lucht in met vlucht MU2162 na een redelijke turbulente vlucht waarvan Lindy geen erg heeft gehad omdat ze lekker lag te slapen, landen we om 13:15 al in Lanzhou. Helaas nog steeds zonder bagage. Ook onze gids liet lang op haar wachten maar gelukkig kwam zij wel opdagen. Na nog een 70 km te hebben gereden door nieuw aangelegde woonwijken met torenflats en een behoorlijke bergpartij kwamen we aan in Lanzhou. Een kleine stad met 3,3 miljoen inwoners. Het verkeer is weer hectisch met veel getoeter en gedrang. In de bus krijgen we inderdaad te horen dat vanmiddag de overdracht al is. het wordt spannend en we slikken nog een keer omdat we nu niets voor haar hebben, haar gekochte knuffeltje zit nog in de koffer evenals een aandenken voor het tehuis. Lindy schreeuwt het uit "we gaan naar mijn Suske". Om ongeveer half vier kwamen we aan bij ons hotel. Wat weer een grote, we hebben een kamer op de 21e verdieping. Nummer 22. Na een minuut of 10 worden we naar beneden geroepen.

16:00 is het magische moment daar. We zien eerst niemand maar ... Ze zit er. En hoe en wat een verrassing, wat een haartjes op haar hoofd, ze heeft 2 staartjes notabene. Hagelnieuwe
kleertjes heeft ze aan. En wat een oogjes, die zijn echt donker. Wow. We krijgen gelegenheid om vragen te stellen over haar leven in het tehuis. We vragen een en ander maar we zitten meer op haar te letten. Lindy probeert op haar eigen manier contact te krijgen, maar het is allemaal nieuw en onwennig en wat voorzichtig wordt er heen en weer gekeken, gezwaaid. Na een uurtje mogen wij de verzorging op ons nemen. Morgen het officiële gedeelte, maar ze is nu al bij ons...

Dag lieve Meilan Han Zhu Folkertsma, welkom in ons gezinnetje.

Na een uurtje mogen wij de verzorging op haar nemen. Morgen wordt het allemaal officieel. Meteen dienen we weer met het busje de stad in te gaan er moeten pasfoto's gemaakt worden en daar loop je met het kleine hummeltje door een wildvreemde stad waar de mensen je aangapen. Maar who cares. Ook de familiefoto voor het rode boekje wordt al gemaakt.

Meilan moet aan alles wennen, de roltrappen, de kat op straat, de geluiden. Eigenlijk is het haar eerste "uitstapje". Wij en Lindy vinden het ook spannend, we zijn blij dat we weer op onze kamer zijn...even onder elkaar. Lindy en Meilan beginnen al enigszins te spelen. Na wat eten op bed want morgen weer een drukke dag.

En bevrijdingsdag zal ook nooit meer hetzelfde zijn.

Helaas nog niet meer foto's want we missen nog steeds een paar dingen. Gelukkig hebben we twee van de drie koffers terug.

• 05 Mei 2013 - 18:50

Mem:

Wat geweldig ik zit hier met tranen in de ogen wat een pop en wat een bos haar en wat een lachebek en wat mooi voor Lindy dat ze nu haar zusje heeft,ja en natuurlijk jullie je dochter gefeliciteerd .ga er maar lekker van genieten.groetjesen dikke tuten voor alle vier.heit vind haar geweldig .de groetjesook van heit

• 05 Mei 2013 - 19:46

Dirk Faber:

Mooie meid! en wat is ze welkom in jullie gezin! geniet er van. dat gedoe met die koffers ben je zo weer vergeten. Wens jullie verder een goed verblijf en behouden thuiskomst. Yn Fryslan wurdt it nog moaier foar jimme.

• 05 Mei 2013 - 19:47

Andrea Jurgen Elissa:

Wat een mega schatje.... Woorden schieten tekort...

• 05 Mei 2013 - 19:53

Jurgen:

wat een mega mooi meisje. Van harte gefeliciteerd!

• 05 Mei 2013 - 20:08

Sjoerd Joke Giovanni Kian :

Gefeliciteerd !
    Wat een prachtige dochter en zusje van Lindy .
    Geniet van elkaar .
    Lieve groetjes van uit Workum .

• 05 Mei 2013 - 21:02

Berend En Betty:

Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Meilan.
    Mooi dat we haar al op de foto hebben gezien.
    Nog goede weken daar en een voorspoedige reis terug.

Groetjes van hier,

BB

• 05 Mei 2013 - 21:31

Johan En Anneke:

Hoi, gefeliciteerd met jullie prachtig dochter en wat een prachtige naam Meilan,die naam zullen nooit vergeten.en die foto van haar wat mooi,ze zit er schitterend uit! Groeten ut GROU van Johan en Anneke

• 05 Mei 2013 - 21:41

Hilly En Cor:

We wensen jullie veel geluk met jullie dochter Meilan en zusje voor Lindy.

• 05 Mei 2013 - 21:58

Hilly En Cor:

We wensen jullie veel geluk met jullie dochter Meilan,en zusje van Lindy.Geweldig fijn voor jullie zo'n mooi meisje Meilan en een lief klein zusje voor Lindy.nogmaals gefeliciteerd

• 05 Mei 2013 - 22:52

Bauke En Thea Niels,Mark En Lars:

Wat een spetter!! Gefeliciteerd en ook Lindy.
    Lindy nu echt de grutte Zus. pas der maar goed op.
    dikke tut fan us 5en.

• 06 Mei 2013 - 06:52

Niels,Mark En Lars:

YYeesssss wij hebben er een nichje bij.
    Gefeliciteerd.

• 06 Mei 2013 - 07:21

Ilsa:

Der is ze dan Jim Famke en Suske... Wot prachtig!!
    Gefeliciteerd en heel veel geluk!
    Geniet van elkaar..
    Groeten tjitte, ilsa en Jesper

• 06 Mei 2013 - 07:51

Jetty En Dick:

Wouw! Wat een mooi meisje! Welkom lieve Meilan, super gefeliciteerd Kees, Jolanda en Lindy! Wat een mooie dochter....!! Heel veel succes en liefde en geluk toegewenst van ons!! XXX, Jetty en Dick

• 06 Mei 2013 - 08:44

Karin:

Wat een mooi meisje! En wat een mooie naam. Van harte gefeliciteerd en nu maar lekker van elkaar genieten!
    Groetjes

• 06 Mei 2013 - 10:17

Arjen, Lisanne Thomas Fleur En Geja :

Gefeliciteerd met jullie mooie Famke en Suske. Een dag om nooit te vergeten. Geniet er van groetjes uit heerenveen

• 06 Mei 2013 - 11:20

Mem:

Wat fijn jullie een dochter Lindy een zusje ,en ze lijken ook nog op elkaar ik heb de foto,s naast elkaar hangen dan zijn het toch echte zusjes geweldig wat een bezit wees er zuinig op en geniet er maar van .tut fon mem

• 06 Mei 2013 - 11:29

Miranda:

Wouw wat een mooi Famke met een prachtige naam, we wensen jullie daar nog een goed verblijf. En veel liefde met elkaar.
    Groetnis ut Workum, Danny, Miranda, Marije en Brecht.

• 06 Mei 2013 - 13:58

Dineke:

Wat is 5 mei voor jullie een prachtige dag geworden! Gefeliciteerd met de komst van Meilan in jullie leven. Het is toch weer heel bijzonder om jullie ervaringen van zo dichtbij mee te mogen maken. Dank je wel.

• 06 Mei 2013 - 18:13

Henk Riemersma:

Van harte met jullie dochter Meilan, een hele mooie naam !
    Veel geluk toegewenst met jullie gezin, wat een rijkdom. Tot spoedig in Akkrum !

Groet, Henk Jellie Amarins Menthe Marlinde

• 06 Mei 2013 - 19:57

Petra:

Wat een plaatje! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Meilan. Geniet van elkaar!!

Groetjes Ale, Petra & Sem

• 06 Mei 2013 - 21:23

Cathrien:

Wow!! Fan herte lokwinske mei jim dochter!!

• 06 Mei 2013 - 21:38

Sverre:

Gefeliciteerd!
    Mooi famke en hele mooie naam!
    Geniet van elkaar met z'n vieren en van jullie verblijf!
    Hopelijk gaat alles verder voorspoedig en hebben jullie inmiddels jullie bagage en Meilan haar knuffeltje.
    Groetjes van Anne, Hiske en Sverre

• 06 Mei 2013 - 21:50

Heit En Mem:

Gefeliciteerd met jullie famke en Lindy met haar suske.
    Wat fijn dat het nu eindelijk zover is.
    Wij zijn heel blij met jullie Kees en Jolanda ,Lindy en Meilan

Groetjes Heit en Mem

• 06 Mei 2013 - 22:04

Martijn, Ingrid, Yulin En Liam:

Lieve Jolanda, Kees en Lindy!
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje en zusje Meilan, een hele mooie naam! En wat een prachtig meisje! Ze ziet er al zo blij en ontspannen uit. Geniet van deze bijzondere tijd in het mooie China.
    Veel liefs van ons 4.

• 06 Mei 2013 - 22:05

Alja:

Woehoe!!! Sisters for live!! Mooi, mooi, mooi....

• 06 Mei 2013 - 22:08

Bregt En Walter:

Fantastisch! Wat een bijzondere gebeurtenis! Het klavertje 4 compleet.
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje.
    Heel veel geluk gewenst van ons allemaal.
    Walter, Bregt, Jarno en Rowan

• 07 Mei 2013 - 07:38

Wiep:

Gefeliciteerd met jullie meisje en zusje Meilan.
    Wat een rijk bezit, nu twee prachtige dochters!

Groet Wim en Wiep

• 07 Mei 2013 - 12:33

Bernard:

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter en zusje. Echt een plaatje! Geniet van elkaar de komende weken in China!

Groetnis,
    Bernard, Anita, Leonie en Sietse

• 07 Mei 2013 - 22:05

Coby En Fam.:

Van harte gefeliciteerd, prachtig! nu maar genieten!

• 08 Mei 2013 - 15:23

Jos, Melanie, Hu En Ailei:

Hallo familie Folkertsma,
    Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe dochter Meilan! Wij hopen haar zaterdag te kunnen ontmoeten. Een goed verblijf toegewenst in Lanzhou!
    Groetjes uit Hefei (19 graden en regen ...), ook aan de Mimi's,
    Jos, Melanie, Hu en Ailei (inmiddels ook herenigd met de ontbrekende koffer)

• 08 Mei 2013 - 16:42

Ali:

Hallo Fam. Folkertsma,

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe dochter en zusje Meilan!
    Heel veel geluk gewenst en nu maar genieten!

Groet, Ali