24 oktober - Reisverslag uit Guiyang, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 24 oktober - Reisverslag uit Guiyang, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

24 oktober

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

24 Oktober 2010 | China, Guiyang

Vanochtend eerst lekker een ontbijtje gehad. Om 10 uur stond de bus klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Na een korte rit kwamen we aan bij Terminal 3, oftewel de schildpad die vlak voor de Olympische Spelen is geopend. Om 12:15 vliegen we met China Airlines (vluchtnummer CA5146) richting Guiyang. We reizen samen met onze reisgenoten, Menno, Miliou en Juna in een vliegtuig vol met mannelijke Chinezen. Precies 3 uur later komen we aan in GuiYang, de hoofdstad van de provincie Guizhou. We moesten met de ouderwetse manier het vliegtuig uit, dus met de trap naar beneden en vervolgens met de bus naar de terminal. Gelukkig ging het met de bagage goed. We werden opgewacht door onze gids/tolk Jonathan.
Na een ritje van een half uurtje midden door de stad. Een kleine stad waar 1,3 miljoen mensen wonen. Wat een verkeer, iedereen heeft zijn eigen regels en die brengen ze ook in praktijk. Onderweg zie je fantastische dingen, kleine karretjes die van alles en nog wat meenemen. Vrachtauto's met 20 bouwvakkers achterop. Slopers die met de voorhamer een compleet huis aan het slopen zijn en ga zo maar door. Het is hier vrij heuvelachtig, je ziet hier geen fieters. Ons hotel ligt in het centrum, het Ramada Shenqi Hotel. Hier slapen we voor de komende 6 nachten. Wij hebben kamernummer 1503, inderdaad op de 15e verdieping. Van het uitzicht kunnen we (nog) niet genieten, het is skier waar. Gisteren hadden ze zonnig weer zei onze gids en voor de komende dagen verwachten ze regen hier. Voor de rest veel hoogbouw in het centrum. Op onze kamer staat, naast onze bedden, ook het bedje van onze dochter.

Morgen om 15:00 uur (jullie tijd 08:00) is het zover.

Om 14:40 worden we opgehaald door Michael die de rest van ons verblijf bij ons blijft als tolk en gids.

• 24 Oktober 2010 - 14:26

Auke En Trijnie:

Nu komt het toch echt allemaal wel dichterbij..!!
    Hoe hebben jullie de trip ervaren? Probeer er ook nog wat van te genieten, zou ik zo zeggen, maar wellicht is dat moeilijk. Het gaat er nu toch om dat jullie, jullie dochter in jullie armen kunnen vasthouden.
    Wij gaan morgen er een midweek van tussen... het lezen komt dan na onze midweek en dan zijn jullie haast alweer thuis in Nederland.

hartelijke groeten,
    Auke en Trijnie

• 24 Oktober 2010 - 14:48

Heit:

Heel fijn dat jullie op de plek van bestemming zijn. Nu nog even door bijten en daar is dan het grote moment, jullie dochter en mijn (onze) Pake en Beppe siszer. Hoi heit en mem.

• 24 Oktober 2010 - 14:48

Mem:

heb je daar geen last van hogtevrees ik moet er niet aan denken dat ik zo hoog moest zitten doe maar voorzichtig daarboven heel veel sterkte morgen en voor nu lekker slapen xxx

• 24 Oktober 2010 - 17:17

Paul En Annette:

lieve Kees en Jolanda,
    wat fijn dat jullie reis goed gegaan is! Is het meegevallen? Hele fijne dag morgen!!
    xx Paul, Annette, Jens&Ties

• 24 Oktober 2010 - 17:30

Wim En Jacoba:

Hallo Kees en Jolanda,
    Goed om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad. We volgen jullie dagelijks. Nu wordt het echt spannend! We wensen jullie een hele fijne dag morgen. Mogen jullie eindelijk jullie dochter ontmoeten en vasthouden.
    Groeten van wim, Jacoba en Harmen

• 24 Oktober 2010 - 17:31

Arjen Geja En Kids:

wat spannend nog 1 nachtje en dan...... eindelijk jullie dochter in de armen sluiten.
    dikke tut fan us ut it Fean

• 24 Oktober 2010 - 17:33

Fam. Douma:

Soms komen dromen uit...

Probeer te genieten van alle mooie momenten die jullie gaan beleven samen met jullie dochter in haar geboorteland!!

Met heel veel plezier volgen we jullie reis naar en met jullie wereldkind.

Groetjes,
    Johan, Frea, Jesper en Manou Yingdie

• 24 Oktober 2010 - 17:43

Sjoerd Joke Giovanni:

Gewedig jullie zijn er !
    Wat fijn ,
    Nog 1 nacht en dan kunnen jullie eindelijk jullie meisje in de armen sluiten .
    We zijn in gedachten bij jullie .
    Liefs en dikke xjes Van uit Friesland

• 24 Oktober 2010 - 19:09

Utreg:

Hé Kees,

Spannend man, bijna zover. Super veel succes bij de overdracht en geniet ervan!

Nu even iets heel anders. Je hebt nogal wat connecties in R'dam uit het verleden en een zwak voor Feyenoord, nietwaar? Daarom niet onbelangrijk om te weten dat het kengetal van R'dam sinds vanmiddag 10-0 is inplaats van 010 ;-)

• 24 Oktober 2010 - 19:25

Bauke,thea En NiMaLa:

hoi Kees en Jolanda,
    mooi dat jullie er zijn en een goeie reis hebben gehad! goh!! morgen is het dan zover wooww, spannend. eindelijk het lyts wyfke:D geef haar maar een dikke knuffel van ons. en geniet van alle dingen die er nog komen gaan.
    liefs van ons 5en.

• 24 Oktober 2010 - 19:53

Johan :

ik zal morgen vroeg aan jullie denken om 0800uur.oke op het meest mooie moment van jullie leven.en het word vast en mega mooie ontmoeting met jullie famke..fijne dag morgen en ik kijk morgen weer even hoe jullie dag gegaan is.doei

• 24 Oktober 2010 - 20:19

Boukje:

wat geweldig. morgenvroeg als wij onze ogen open doen hebben jullie jullie dochter in de armen waar jullie zo lang naar hebben uitgekeken.ik denk nog vaak aan jullie in frankrijk, toen jullie kwamen met het bericht we hebben een dochter, gelijk taartje meegenomen en wat hebben we ervan genoten.liefs willem en boukje

• 25 Oktober 2010 - 05:59

Heit:

Het is nu 7 uur 59 het grote moment is er bijna.Houw je taai. Heit en Mem. (wij brengen nu Silke weg voor de operatie)

• 25 Oktober 2010 - 06:26

Sjoerd Joke Giovanni:

Hallo lieverd's
    Als het goed is hebben jullie je mooie dochter al in de armen .
    Geniet van alle mooie dingen die er nu komen .
    Liefs dikke xjes

• 25 Oktober 2010 - 07:41

Andrea Jurgen Elissa:

Lieverds, ik kan alleen nog maar aan jullie denken. Als het goed is hebben jullie je meisje in jullie armen. Heerlijk, we zijn zo benieuwd. Kus, Kus, Kus één voor jullie alledrie!

• 25 Oktober 2010 - 08:19

Mem:

hoi leave skotten gefeliciteerd mai jim laeve dochter wat fijn komt der toch nog een dream ut komt en hoopje dot jim hiel gelokkig wurde mai jim trijen ik soe wol graag efkes om ut hoekje sjen wolle dikke tut for jim allegjerre xxx

• 25 Oktober 2010 - 09:35

Jetty En Dick:

Welkom welkom lief nichtje!! Van harte gefeliciteerd met je ouders, wat hebben zij het verdiend!! Geniet van de eerste bijzondere tijd, hoop dat alles goed gaat!

XXX, Jetty en Dick

• 25 Oktober 2010 - 09:44

Fam. Risselada:

Nu 11.30 uur onze tijd....dus als alles goed is gegaan hebben jullie haar nu gezien.....spannend zeg! Hopen dat alles goed is gegaan en wachten het verhaal af....

Dikke tut van us allegear

• 25 Oktober 2010 - 09:51

Danny En Miranda :

Wij wensen voor jullie, een warm en liefdevolle onmoeting met jullie dochter,en jullie haar echt bij jullie kunnen nemen.

Groeten Danny en Miranda
    Marije en Brecht.

• 25 Oktober 2010 - 11:11

Wilfred En Sandra:

Hee lieverds, Gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Een hele bijzondere dag en een heel nieuw leven voor jullie alle drie. Wij hopen dat jullie ondanks alle spanning toch enorm kunnen genieten met z'n 3tjes en door de reisverslagen zijn we toch een heel klein beetje bij jullie.
    Dikke tut van ons alle 5!!!

• 25 Oktober 2010 - 11:19

Jetske Douwtje :

Fijn om te horen dat de reis goed verlopen is! spannend allemaal! Geniet er van en maak er een speciale dag van!

Liefs Sietse en Jetske Douwtje

• 25 Oktober 2010 - 13:28

Geertsje Haringsma:

hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter.
    gr Thea haar mem

• 26 Oktober 2010 - 15:33

Auke En Coby En Kits:

kees en jolanda van harte.
    wat een mooie meid.
    geniet van de rest van tijd daar met met jullie gezin.

• 27 Oktober 2010 - 16:35

Auke Pier En Wietske:

Lieve Kees en Jolande,
    Gefeliciteerd met jullie prachtige dochtertje Lindy.Net de foto's even bewonderd.En wat heerlijk dat alles zo voorspoedig verloopt. Erg leuk dat jullie ons op de hoogte houden van jullie reis. Maar lekker genieten de dagen dat jullie daar nog zijn, het is wel heel bijzonder. Dikke tut uit Ferwoude