10 mei 2013 - Reisverslag uit Lanzhou, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 10 mei 2013 - Reisverslag uit Lanzhou, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

10 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

10 Mei 2013 | China, Lanzhou

Vandaag in principe onze laatste dag in Lanzhou. Met die gedachte worden we wakker. Morgen vliegen we namelijk weer terug naar Beijing voor de rest van de procedure.

Net na ons ontbijt komt onze gids, Sally bij ons in het hotel om de broodnodige kopies alvast te maken voor de procedure in Beijing. Dit kan gelukkig in ons hotel gebeuren. Voor twee kopieën van ons paspoort moet nog een superieur opgeroepen worden. Na afloop geeft de gids nog wat suggesties voor de besteding van onze dag, aangezien zij vandaag bij de autoriteiten het paspoortje van Meilan moet afhalen en dit kan wel enige tijd in beslag nemen.

Wij besluiten om de buggy's weer te pakken en richting het white pagoda park te lopen. Het is behoorlijk warm en de meiden smeren we onderweg in. We worden al bedreven in het oversteken op plekken waar je je bedenkingen bij hebt. Nadat we het parkje van gisteren gepasseerd zijn, stoppen we even voor wat water en een broodje. Er staan allemaal fitness-apparatuur in de vrije lucht. Natuurlijk staat Lindy binnen no-time oefeningen te doen, Meilan kan niet achter blijven en probeert grote zus weer na te doen.

Onderweg komen we langs een groot plein waar weer uitvoeringen met luide zang zijn. Lindy maakt ook kennis met de lokale bevolking. Zit ze lekker te duimen in de buggy wordt haar duim door een oudere pake uit haar mond gehaald. Echt schocking, later als de lokale bevolking in de buurt komt, haalt ze van schrik haar duim uit haar mond. Arme schat dat er ook nog bij, je hebt al zo veel te verwerken. Maar wat doe je het goed als grote zus. Meilan zal een hele steun aan je hebben en krijgen. Meilan is muzikaal en zingt graag in de buggy of in de hotelkamer, geweldig om te horen. Tijdens de tocht steelt ze de show om bij iedereen hallo te roepen (geen ni hao) meer. Lindy zegt nu wel ni hao en dat vinden ze hier dan weer fantastisch. Meilan kan al heerlijk slapen in de buggy en geeft zich er ook aan over zolang er maar wat beweging is.

Na nog een half uurtje lopen komen we aan bij de oude brug die er inmiddels al zo'n 100 jaar ligt en de opvolger was van de eerste passage-mogelijkheid over de Gele rivier. We lopen nog even door tot aan het uitzicht op de white pagode, helaas hebben we niet genoeg tijd om de tocht naar de overkant en naar boven te nemen. Beneden is ook veel activiteit, je kan hier op een vlot van schapevellen over de rivier drijven. We besluiten om dit maar niet te doen. We nemen nog een kijkje op de oude brug en gaan dan weer langzaam richting hotel We besluiten een taxi aan te houden die ons voor omgerekend e 1,30 naar ons hotel brengt.

Snel ga ik nog even solo naar de supermarkt om de laatste dingen te halen voor vanavond en morgenvroeg. Ik moest van Lindy ijsjes meenemen en die waren heel lekker. Meilan trekt al niet meer zo'n vreemde mond als gisteren. Soms wennen dingen snel.

Ons diner hebben we in het hotel, laatste maal in Lanzhou. Net bij het toetje komt de gids nog langs met het paspoort van Meilan. Gelukkig we kunnen morgen vliegen. Je kan merken dat er wat staat te gebeuren, Lindy en Meilan zijn behoorlijk druk en het duurt even voor ze slapen. Dit is het laatste bericht vanuit Lanzhou, stad van Meilan Han Zhu Folkertsma. Deze stad is nu ook eeuwig met ons verbonden. Een mooie stad.

7:20 worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Om 10:30 vliegen we en we hopen om 12:45 in Beijing te landen. Ons vluchtnummer is MU2130.

• 10 Mei 2013 - 18:11

Jetty En Dick:

Hoi hoi, weer een mooi verhaal! Zal wel weer een bijzonder gebeuren zijn... Spannend hoor! Meilan voor het eerst vliegen... Hoop dat jullie een goede rustige vlucht hebben! Leafs vanuit IJsselsteinXX

• 10 Mei 2013 - 21:03

Kees En Simone:

Gefeliciteerd!
    En wat maken jullie er weer een prachtig verhaal van.
    Veel succes gewenst en vooral plezier, de rest van jullie reis.

Groetjes, Kees en Simone

• 10 Mei 2013 - 21:59

Susanne, Koos, Qi Jia En Fu Yun.:

Hoi lieverds,
    Wat heerlijk om via deze weblog zo mee te leven met jullie in het verre China!
    Omdat wij zelf een weekje weg zijn geweest (zonder internet :( ) hebben wij net de verslagen van de hele week gelezen. Wat een heerlijk dametje verrijkt jullie gezin zeg! En die Lindy ontpopt zich als een grote zus.
    Super om te zien en mee te lezen. We hopen dat jullie een goede vlucht zullen hebben naar Beijing. We volgen jullie vanaf nu dagelijks op de voet!!
    Dikke knuffels van ons.
    Susanne, Koos, Qi Jia en Fu Yun.

• 10 Mei 2013 - 23:59

Wilfred,sandra,jetse,senna En Jelka:

namens ons natuurlijk ook van harte gefeliciteerd. we zijn wat laat, maar ik kom net uit jordanie.. maar bij deze... we hebben wel al steeds meegelezen met de verhalen... leuk hoor, en mooie meid! kom maar snel thuis want oog in oog is veel leuker feliciteren dan van afstand... zijn we/ik ook beter in. ;-)... ps[heb al 30 pompoenenplanten! krijgt er wel een paar...] nou geniet nog maar even van prachtig china, en dan maar rapido naar akkrum!! we lezen en leven met jullie mee, allemaal een dikke tut van ons allemaal!!! XXX

• 11 Mei 2013 - 00:19

Sjoerd Joke Giovanni Kian *:

Lieve Jolanda Kees Lindy & Meilan .

Wat een prachtig park waar jullie even met jullie dames heen kunnen gaan .
    En wat hebben jullie al weer veel gezien .
    Mooie foto's van jullie en Lindy en Meilan .
    Morgen de grote dag voor Meilan , Maar ook voor jullie en Lindy is het weer spannend .
    Een fijne vlucht .
    Lieve groetjes van uit Workum .

• 11 Mei 2013 - 08:51

Mem En Heit:

Spannend voor Meilan voor het eerst vliegen maar misschien vind ze het heel leuk en jullie zijn bij haar en haar grote zus dus dan komt het vast helemaal goed ,we kunnen bijna niet meer wachten om jullie,enMeilan te zien.maar gelukkig is er al een week voorbij dus we kunnen aftellen.geef ze alle twee maar een knuffel ,en een dikke tut voor jullie vier ,groetjes mem en heit . Ps wel mooie foto,s maken daar kijk ik elke dag naar uit .

• 11 Mei 2013 - 10:40

Andrea Jurgen Elissa:

Halloie,

Wat leuk weer terug naar Beijing. Daar zijn ook zulke prachtige dingen te zien. Gaan jullie nog naar verboden stad? En het Tiananmen plein. Zo gaaf.
    Goed om een generale repetitie te hebben met het vliegtuig voor de grote reis naar Nederland. Is vast goed gegaan.
    En Lindy, ga maar lekker duimen hoor, Andrea duimde nog toen ze op kamers ging :-)

Geniet daar nog maar even, hier wolken en regen en de vakantie is bijna voorbij. Gelukkig alles weer een beetje normaal. Elissa is helemaal in de wolken met haar nieuwe nichtje. Over twee weekjes hopen we jullie te zien in Akkrum. Kunnen het bijna niet bevatten dat jullie dan weer heerlijk thuis zijn als compleet gezinnetje. Jippie.

Dikke kus en knuffel en ben heel benieuwd hoe Meilan de reis naar Beijing, en Beijing zelf vindt.

Jurgen, Andrea en Elissa