25 Oktober - Reisverslag uit Guiyang, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 25 Oktober - Reisverslag uit Guiyang, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

25 Oktober

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

25 Oktober 2010 | China, Guiyang

Wat een spannende dag. Maar ze is bij ons Us Lytse Famke.

Om 3 uur vanmiddag hadden we de afspraak bij het Civil buro om daar ons kleine meisje te mogen ontmoeten. Vanochtend waren we al vroeg wakker om eerst even een hapje te eten. Door de stress die toch wel een beetje begon te overheersen voelde ik(jolanda) mij niet echt lekker en hebben we besloten nog maar even te gaan liggen.

Om 14:40 werden we opgehaald door Michael en na 10 km rijden kwamen we aan bij het Buro, midden in het centrum van Guiyang. Het kantoor is op de 15e etage. Om 15:00 hoorden we dat ze vast staan in het verkeer, ze is namelijk vandaag vanuit Tongren vertrokken naar de hoofdstad. Een reis met de bus van ongeveer 7-8 uur. Nog meer spanning bij een moment waar we al heel lang van dromen en naar uitkijken.

Een uurtje later komt ze om het hoekje, heel erg vrolijk en begint meteen te roepen van mama en papa. Ze wordt gevolgd door haar pleegmoeder die haar op onze komst heeft voorbereid. Us famke komt steeds dichterbij en wordt opgetild door haar pleegmoeder en bij ons gebracht. Ze begint meteen een kusje te geven aan Jolanda, zo lief en zo ontwapenend. We geven haar een knuffel waar ze meteen mee begint te spelen. Ook stapt ze op het hobbelpaard wat er bij het Buro staat. Nu hebben wij even tijd om nog wat vragen te stellen aan de pleegmoeder met behulp van de tolk. Ze is niet gek op melk is het eerste wat we horen, maar voor de rest eet ze al een heleboel en drinkt ze weinig. We zullen het merken de komende tijd. Ze mag graag spelen met blokken en ook met auto’s. Zo horen we in ieder geval informatie over haar. We merken wel dat ze gek is op muziek. Een liedje op de mobiel en ze begint als een poppetje te dansen. Ze vind het prachtig als we mee bewegen op haar maat en de muziek. Ook foto’s vind ze prachtig, ze springt in de houding met haar padvindersvingertjes. Het is echt onvoorstelbaar dat ze net zo’n lange reis heeft gehad en ook nog zonder eten, horen we later.
Us famke heeft een schisis, oftewel een hazelipje. In China hebben ze het er nog over gehad om haar te opereren, maar dit hebben ze niet gedaan. In hun beleving vinden ze dat dit in Nederland beter kan worden gedaan.

De eerste familiefoto laten we maken voor het zogenaamde rode boekje. Ook andere formulieren moeten worden ingevuld en getekend. Onze duimafdrukken worden ook afgenomen. Ondertussen kijken we naar haar en bewonderen we haar. Onvoorstelbaar dit. Wat mooi. Dan het moment dat we afscheid nemen van de pleegmoeder, we proberen haar duidelijk te maken dat we heel goed voor haar gaan zorgen en geven haar een aandenken aan onze dochter.

We stappen in de taxi en rijden weer naar het hotel, geen kik te horen van haar. Af en toe worden de oogjes wat kleiner maar ze houdt zich zo goed. In de hotelkamer bestellen we wat eten en ze eet gewoon mee. Ook geniet ze van haar yoghurt. Na nog wat fotootjes en filmpjes valt ze in slaap op Jolanda haar buik.

Zo wat een dag met emoties en heel veel vreugde. Onze droom is uitgekomen. Wij zijn nu echt heit & mem.

Morgen worden we om 08:40 weer opgehaald om voor de verdere papieren te zorgen bij het Civil Buro en de Notary. Onze dag zal vroeg beginnen.

Oh ja. Us famke heet vanaf vandaag: Lindy Bing Yu Folkertsma en haar roepnaam is LINDY. Ze is geboren op 14-01-2008. En vanaf vandaag is ze familie van ons allemaal.

Lindy zal hopelijk zo meteen aan haar tweede slaapronde beginnen. Welterusten en lekker sliepe.

• 25 Oktober 2010 - 15:47

Annette En Paul:

Jolanda en Kees,
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en goed om te horen dat de eerste dag zo goed is gegaan!
    Lindy, welkom in de 'familie'!
    Ook voor ons in NL toch wel een spannende dag, vanmiddag al een paar keer op de site gekeken of er al nieuws was... nieuws

• 25 Oktober 2010 - 15:49

Boukje:

wat geweldig een mooi verslag ontroerend . geniet er maar lekker van
    Wij zijn blij voor jullie dat ze nu bij jullie is . kusjes boukje

• 25 Oktober 2010 - 15:57

Bauke En Thea:

Jolanda en Kees
    wat mooi, wij vinden het super voor jullie.
    Lindy welkom je bent zo welkom.
    geniet ervan en we hopen je gauw te zien.
    liefs bauke en thea en kids

• 25 Oktober 2010 - 16:33

Sjoerd Joke Giovanni:

Hallo Jolanda & Kees
    Gefeliciteerd wat een prachtige dochter hebben jullie , prinsesje Lindy
    En wat is ze vrolijk .
    En ze heefd haartjes . de speltjes zijn dus goed van pas .
    lieverd's geniet maar fijn van Lindy.
    Dikke xjes van ons

• 25 Oktober 2010 - 17:24

Johan, Frea En Kids:

Hoi Jolanda en Kees!

Wat een fantastische meid, jullie famke!!

Van harte gefeliciteerd met het in de armen sluiten van Lindy!!!!

Zo welkom, heel veel geluk en liefde met z'n 3-tjes!

Groetjes,
    Johan, Frea, Jesper en Manou Yingdie

• 25 Oktober 2010 - 17:52

Geertje Haringsma:

ik ben bij bauke en thea, en zij hebben vandaag mij de site laten zien en nu de foto's. ik vind het geweldig voor jullie en voor haar! bij deze wil ik jullie hartelijk feliciteren, en geniet met alle dingen die nog samen met haar komen zal.
    mooie foto's
    gr Geertje

• 25 Oktober 2010 - 17:59

Giovanni:

Geef Lindy een dikke kus van mij .
    Liefs Giovanni

• 25 Oktober 2010 - 18:26

Heit En Mem.:

Nou Jolanda en Kees dit was me het dagje wel.Het is moeilijk om te beschrijven wat ons nu overkomt.Ongelooflijke grote blijschap, we waren ademloos wat een mooi meisje,wat een prachtig dochter,wat een mooie naam Lindy Bing-yu, en voor mij en mem een prachtige Pakke en natuurlijk Beppe sizzer. We hebben met ons beiden even stil zitten janken van blijschap, dus Jolanda en Kees pas goed op Lindy, want niet alleen jullie zijn dol gelukkig met haar, maar ook jullie hele familie. Als ik dit schijf slapen jullie al, droom lekker dikke tut van ons allemaal, en tot morgen. Heit en Mem.

• 25 Oktober 2010 - 18:44

Nathalie:

Wat geweldig, gefeliciteerd!!! Wat een mooi moment. Heerlijk nu echt een gezinnetje, jullie stralen heel gelukkig.

• 25 Oktober 2010 - 19:12

Fam. Risselada:

Lieve Kees, Jolanda en Lindy!! Wat fijn dat we zo'n mooi meisje in de familie hebben! Mooi om jullie belevenissen te lezen! Liefs fam. Risselada

• 25 Oktober 2010 - 19:46

Wilfred,Sandra,kids:

Wat een geweldige foto's, ben helemaal ontroerd..Vertrouwd tussen heit en mem in en zo lekker Lindy bij haar mem ligt te slapen.
    Wat een super nichtje hebben wij erbij!
    Kees en Jolanda, alle geluk van de wereld met jullie lytse wyfke!!
    Liefs uit Akkrum

• 25 Oktober 2010 - 19:47

Fam. Koopsma:

Wolkom lyts bourfameke! Eindelijk een buurmeisje. Je ben een mooi meisje Lindy! Heit en mem gefeliciteerd! Geniet er van! het is jullie gegund!
    Tot snel!
    Liefs, Bart, Jeltsje, Maaike en Sierd

• 25 Oktober 2010 - 19:57

Jurgen Andrea Elissa:

Tja wat kunnen wij nog aan al dit moois en aan al deze liefde toevoegen. Wij willen jullie alledrie zo graag vasthouden en vertellen dat ook wij groot geluk ervaren. De foto's, het verhaal, om op te vreten!!!! Megaminimensje, welkom bij heit en mem en bij ons. Je bent meer dan, nee veel meer dan gewenst & welkom!!!!

• 25 Oktober 2010 - 19:59

Andrea Jurgen Elissa:

Leave pakes en beppes,

Binnenkort "live" felicitaties maar voor nu alvast mega gefeliciteerd. Wat zullen jullie trots zijn op Jolanda en Kees en op hun kleine meisje Lindy!!!

• 25 Oktober 2010 - 20:07

Marco Ellen + Kids:

Jolanda en Kees,
    Wij zitten hier met kippenvel te genieten. Wat een prachtige meid en wat zijn jullie een stralend gezin. Gefeliciteerd met jullie dochter en Lindy gefeliciteerd met heit en mem.

• 25 Oktober 2010 - 20:14

Niels.,mark En Lars:

hoi ome kees en tante Jolanda,
    yyeehhhh wij hebben een nichje!! wij zijn nu al(waren we al) heel blij.
    gefeliciteerd met Lindy.
    mooie naam. geef haar maar een dikke tut van ons 3en. en dat we heel veel van haar houwen.
    niels,mark en lars

• 25 Oktober 2010 - 20:15

Sigrid:

Gefeliciteerd met jullie dochter! Ze is echt schattig! Heel veel geluk met z'n allen!

xx Sigrid

• 25 Oktober 2010 - 20:20

Dick En Jetty:

Lieve Lindy: wat ben je een pracht meisje! Wat een heerlijke gulle lach en wat zit je te stralen tussen je Heit en Mem! Ook zij zijn 2 stralende sterren! Geniet van dit alles! Dikke zoenen en knuffel van ons! Dick en Jetty

• 25 Oktober 2010 - 20:22

Theo & Dineke:

Lieve Kees, Jolanda en Lindy,

Heel veel liefde, geluk en gezondheid toegewenst met elkaar. Lindy meisje, je bent zo welkom. We hopen je binnenkort te mogen begroeten.

• 25 Oktober 2010 - 20:25

Johan:

jolanda en kees,van harte gefeliciteerd met jullie dochter lindy.prachtige naam.ik dacht het zal wel en friese naam worden,niet dus.dit vind ik echt en prachtige naam.zal het nooit vergeten.en lindy is ook prachtig om te zien.hopelijk kunnen wij haar snel ontmoeten hier in nederland. fijne nacht en geniet er van en slaap lekker alle drie.groetjes ut grou.

• 25 Oktober 2010 - 22:03

De Cupidootjes:

Gefeliciteerd met jullie dochter. Wat een prachtmeisje. Wat zullen jullie trots zijn. Leuk om haar gauw live te mogen zien!! Tot gauw in Beijing.
    Groet, Bas Colette Zhi en Kai Cupido

• 25 Oktober 2010 - 22:15

Jolanda En Gerard:

van harte gefeliciteerd

met jullie prachtige dochter
    lindy mooie naam
    veel liefs gerard jolanda en kinderen

• 25 Oktober 2010 - 23:38

Hains En Gerda:

Ontroerend verhaal,mooi beschreven.Gefeliciteerd,en een goede reis terug.

• 26 Oktober 2010 - 00:12

Menno Milou Juna Yan:

Beste Kees en Jolanda,

Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter! We zijn heel erg blij voor jullie en jullie zien er stralend uit! Geweldig! Geniet van deze bijzondere tijd en tot snel hier in Guiyang!!!
    Jullie reisgenoten en bovenburen van room 1601,

Menno, Milou, Juna en Yan

• 26 Oktober 2010 - 05:00

De Clementjes:

Wat een mooi gezinnetje. Jullie stralen!! Van harte gefeliciteerd met jullie kindje. Erg mooi dat alles is gelukt. En ze lacht wel, das goed nieuws!!
    Tot volgende week

• 26 Oktober 2010 - 05:29

Fam Schiphorst:

Hallo familie,

van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
    Heel veel geluk en liefde gewenst. We zien elkaar weer in Beijing, leuk!
    Groetjes vanuit Jinan,

Robin, Sandra, Qian, Luan en Yun Fu

• 26 Oktober 2010 - 05:35

Arjen Geja En Kids:

zo ontzettend kippevel moment. wat mooi allemaal en geniet van jullie tijd met elkaar ze is zo gewenst en zo welkom bij jullie. hier heb je het allemaal voor gedaan yoko.

tut ut Heerenveen

• 26 Oktober 2010 - 05:57

Ilsa:

Gefeliciteerd met jullie dochter, super! geniet nog van jullie tijd daar..

Groetjes Ilsa

• 26 Oktober 2010 - 06:17

Jacco En Hanneke :

Gefeliciteerd met jullie lieve kleine meiske Lindy! (mooie naam!) Echt fantastisch!! Geniet lekker met zijn drietjes.

Liefs Jacco en Hanneke

• 26 Oktober 2010 - 06:19

Tjitske:

Kees en Jolanda,

Gefeliciteerd met jullie dochter. Een lang verwachte droom is uitgekomen jullie zien er super gelukkig uit met zijn drietjes. Tot snel.

Tjitske

• 26 Oktober 2010 - 06:32

Koos:

Gefeliciteerd, ben erg blij voor jullie. Pak staat je goed Kees.

• 26 Oktober 2010 - 06:37

Theo En Mettje:

Hoi Joland (en Kees)

Via je moeder hadden we gehoord wat er voor jullie aan zat te komen, en wat mooi dat het nu zo ver is.
    Gefeliciteerd van onze kant, en dat jullie nu maar lekker mogen genieten.
    Wie weet tot ziens (want eigelijk hebben we elkaar wel gesproken maar nog nooit gezien)
    Veel plezier nog daar!

Groet ut Akkrum,
    Theo en Mettje

• 26 Oktober 2010 - 06:45

Lucia:

Gefeliciteerd mei jim famke!! Wat zien jullie er super gelukkig uit met z'n drietjes! Geniet er van en tot snel.

Lucia

• 26 Oktober 2010 - 06:59

Gerry:

... goh ..., dit is toch hartstikke prachtig! Gefeliciteerd.

Gerry

• 26 Oktober 2010 - 08:58

Sjeun:

Werkelijk ontroerend dit allemaal te lezen. Van harte gefeliciteerd en geniet intens van alles.

• 26 Oktober 2010 - 09:32

Cathrien:

Heej familie Folkertsma! Prachtig om te lesen en te sjen! Tot gauw!

Dikke tuut Cathrien

• 26 Oktober 2010 - 10:06

J,S En J:

Hoi oom Kees,tante Jolanda en Lindy,
    Hoe gaat het met ons kleine nichtje,wij vinden haar heel lief(Jetse) Als Lindy thuis is wil ik haar graag een tekening geven(Senna)
    Senna wil de ook de allermooiste jurk kopen met allemaal glittertjes en met roze en oranje!!.... (Dus dat wordt even zoeken, maar dat jullie het even weten dan is de schrik niet zo groot haha)
    Dikke tut fan Jetse, Senna en Jelka!!

• 26 Oktober 2010 - 10:32

Auke, Coby En Kids:

hoi kees, jolanda en lindy

Van harte gefeliciteerd, jullie droom is nu werkelijkheid.
    Wat een mooi meisje!! en een prachtige naam.
    wat fijn dat het zo goed gaat.

groet van de spoardijk

• 26 Oktober 2010 - 11:11

Heit En Mem:

Lieve Kees en Jolanda,

Wat fijn dat het nu zover is dat jullie je kleine meid nu in jullie armen kunnen sluiten. Wat een mooi meisje en een leuke naam Lindy. Fijn om de foto's te zien, geniet van de tijd dat jullie er zijn.

liefs Heit en Mem,
    pake Lolke en beppe Akke.

• 26 Oktober 2010 - 12:33

Rhode De Heer:

Gefeliciteerd familie wat hebben jullie een prachtige dochter!!!! Mooi om te zien hoe jullie drie stralen, geweldig. Geniet van al deze bijzondere momenten.

Lieve groet

• 26 Oktober 2010 - 14:08

Johan Grondstra:

Dag Jolanda, Kees en Lindy,

Van harte gefeliciteerd met elkaar! Wij zijn net als jullie nu een paar dagen in China, maar dan als toerist om China te ontdekken. Lindy komt uit een prachtig land met heel veel cultuur en historie. We wensen jullie een hle fijn e tijd in China en geniet ervan.

Johan en Hanneke (Dixons)

• 26 Oktober 2010 - 14:16

Hoppa!:

Oh ja, enne Kees do stiest boppenoan ien de subleague! Wat un moaie wike foar dy :)!

Tut

• 26 Oktober 2010 - 14:29

Catelijne:

Hey Jolanda & Kees,

van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Super dat jullie droom eindelijk is uitgekomen! 'T is jullie van harte gegund! (jullie zijn al aardig vertrouwd met elkaar als ik zo de foto's zie..)

groeten Catelijne

• 26 Oktober 2010 - 15:49

Hilda En Age:

Van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter en wij maken uit jullie verslag en foto's op dat jullie er heel gelukking mee zijn. Fantastisch jullie droom zo kort na de zomervakantie is gerealiseerd. Age heeft vandaag met pake en beppe gebeld en ook zij zijn heel blij. Wij wensen jullie heel geluk toe in de toekomst en blijven o.a. via deze site op de hoogte van jullie wel en wee!

Groetjes uit Nijeveen,

Hilda en Age

• 27 Oktober 2010 - 07:44

J.P. En A. Bremer:

Bêste Kees en Jolanda,

Tige lokwinske mei jimme dochter. Dat jimme der in soad plezier oan belibje meie!

• 27 Oktober 2010 - 07:57

Petra Van Der Beek:

Zit te snotteren achter de computer... wat prachtig allemaal en wat heerlijk, je kind die op je buik in slaap valt, x

• 27 Oktober 2010 - 14:28

Henk,Jacoba En Kids:

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Lindy,een mooie meid. Groetjes van Henk,Jacoba,Naomi en Lean

• 28 Oktober 2010 - 08:29

Tessa:

Heel erg gefeliciteerd met Lindy. Wat is ze schattig!

xxx Tessa

• 28 Oktober 2010 - 17:25

Gerda:

Hoi Heit & Mem van Lindy

Ben nu verhaal aan het lezen, wat een geweldige foto van Lindy met een super groot konijn in haar bedje, erg mooi om te zien.

Veel plezier nog in China

Gerda