26 oktober - Reisverslag uit Guiyang, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu 26 oktober - Reisverslag uit Guiyang, China van Kees en Jolanda en Lindy Folkertsma - WaarBenJij.nu

26 oktober

Door: folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Kees en Jolanda en Lindy

26 Oktober 2010 | China, Guiyang

Onze eerste volledige dag met Lindy.

Nou haar tweede slaap begon om ongeveer half 1 vannacht en duurde tot het moment dat de wekker afliep om 7 uur. Ik heb redelijk geslapen, Jolanda eigenlijk niet (last van keel en veel hoesten).

Na ons ontbijt hebben we ons weer in de pronk gehesen, dit geldt zelfs voor Lindy die het zelfgemaakte jurkje van Jolanda aanmocht. De schoentjes iets te groot maar wat een plaatje. Om 8:40 werden we opgehaald door Michael om weer naar het Guizhou Civil Buro te gaan om nog meer handtekeningen te zetten onder nog meer papieren. Weer onze duimafdrukken achtergelaten. Lindy moest zelfs haar hele hand in het inktkussen doen voor een document. Helaas kwam de pleegmoeder (waarvan we gisteren al afscheid hadden genomen en bedankt hadden voor haar goede zorgen) weer langs, zodat Lindy lichtelijk van slag was. Toen ze viel was het even helemaal mis, gelukkig kwam ze meteen naar ons toe voor het troosten, dat gaf wel een geruststellend gevoel. Us famke heeft tenslotte al zo veel meegemaakt in haar prille leventje. Nog een laatste officiële foto voor het kindertehuis in Tongren en de overhandiging van het rode boekje. Het laatste uitzoeken van de papieren neemt nog wat tijd in beslag en vervolgens krijgen we te horen dat we de rest van de dag vrij zijn. We hoeven aansluitend niet naar de Notary toe, maar dit zal onze gids morgen gaan doen. Vanmiddag had hij wat anders te doen. We worden door onze chauffeur in het busje naar ons hotel gebracht.

Op de hotelkamer pakken Jolanda en Lindy de buggy uit de bubbeltjesfolie (vanwege het afwijkende bagageformaat voor de vliegtuigen.) Wat vindt ze het interessant, ze gaat er meteen in zitten. We besluiten op pad te gaan, eerst even naar de bakker voor wat broodjes en Lindy krijgt een ballon van hen. Vervolgens een aardig eind gewandeld op zoek naar een supermarkt voor wat inkopen. Wat een aandacht hebben we hier: a) we zijn geen chinees & b) we hebben een buggy mee. Iedereen kijkt en kijkt ons na. Ook worden we aangesproken door een oudere mevrouw op straat die vindt dat wij Lindy niet goed genoeg en warm hebben aangekleed. Wat een ervaring. Chinezen zijn gek op heel veel lagen kleding, dat weten we nu echt. Voor de rest is het goed uitkijken met uitsteken want groen licht is voor auto’s niet echt een reden om het rustig aan te doen. Onderweg zie je weer hele mooie, aparte dingen, Een mannetje die de middenheg op een 6-baans weg staat de knippen met zijn heggeschaar zonder veiligheidsauto’s of –borden om zich heen. Straatherstellers met een kar op ijzeren wielen met 14 tegels en 2 emmers cement, straatventers met kiwi’s, wortelen, uien etc. De fietsers die tegen het autoverkeer op de snelweg een poging wagen om naar huis te gaan. En onze Lindy, die merkt er niets van want die slaapt lekker in haar buggy.

Op de terugweg kopen we bij de Chinese trekpleister de nodige koekjes, luiers, drinken en yoghurtjes en gaan we weer terug naar het hotel. Bij het avondeten in buffetvorm treffen we onze medereisgenoten uit Eindhoven nog even. Na het eten gaan we gauw naar boven en Lindy wil eigenlijk wel slapen, ze vecht er nog wel even tegen maar ze geeft zich er snel aan over en ligt binnen een paar minuutjes te slapen. Nu nog even verhaaltje maken en foto’s controleren. Morgen hebben we een vrije dag en laat in de avond komt de gids weer om te vertellen over de dag erna. Welterusten.

Oh ja, iedereen hartstikke bedankt voor de onvoorstelbare, lieve, hartverwarmende en vele onvergetelijke reacties. Wat fantastisch dat iedereen zo mee leeft met ons en met us famke.
Heel apart om dit te ervaren aan de andere kant van de wereld.

• 26 Oktober 2010 - 15:03

Paul:

Weer als eerste ;-)
    Kun je nagaan hoe druk ik het heb...
    Mooi verhaal weer, wat een ervaring die reis naar China. En wat is Lindy toch een vrolijk meisje. Die handafdruk is helemaal top!
    Geniet van elkaar en van je vrije dag morgen.

• 26 Oktober 2010 - 15:05

Hinke:

het geluk spat eraf van de foto,s,het is jullie zo gegund!eindelijk zijn jullie met z,n drieen,een prachtige dochter met de mooie naam lindy.geniet van jullie tijd daar en heel veel geluk toegewenst.
    liefs

• 26 Oktober 2010 - 15:10

G.pebesma Jokwei 16.:

hoi kees & jolande.
    lokwinske mei dit moaie famke.genietsje derfan mar as ik de foto's sjoch dogge
    jim dat wol.
    dikke tút bourfrou pebesma

• 26 Oktober 2010 - 15:12

Chelly:

Wat een snoepke!! Gefeliciteerd alle 3! Zat al een traantje weg te pinken bij jullie verslag, kan me goed voorstellen dat het heel emotioneel en mooi is allemaal. Wel heel veel geregel, maar goed je weet waarvoor je het doet natuurlijk. Super!!
    Liefs van mij

• 26 Oktober 2010 - 15:30

Krijn En Tjitske:

Hallo Jolanda en Kees,
    Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Lindy. Wat een mooi meisje.Ik heb genoten van het reisverslag en de mooie foto's. Jullie stralen gewoon.Wij wensen jullie alle geluk toe en geniet daar lekker.

• 26 Oktober 2010 - 15:46

Mem:

wat een poepie en wat een mooi jurkje en een mooi hoedje van papieren ze vind het vast geweldig in de buggy wordt je lekker niet moe ik ben heel blij omdat ik kan zien dat jullie stralen van geluk nu is het echt jullie kind verwen ze maar lekker dat heeft ze verdiend en blijf er van genieten dikke tut voor jim trijen

• 26 Oktober 2010 - 16:11

Ge En Kees:

Gefeliciteerd met jullie
    Lindy!!
    Wat een leuk dochtertje.
    Veel geluk en geniet ervan!

p.s Complimenten voor jullie prachtige verslag.

• 26 Oktober 2010 - 16:29

Theo & Dineke:

Wat is dit toch leuk; hoewel jullie zo ver weg zijn, voelt het alsof we van dichtbij meemaken wat jullie beleven, fantastisch! Geniet van jullie verdere verblijf in China en Jolanda, betterskip tawinske.

• 26 Oktober 2010 - 17:03

Ilsa:

Hoi Kees & Jolanda,

Wat weer een leuk verhaaltje en mooie foto`s erbij.. Leuk om zo te lezen wat jullie allemaal mee maken..

Groetjess..

P.s. Kees, je staat eerste met je leeuwarder courant super coach! Sibo ben je voorbij op 1 puntje haha!

• 26 Oktober 2010 - 17:04

Fam Postma:

Hallo Kees Jolanda & Lindy.
    Wat leuk om alles telezen wat jullie ook mee maken .
    En wat staat dat zelfgemaakt jurkje lindy mooi , ze lijkt op een bruits meisje .
    En wat is het daar mooi , maar ook weer heel anders dan bij ons in Nederland .
    Wat zijn jullie nu een prachtig gezinnetje ,
    Liefs en xjes van mij .
    Sjoerd , wat een prachtige dochter hebben jullie Geniet van Lindy .
    Groetjes Sjoerd En een dikke x van Giovanni

• 26 Oktober 2010 - 17:15

Kees En Simone:

Gefeliciteerd!
    Wat een mooie naam hebben jullie Lindy gegeven. Ze oogt heel gelukkig en tevreden op de gemaakte foto's.
    Ontroerend verslag en foto's hoor.

• 26 Oktober 2010 - 18:04

Dotterhof 1:

Hallo Kees en jolanda,
    Ik zit met bewondering te lezen over jullie ervaring en reis in China. Wij zijn zo blij voor jullie en wat een vrolijk en mooi meisje is Lindy. Wout en Chris kunnen niet wachten om hun nieuwe buurmeisje te begroeten. Doe voorzichtig en geniet van elkaar. Liefs Sjoerd, Nadine, Wout en Chris.

• 26 Oktober 2010 - 18:18

Bauke En Thea:

hoi lieve familie
    wat weer mooie foto's en verhaal.tranen in mijn ogen, moest me gister al aardig inhouden toen Kees belde.(mag je eerlijk weten:$)
    het is toch geweldig zo, dat wij zo met zijn allen mee kunnen genieten. nou Jolanda het jurkje staat haar prachtig, heb je zeer mooi gemaakt.. en ze heeft het best naar haar zin, wat mooi toch dat het zo gaat. en leuk dat jullie nog wat foto's erop zetten hoe het daar is.
    en sorry maar moest erg lache om Paul zijn reactie, wat heeft ie het weer druk :D haha.

geniet ervan
    liefs Bauke en Thea en de jongens(die niet kunnen wachten

• 26 Oktober 2010 - 18:29

Hans En Blanche:

Heel erg veel geluk met jullie dochter Lindy.

Super mooie naam en wat een leuk verslag van jullie reis.

Geniet ervan.

Liefs Hans Blanche Sylvan en Tristan

• 26 Oktober 2010 - 18:50

Anna & Andre:

Eindelijk,..... zolang hiernaar toegeleefd en dan mogen jullie dit fantastische famke leren kennen. Gefeliciteerd! Wat een mooie foto's, het geluk straalt ervan af. Het zijn vast indrukwekkende dagen. Geniet van elkaar

• 26 Oktober 2010 - 19:55

Jurgen Andrea Elissa:

Lieve Lindy, Kees en Lala,
    Wat ziet Lindy er ontzettend mooi uit in het lieve jurkje. Jur en ik zijn helemaal verliefd aan het worden. Elissa heeft vanochtend vol trots de foto's van haar nichtje laten zien in de klas. Was erg ontroerend. Veel plezier weer de komende dagen en ga veel leuke dingen doen. Wij blijven het heel graag volgen.
    Kus, kus, kus

• 26 Oktober 2010 - 19:58

Marco En Ellen:

Weer genoten van jullie verhaal. Zo voelt het alsof jullie erg dichtbij zijn, morgen lekker als gezin een dag voor jullie samen, veel plezier.

• 26 Oktober 2010 - 19:59

Danny En Miranda:

wat een mooi famke jim Lindy, en prachtige naam.
    Echt ontroerd om te lezen wat jullie mee maken. Ga nu genieten en probeer nog wat haar cultuur en land op te nemen.
    Groeten Danny en Miranda
    marije en Brecht.

• 26 Oktober 2010 - 21:14

Jetske Douwtje:

Wat een prachtig verhaal en wat een mooie fotos van jullie allemaal! en wat zijn jullie er allemaal super uit!
    geniet er van en we houden de site in de gaten!
    Liefs Sietse en Jetske Douwtje

• 27 Oktober 2010 - 06:58

Jacco En Hanneke :

Wat een ervaring! Mooi verhaal. Leuk om te lezen en super foto's! Wat is Lindy een schattig meisje! Jurkje staat haar prachtig.

Liefs

• 27 Oktober 2010 - 07:20

Truus:

Hallo Kees en Jolanda,
    Dit is super! Van harte gefeliciteerd met jullie fantastische dochter. En nu maar genieten van elkaar.
    Truus

• 27 Oktober 2010 - 07:26

TanteAnnie&Ome Luuk:

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, we hebben de verslagen gelezen en de foto's gezien. We wensen jullie veel geluk, gezondheid en een hele goede terugreis. Veel plezier met jullie dochtertje Lindy.

Groetjes Ome Luuk & Tante Annie

P.S. we volgen de verslagen op de voet.

• 27 Oktober 2010 - 08:15

Cathrien:

Hoi alle trije! Leuk dat jim us sa wat op de hichte halde! Tot gauw!

Tut

• 27 Oktober 2010 - 10:01

Tante Janke:

Hoi Kees Jolanda en Lindy,
    ik vond het mooi om te lezen hoe het jullie vergaat in china met jullie mooie famke. Het geluk straalt van jullie gezichten af. Geniet ervan pas goed op jullie zelf en tot gauw.

Tante Janke, Akkrum

• 27 Oktober 2010 - 10:37

Heit En Mem.:

How do Jolanda en Kees en Lindy.Even een berichtje, want ben nu even alleen want Mem is met de twee Pakke/Beppe sizzers van Wifred/Sandra naar pretpark Slagharen.Helaas is het klo...weer maar johan is ook mee, dus het komt wel goed. Ik moest jullie van Beppe Romkje veel geluk toewensen met jullie prachtige dochtertje. Ze was erg ontroerd en vroeg mij het hemd van mijn ko.... en dat op 90 jarige leeftijd. Nou veel plezier vandaag groetjes Heit en Mem oude Beppe Romkje en natuurlijk Silke. Ze word gelukkig weer wat beter. Hoi.

• 27 Oktober 2010 - 12:17

Jacoba,Wim En Harmen:

Beste Familie,
    Ik ben even tussendoor thuis van vakantie en kon het niet laten om zo snel mogelijk de computer aan te zetten.
    Mooi dat alles goed gaat.
    Geniet er van en tot gouw
    Groeten Wim

• 27 Oktober 2010 - 12:52

Bianca:

Hoi!
    Ik vind nu pas jullie reisverslag... Had de mail over het hoofd gezien en mijn reisgenoten attendeerden mij vandaag op jullie blog. Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige meisje! Zo te lezen gaat het allemaal super. Heel fijn!
    Geniet er nog even van daar en we zien elkaar zaterdag in Beijing. Kunnen we onze meiden live bewonderen.
    Groetjes,
    Bianca

• 27 Oktober 2010 - 13:29

Folkert En Cathrien:

Heej Kees! Wij sille dy moarn al un bietsje misse jer ;)! Maar ik nim wol een moai oantinken foar dy my ut het HU hotel :)!

Groetsjes van Folkert en een Tut fan Cathrien

• 27 Oktober 2010 - 13:57

Jouke En Jetske:

We hebben jullie reisverslagen gelezen en de foto's bewonderd. Van harte met jullie dochtertje Lindy. Een prachtige naam! We wensen jullie veel geluk en plezier. Doe voorzichtig en een hele goede reis.

Groetjes van Jouke, Jetske, Ids & Ivo Postma

• 27 Oktober 2010 - 14:47

Gineke:

Heel hartelijk gefeliciteerd. Wat is dit mooi. Lindy, een prachtige naam.
    Heel ontroerend om dit te mogen lezen.
    Nog een hele fijne tijd met z'n drietjes toegewenst.

• 27 Oktober 2010 - 15:33

Familie Boetes:

Lieve Jolanda en Kees, wat zijn wij blij voor jullie dat jullie grootste wens is uitgekomen. En dan zo'n leaf famke. Lindy ook een prachtige naam. Geniet maar goed van haar.

• 27 Oktober 2010 - 16:51

Sandra :

Kees en Jolanda,

Van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter. Jullie zijn een mooi plaatje met zijn drieen.
    Heel veel liefde, geluk en voorspoed toegewenst.
    Nog een fijne tijd in China en tot gauw weer op het werk.
    ps. ik vind jullie verslagen erg leuk en lees ze met plezier!!

Liefs Sandra, Jeen, Melissa en Denise

• 28 Oktober 2010 - 11:15

Karin:

Wat verhaal toch weer. En wat een mooi meisje, echt heel vrolijk zo te zien. En Jolanda, mooi jurkje heb je gemaakt hoor!!

Groetjes