8 mei 2013 - Reisverslag uit Lanzhou, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 8 mei 2013 - Reisverslag uit Lanzhou, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

8 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

08 Mei 2013 | China, Lanzhou

Vannacht lekker geslapen en we worden wreed gewekt door de wekker. Kleertjes aan en op naar het ontbijt waar het vanochtend drukker is dan normaal in verband met een of ander congres. dit betekent voor ons dat we onder vele blikken ontbijten. Als ontbijt kun je de westerse broodjes, jam, eitje etc. krijgen maar ook het traditionele Chinese ontbijt met alles erop en eraan (complete warme maaltijden). Alleen dat gerochel went niet.

Om ongeveer kwart over 9 vertrekken we richting museum, op de heenreis rijden we langs de beroemde gele rivier en stoppen we even bij het 'water wheel park'. In dit park staan replica's van de waterraderen die hier bij honderden vroeger hebben gestaan voor de irrigatie. Ze zijn echt groot. Lang stoppen we hier niet, enerzijds omdat we naar het museum gaan en anderzijds om dat het enigzins regent hier. Hier zijn ze zeer blij met de regen omdat het eigenlijk het hele jaar nog niet geregend heeft.

Niet veel later komen we aan bij het 'Gansu national museum'. vandaag hebben we beide buggy's mee voor Lindy en Meilan, omdat we dan niet beide dames hoeven te sjouwen. Ze doen het fantastisch, alleen Meilan laat zich af en toe behoorlijk horen maar dat bleek ook van korte duur. Lindy vond de vleugel met de dinosaurussen heel mooi. Het leukste wat Meilan van het museum vond was het stukje rennen met Lindy over de gang. Wij vonden het beide indrukwekkend en zeer mooi uitgestald. Veel historie in deze regio, natuurlijk door de aanwezigheid van de gele rivier en het feit dat de oude zijde-route hier liep. Ook de prehistorie ontbreekt niet. Voor de liefhebber is het watertanden hier.

Op de terugreis komen we weer vast te staan in het verkeer, Zowel Meilan als Lindy raken in slaap. Dat stukje is weer mooi meegenomen. Je kan wel zien dat alles energie neemt hier. We worden weer terug gebracht bij het hotel waar we nog wat eten. Na weer wat op de kamer gespeeld te hebben gaan we 's middags weer even naar de supermarkt voor wat inkopen.
Vandaag hebben we vandaag gegeten bij de Dico's. Een soortemet MacD maar dan ook met gerechten met rijst. Je bent wel blij dat je kan aanwijzen wat je wilt eten want de hoeveelheid engels die je hier hoort is vrij weinig. Net zoals het aantal westerlingen op straat, die zijn tot vandaag (bij dico's) op 1 vinger te tellen, maar dat maakt het allemaal des te bijzonderder. Lindy en Meilan leven zich uit op de glijbaantjes die ze hier in het restaurant hebben en Meilan roept steeds 'hallo' tegen een aantal Chinezen. Geweldig. Ook weet ze inmiddels dat ijs koud is.

Om half zeven is onze gids in de lobby van het Lanzhou Legend hotel met de notaris documenten die gereed zijn. De dames gaan nog even in bad, hebben wat chippies en dan naar bed. Morgen hebben we niets op het programma staan. We gaan proberen om een beetje uit te slapen en dan zien we wel wat de dag ons brengt.

Tot slot... Ontzettend bedankt voor jullie reacties, wij vinden dit zo mooi om te lezen dat jullie met ons meeleven. wij kijken er elke avond (hier dan) naar uit.

• 08 Mei 2013 - 17:31

Mem:

Alweer een dag verder ik zit echt al af te tellen dat jullie terug zijn ben heel nieuwsgierig naar Meilan en hoe Lindy het allemaal vind ,mist ze beppe ook een beetje ik haar wel.dus morgen vrij ga dan maar lekker van je dochters genieten en Meilan vast de taal gaan leren want anders kan beppe haar niet verstaan .groetjes en een dikke tut .

• 08 Mei 2013 - 18:59

Petra:

Lieve buurtjes, wat een belevenissen en ervaringen. Met veel plezier volgen we jullie en genieten van de verhalen en foto's. Aan de foto's te zien hebben de meiden elkaar al helemaal gevonden > prachtig! Geniet, geniet en geniet! Groetjes Ale, Petra en Sem.

• 08 Mei 2013 - 19:06

Andrea Jurgen Elissa:

Lieve schatten, wat heerlijk allemaal. De gele rivier is echt gelig hè? De dico klinkt ook goed. hoop dat jullie mijn "Mac" ook nog vinden in Lanzhou. Kan me ook nog herinneren dat we in een of ander warenhuis dagcrême gingen kopen waar ik later mega allergisch voor bleek te zijn. En 's ochtends kochten we in kraampjes langs de weg een soort oliebollen (meelballen) die mega vet maar prima te doen waren in Lanzhou.

Dat gerochel is inderdaad verschrikkelijk. Ieuw, megagoor.

Heerlijk dat die meiskes zo genieten. Voelt Meilan zich op haar gemak? En Lindy, kan ze al een beetje wennen aan het verdelen van de aandacht?

Wat zou ik graag even bij jullie willen zijn. Zo gaaf allemaal.

Megaknuffel en blijf schrijven en foto's sturen. Mega gaaf en bijzonder.

Dikke tût, Andrea Elissa en Jurgen

• 08 Mei 2013 - 19:10

Sjoerd Joke Giovanni Kian *:

Hallo Lieverd's

Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten .
    En wat een prachtige meiden hebben jullie .
    Ik zie jullie zo genieten .
    Wat een leuke museum , En dat Lindy & meilan even gaan rennen is toch helemaal leuk .
    Lieve groetjes . En voor straks slaap lekker .

• 08 Mei 2013 - 21:09

Marco, Ellen, Lasse En Marrit:

Wow, fantastisch!!! We genieten van jullie verhalen en foto's maar het meest van jullie geluk. Want dat straalt van jullie gezichten. We denken aan jullie en wensen jullie veel plezier met z'n viertjes.
    Ps Lindy, marrit is jaloers ze wil ook zo graag een grote zus zijn.

• 08 Mei 2013 - 21:09

Marco, Ellen, Lasse En Marrit:

Ps Lindy, marrit is jaloers ze wil ook zo graag een grote zus zijn.

• 08 Mei 2013 - 21:15

Geertje Haringsma:

Hallo Kees, Jolanda, Lindy en Meilan.

Bedankt voor jullie mooie kaart. Wat mooi.
    En wat een pracht, Lindy zo trots.
    Jullie zo mooi met zijn viertjes.

Hartelijk gefeliciteerd en geef Lindy en Meilan maar een dikke pakkerd van mij.

m vr gr Geertje Haringsma

• 08 Mei 2013 - 21:18

Lars :

Vet die Dino's.

gr Lars

• 08 Mei 2013 - 22:38

Hains,Gerda En Vera Nynke.:

Prachtige verhalen, familie Folkertsma!
    We leven met jullie mee, en volgen jullie op de voet. Prachtige foto`s, leuk gezinnetje zo.

• 08 Mei 2013 - 23:10

Ilsa:

Wot binne jim een prachtich gezin! ut geluk straalt der au! mooi om te sjen!
    Geniet van jimme vrije dei moarn!
    Groetsies!

• 09 Mei 2013 - 11:23

Wietske En Ernst (f Dyk 18):

We hebben gisteren jullie verhalen gelezen: indrukwekkend , mooi!
    leuke foto's van jullie meiden.

• 09 Mei 2013 - 12:20

Dick En Jetty:

Wat weer een heerlijke dag, jullie zo met zijn viertjes! Top om te zien, het geluk spat er van af!! Ook de tandenpoetsfoto doet het em.... heel super!! Lekker genieten!! XXX, Dick en Jetty