6 mei 2013 - Reisverslag uit Lanzhou, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 6 mei 2013 - Reisverslag uit Lanzhou, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

6 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

07 Mei 2013 | China, Lanzhou

Zo de nacht is voorbij, onze eerste nacht met zijn viertjes. Meilan heeft een goede nacht gedraaid maar is zeer beweeglijk en dat gaat weer ten koste van de nachtrust van Jolanda. Onze kamer is zeer knus, er staan drie bedden op een rij. Lindy had besloten om als grote zus in het kleine bedje naast mem te slapen, maar vanochtend heeft ze alvast besloten dat Meilan daar wel kon liggen en dat zij dan weer echt naast mem gaat liggen.

Gelukkig kunnen we onze meiden (wat klinkt dat toch mooi) wat moois aan doen voor het officiële moment bij de notaris, helaas zijn heit en mem niet in de pronk, aangezien die koffer nog ontbreekt. Na het ontbijt worden we om 8:30 in de lobby verwacht. alleen staan zowel het busjechauffeur en de gids vast in het verkeer. Na ongeveer drie kwartier kunnen we vertrekken en staan we met zijn allen vast. Alleen door de warmte en door het vele optrekken en afremmen in de file blijft het ontbijt bij Meilan niet binnen. Gehavend komen we drie kwartier later bij de notaris aan.We hebben weer veel bekijks met onze twee prinsesjes. Het gedeelte bij de notaris duurt ongeveer een uur waarbij vele handtekeningen - en duimafdrukken gezet moeten worden. Zelfs Meilan haar voetje moet in inkt afgedrukt worden.

Na de notaris gaan we naar de politie voor het aanvragen van haar paspoort. Vervolgens weer naar het hotel. De dames gaan naar de kamer en ik ga met de gids naar de lokale opticien voor een nieuwe lens, deze ben ik waarschijnlijk vannacht verloren in mijn slaap. Na het middagdutje gaan we weer naar de supermarkt voor onze dagelijkse benodigdheden om de rest van de dag en avond door te komen.

Lekker eten op de kamer en dan feest. Lekker in bad, alleen de blokjes om te spelen worden door Meilan gebruikt om het water er weer uit te scheppen... Wat zijn ze weer lekker fris en schoon als ze uit het badje komen, nu nog wat eten en spelen. En dan lekker koesen lieve Meilan en lieve grote zus Lindy.

We hadden uit het voorstel en uit het gesprek met de directeur begrepen dat Meilan verlegen was en op haar zelf. We hebben daar eigenlijk niet veel van vernomen. Ze was spookbenauwd voor de roltrap en nog geen 24 uur later stapt madam er zelf al op en bijna af. Zo mooi om te zien. Verder heeft ze kuiltjes in haar wangetjes. Zo schattig. Ook is ze behoorlijk bang voor alles wat dierlijk is. Als er een loslopend poesje of -hondje loopt of er gaat een vogeltje voorbij dan springt ze bijna bij mem in haar handen. Zo kun je zien dat ze nog veel in haar leventje heeft meegemaakt.

• 07 Mei 2013 - 12:45

Jetty En Dick:

Hoi hoi lieverds, wat klinkt eea weer mooi! Bijzonder om alles weer te lezen! De eerste stappen als nieuw gezin zijn weer genomen! Geniet er maar lekker van! Dikke knuffel van ons! Jetty en Dick

• 07 Mei 2013 - 13:00

Sjoerd Joke Giovanni Kian :

Hallo Lieverd 's .
    Wat mooi dat Lindy & Meilan het zo fijn hebben .
    Een prachtige naam ( Meilan ) .
    En wat een gedoe om jullie laatste koffer , Maar gelukkig dat jullie de andere 2 koffers wel hebben gekregen .
    Zo dat jullie, 2 prachtige dochters ( Prinsesjes ) Er wel mooi uit kunnen zien .
    Maar hoop wel dat jullie laatste koffer nog snel jullie kant op komt .
    We wensen jullie nog fijne dagen met jullie 4 tjes .
    Lieve groetjes .
    En dikke Tût van Giovanni & Kian .

• 07 Mei 2013 - 14:02

Bauke En Thea En Jongens:

HoiHoi,

Wat een gedoe met die ene koffer. Maar kees jonge...je hebt maandlenzen,neem je dan geen reserve mee??? ooh ooh..... ;) Mooi dat het zo heerlijk gaat.
    En dat overgeven,...Dat is kees wel gewend met Mark. Als je maar een zakdoek in je broekzak hebt.

Heerlijk om jullie verhaaltjes te lezen. Wij zullen ze weer uitprinten. Kunnen heit en mem zelf op hun gemak lezen. Foto gister erbij gevoegd.

Dikke tut van us.

• 07 Mei 2013 - 14:39

Anika:

Hoi lieve Kees, Jolanda, Lindy en Meilan,

Wat goed om te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat. En wat ook fijn dat Lindy en Meilan het al zo goed met elkaar kunnen vinden. Wat heerlijk dat jullie jullie tweede dochter in de armen kunnen sluiten. Geniet nog van deze reis en van elkaar!

Dikke knuffel!
    Anika

• 07 Mei 2013 - 15:44

Sverre:

Mooie zussen!
    Lief met hetzelfde mooie jurkje maar ook heel stoer met de zonnebril op het hoofd!

• 07 Mei 2013 - 15:52

Andrea Jurgen Elissa:

Lieve Jolanda, Kees, Lindy en Meilan,

Wat een prachtig gezinnetje. En zulke mooie foto's. Wij willen nog veeeeel meer foto's. Kan er geen genoeg van krijgen. En wat geweldig om Meilan in de armen van haar mem te zien. En samen met Lindy, fantastisch.

Lieve heite Kees, moet ik spulletjes opsturen met expres post of kunnen jullie je redden?
    Je schrijft prachtige verhalen. Daar zijn we heel dankbaar voor.

Geniet maar, van jullie kindjes en van de reis en van elkaar. Heel bijzonder.
    En Wie had dat ooit gedacht dat de leukste en knapste (en langste) jongen uit Workum ooit in Lanzhou op zoek gaat naar een lens. Daar moet je een Folkertsma voor zijn.

Jolanda, heb je primatourtjes bij je? of zal ik die opsturen naar hotel in Beijing voor de terugreis tegen reisziekte.

We horen het wel, wij zijn megablij en gelukkig met en voor jullie.

Megaknuffel.

Lekker koese zometeen.

Kus en knuffel Andrea Jurgen Elissa (& Muiske)

• 07 Mei 2013 - 16:53

Mem:

Wat zijn het mooie meisjes en dan die brilletjes geweldig,en wat heeft mem haar trots op de arm ,nu kan je wel zien dat ze klein is zo naast Lindy ,volgens mij is Lindy heel blij met Meilan nu kan ze haar mooi bemoederen en ook mooi voor Meilan dat ze met hun tweeen zijn .en Kees wat doe jij dan nacht,s in bed dat je daar een lens kwijt raakt ??? En ja Jolanda twee kindjes nou kun je de nachtrust wel schrappen maar wat maakt het uit jullie hebben nu twee schatten geniet er maar van.heel veel liefs voor alle vier dikke tut .ps mooie foto,s ik wil er nog meer zien .

• 07 Mei 2013 - 17:23

Bauke En Thea En Jongens:

Wat een leuke mooie lieve foto's.
    Lindy vol trots met haar zusje. Stoer bij heit op schoot.
    Bedankt voor jullie mooie kaartje en ze zijn al rond!!
    Liefs van ons

ps Andrea zijn broer is niet zo hoor!! ;) Dus ligt echt aan de naam Kees. haha sorry Kees. you no me. maar ik hou wel van je hoor!

• 07 Mei 2013 - 17:25

Mem:

O,ja nog iets vergeten in mijn enthousiasme natuurlijk ook de trotse heit ik kan aan je zien dat je heel gelukkig bent met dit super stel pas goed op ze en nog veel plezier ,en maak nog maar mooie foto,s tut mem

• 08 Mei 2013 - 17:12

Geja:

Wat een mooi stel om trots op te zijn. Ik zie aan de foto's dat jullie dat ook zijn en er van genieten. Ook mooi om te ziens hoe trots Lindy is op haar kleine Suske. Kees blijf aub zulke mooie verhalen schrijven ik gluur graag met jullie geluk mee (sorry maar het is zo). Ik krijg geen genoeg van happy family stories. Kippenvel momenten. Groetjes uit Heerenveen